۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (100)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نیازی به نیروی نظامی خارجی در عراق نداریم

سیدعمار حکیم در مراسم بزرگداشت شهید حکیم: شهید محراب و عزیز عراق رهبران و نماد وحدت و هم‌بستگی و همکاری بودند و هرگز از این اصول ریشه‌دار عقب‌نشینی نخواهیم کرد. نیازی به نیروی نظامی خارجی در عراق نداریم .با عادی سازی روابط با اسرائیل با هر بهانه ای مخالفیم. نسبت به هرگونه کوتاهی در حق سازمان الحشد الشعبی هشدار می‌دهیم. این سازمان هرچه در دست داشت در راه میهن و در راه دفاع از ملت فدا کرد.

پیشنهاد اسرائیل برای کمک به ارتش لبنان

رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: «عبدالباری عطوان» در تحلیلی با اشاره به اینکه اسرائیل از طریق تقویت ارتش لبنان به دنبال رویارویی با حزب الله است، نوشت: نمی دانیم چرا ژنرال گانتز داوطلب افشای این پیشنهادها آن هم در شرایط کنونی و هنگام حضور در منامه پایتخت بحرین شد اما دو موضوع را می دانیم: اول دست رد ارتش لبنان به این پیشنهادها و دوم اینکه هدف از چنین پیشنهادهایی، فتنه انگیزی در لبنان و شعله ور کردن جنگ بین ارتش و حزب الله است.

نشست امنیتی بین مسئولان ایران و آمریکا در آلمان

روزنامه لبنانی الاخبار، چاپ بیروت نوشت: یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده تا راه را برای گام‌های بیشتر هموار کند. در این نشست، در مورد طرح ایران و روسیه برای بازگشت به برجام گفتگو شد. موافقت آمریکا با اغلب بند‌های این طرح، مذاکره کنندگان ایرانی را غافلگیر کرده است. بر اساس پیشنهاد جدید، ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را به ۲۰ می‌رساند. همچنان احتمال مخالفت جیک سالیوان با این طرح وجود دارد.

تحرکات امارات برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب

 پس از گزارش منابع خبری درباره مخالفت برخی کشورها با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، منابع آگاه از تکاپوی امارات برای بازگرداندن دمشق به این اتحادیه خبر دادند.

ادعای کنگره آمریکا درباره احتمال انتقال نفت ایران به کره شمالی از طریق چین

سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی، بدون ارائه جزئیات مدعی شده ممکن است کره شمالی به طور غیرمستقیم نفت خام ایران را از طریق چین دریافت کند.

وزارت خارجه آمریکا فروش سلاح به امارات و عربستان را تایید کرد

پنتاگون اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی سلاح به کشورهای متحد این کشور در غرب‎آسیا از جمله اردن، امارات و عربستان را تایید کرده است. این موافقت شامل فروش جنگنده های اف-۱۶ و تجهیزات مرتبط به اردن با هزینه تخمینی ۴.۲۱ میلیارد دلار است.آمریکا همچنین به عربستان تجهیزات و دستگاه ها برای ارتقای سیستم های موشکی به ارزش ۲۳.۷ میلیون دلار ارائه خواهد کرد.

عصبانیت اندیشکده یهودی از ضرب‌الاجل‌های دروغین بایدن درباره ایران

یک اندیشکده یهودی مستقر در آمریکا، با انتشار یک اینفوگرافی از ضرب‌الاجل‌های ساختگی دولت کنونی آمریکا درخصوص بازگشت به برجام، گفت گویا زمان هیچوقت برای مذاکرات هسته‌ای ایران تمام نمی‌شود.

افزایش تلاش ها در آمریکا جهت جلوگیری از فروش «اف-۱۶» به ترکیه

یک گروه دو حزبی متشکل از بیش از ۵۰ نماینده کنگره آمریکا خواستار جلوگیری از فروش نسل جدید جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه شدند.آن‌ها گفته‌اند تا زمانی که اردوغان اقدامات ملموسی برای «توقف اقدامات بی‌ثبات کننده» انجام ندهد، آمریکا نباید از ارتش ترکیه حمایت بیشتری کند.

سناتور آمریکایی: خروج از برجام، ایران را قوی‌تر کرد

کریس مورفی: تنها نکته مثبت سیاست فاجعه‌بار «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران این بود که قطعاً ثابت کرد تحریم‌های یکجانبه اوضاع را بدتر می‌کند، نه بهتر. بعد از اینکه ما از توافق خارج شدیم، ایران قوی‌تر و رفتار آن‌ها خطرناک‌تر شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها