۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۵
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
رسانه های داخلی

رصد (99)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

مذاکره با قاتلان سردار شهید سلیمانی دیگر خیانت نیست؟!

روزنامه جمهوری اسلامی با کنایه نسبت به مذاکرات هسته ای نوشت: افرادی که می‌گفتند مذاکره کردن با قاتلان سردار شهید قاسم سلیمانی خیانت به کشور و ملت و انقلاب است، حالا نه‌تنها با همان قاتلان مذاکره می‌کنند، بلکه داوطلب مذاکره مستقیم با آنها هم هستند و حتی آمادگی دارند زندانیان آنها را نیز آزاد کنند تا موانع رسیدن به توافق و رفع تحریم‌ها هرچه زودتر برطرف شوند.

پول پاشی و راه اندازی گعده های رسانه ای برای تخریب ریس جمهور

دو تیم رسانه ای نزدیک به دولت روحانی در یک ساختمان ۲ طبقه در حوالی مرکز شهر تهران ماموریت تولید محتوای فیک ،منفی و نشر گسترده  آن در فضای مجازی با هدف تخریب سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری را بر عهده گرفته اند.کارتال های اقتصادی حامی دولت قبل ماموریت تامین هزینه های مادی این پروژه را برعهده دارند/ رجانیوز

زیباکلام: آرمان ها و اهداف انقلاب محقق نشد

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «نسل‌های پس از انقلاب حتی موارد چندانی نمی‌توانند پیدا کنند که به آنها دل خوش کنند و از دیدگاه خود، آنها را دستاورد انقلاب بدانند. سر افکندگی از حال و نا امیدی از آینده در حقیقت آن چیزی است که نسل جدید به نظرش می‌رسد و در مورد آن بیان می‌کند. نسل‌های دهه هفتاد و هشتاد واقعا خاطره موثر وعمیقی نمی‌توانند ذکر کنند. یقینا آنچه که با ضرس قاطع می‌توان گفت به‌هیچ وجه برای مردم باور کردنی نبود که در چنین حال و روزی باشیم. محال ممکن است انقلابی که به‌خاطر آزادی و قانون برپا شده چهل و سه سال به آنچه می‌خواستیم در حد مطلوب نرسیدیم. گام اول در رهایی از وضع موجود آن است که بفهمیم چرا اینگونه شد و چه بر سر آرمان‌ها و اهداف انقلاب رفت!!»

انتقاد از عملکرد 6 ماهه دولت

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد 6 ماه نخست دولت سیزدهم گفت: این دولت واقعا بدون برنامه آمد و تاکنون ما یک صفحه از برنامه 8 هزار صفحه ای آن را ندیدیم، این مسئله هم به عدم وجود تحزب در کشور بر می گردد. از طرفی هم با این دولت خیلی بد برخورد شد. وی افزود: برخی طلبکارانه با این دولت برخورد و از آن سهم خواهی کردند. امروز خیلی از جایگاه های مدیریتی کشور در اختیار کسانی است که آنها شایستگی حضور در آن مسئولیت ها را ندارند. امروز برخی وزرا در حالی بر صندلی وزارت تکیه زده اند که شاید در حالت عادی یک مدیرکل ساده نیز در آن وزارت خانه نمی شدند.

چرا همتی عصبانی شد؟

روزنامه ایران درباره عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشته است:‌ گزارش روز چهارشنبه گروه اقتصادی روزنامه ایران با عنوان سلطان چاپ پول، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی را عصبانی کرده است. او در توئیتی که روز گذشته در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، نوشته است آقای رئیسی! رسانه‌های تحت امر خود را از رفتارهای دروغین برحذر دارید.

کدام دست‌ها خودرو را گران می‌کند؟

روزنامه تعادل درباره وضعیت صنعت خودرو نوشت: فاصله بین قیمت تمام شده و قیمتی که به مردم فروخته می‌شود همگی دست  عده‌ای رانت‌خوار می‌رود. خودروسازی به حیاط خلوت برخی سیاسیون تبدیل شده، که از هر طرف که نگاه می‌کنیم مرکز فساد و مرکز تامین مالی برخی جریان‌های سیاسی و ذینفعان بازدارنده رانت‌خوار هستند. قدرت و مافیایی که در خودروسازی‌ها هست، هر دولتی بیاید همین کار را می‌کند و اساساً به دولت‌ها ربط ندارد و خودشان دولت در دولت هستند.

صندوق، محلی برای کسری بودجه دولت

گزارش رسمی صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که برخلاف رویه اساسنامه، از زمان تاسیس این صندوق تنها حدود ۴۰ درصد از منابع این صندوق به بخش‌های خصوصی و غیردولتی رسیده و حدود ۵۰ درصد در اختیار بخش دولتی بوده است. این در حالی است که براساس اساسنامه صندوق توسعه ملی منابع این صندوق نباید به بخش دولتی اختصاص یابد. نگاهی به کارنامه صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که برخلاف فلسفه وجودی این صندوق، درآمدهای نفتی که باید ذخیره می‌شد، بیشتر صرف کسری بودجه دولت‌ها شده است.

نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به رفع برخی معافیت‌های تحریمی ایران، گفت: نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود.علی شمخانی  در فضای مجازی نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است. نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود.

ادعای عبدالرضا داوری مشاور جدا شده از احمدی نژاد

عبدالرضا داوری مشاور جدا شده از احمدی نژاد: مهدی کروبی، قدرت الله علیخانی، حبیب الله عسگراولادی و محی الدین انواری، در ۱۵ بهمن ۱۳۵۵، پس از حضور در مراسم تقدیر از محمدرضا پهلوی، معروف به "جشن سپاس" و سردادن شعار"سپاس شاهنشاها" از زندان آزاد شدند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها