۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
رسانه های داخلی

رصد (101)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اقدام آیت الله رئیسی به نفع منافع ملی

جلیل جلالی‌فر، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه: بلافاصله بعد سفر آقای رئیسی به روسیه در یک اقدام بی‌سابقه به ما فاینانس دادند.کارتل‌های اقتصادی بزرگ روسیه در مسکو با آقای رئیسی دیدار کردند. همین الان دو هیات روسی در ایران هستند. در موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی چین یک سال است که نمی‌تواند کالایی به روسیه صادر کند ولی مشکل ما به زودی حل می شود. مسئولین این دولت کلاس نمی‌گذارند، اگر دولت قبل بود معاون اول به خاطر فلفل دلمه‌ای به نخست وزیر روسیه زنگ نمی‌زد. نباید فریب غربگرایان را در خراب کردن دستاوردهای سفر آقای رئیسی را بخوریم./نود اقتصادی

هدف روحانی از دیدار با اصلاح‌طلبان چیست؟

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، در پاسخ به این سوال که هدف حسن روحانی از دیدارهای ماه‌های اخیرش با چهره‌های اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب چیست؟ اظهار کرد: من این دیدارها را به‌عنوان واقعیت‌های جامعه نمی‌بینم و بیشتر توهم می‌بینم. اصلا مگر آقای روحانی میان مردم چه جایگاهی دارد؟ عمده نارضایتی‌هایی که الان وجود دارد، به‌خاطر شخص آقای روحانی و دولت ایشان است. آقای روحانی الان هیچ شانسی برای ریاست‌جمهوری و مجلس ندارد. اصلا تاکنون روال و رسم نانوشته به این صورت بوده که فردی که دو دوره رییس‌جمهوری بوده، دوره سومی برای او وجود نخواهد داشت. من این دیدارها را صرفا «اعلام موجودیت» و اینکه صرفا «ما هم هستیم» می‌دانم.

اقرار «شارمهد» به ارتباط با اعضای FBI و موساد

اولین ارتباط وی با اف‌بی‌آی بعد از انفجار حسینیه رهپویان شیراز در ۱۳۸۷ بوده که آن‌ها در این دیدار برخی نکات امنیتی را به متهم تذکر داده‌اند. او با ۹ نفر از افراد FBI و CIA ارتباط داشته که آخرین دیدار او به ژانویه ۲۰۲۰ باز می‌گردد. همچنین متهم مکاتباتی را با وزیر امورخارجه و رئیس‌جمهور آمریکا نیز داشته است. شارمهد نقشه‎‌های خود را برای ترامپ، جان بولتن و هوک ارسال کرده است. متهم با دو نفر از اعضای موساد آشنا شده و تلاش داشته تا حمایت آن‌ها را نیز جلب کند. او با شخصی به نام یعقوب آشنا شده و تلاش داشته تا نقشه‌های خود را به رئیس رژیم صهیونیستی ارسال کند.

آمریکا: معافیت تحریمی به ایران ارائه نکردیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: معافیت تحریمی به ایران ارائه نکرده و نخواهیم کرد تا زمانی که تهران به تعهداتش در قالب برجام بازگردد. ما دقیقا همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد: به شرکای بین‌المللی خود اجازه می دهیم به خطرهای فزاینده مرتبط با عدم اشاعه و ایمنی هسته ای در ایران رسیدگی کنند.

نماگرهای امینت سرمایه گذاری

چهاردهمین گزارش تحلیلی مرکز پژوهش‌های مجلس از وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری (برای بهار ۱۴۰۰) نشان می‌دهد اقدامات دولت نه‌تنها محرک سرمایه‌گذاری نیست که در سطوح ملی و محلی باعث یاس و دلسردی فعالان اقتصادی شده است. این گزارش، در بهار۱۴۰۰ با رای و نظر ۷۸۲۷نفر از فعالان اقتصادی سراسر کشور تهیه شده است. در بین رشته فعالیت‌‌‌های مختلف، بخش معدن مناسب‌‌‌ترین سطح امنیت سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی مهیا کرده است. از آن سو، فعالان اقتصادی حاضر در بخش عمده‌‌‌فروشی، ارتباطات، توزیع، حمل‌ونقل و انبارداری بدترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری گزارش کرده‌‌‌اند./ دنیای اقتصاد

پاشنه آشیل انقلاب همان پاشنه آشیل پهلوی است

جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی: همان‌طور که محمدرضا پهلوی به‌موقع صدای مردم نشنید و زمانی گفت که مردم من صدای انقلاب شما را شنیدم که دیر شده بود و دیگر فایده‌ای نداشت. همین شرایط برای جمهوری اسلامی نیز وجود دارد. جمهوری اسلامی نیز بایستی قبل از اینکه دیر شود، صدای اعتراض و مطالبات مردم را بشنود. اگر دیر شود، بعداً دیگر فایده‌ای نخواهد داشت./همدلی

تورم  ۷۸۴ درصدی طی ۷ سال در دوران پهلوی

مشکلات اقتصادی امروز ایران ریشه در ساختار غلط نظام اقتصادی کشور دارد که نمی توان به راحتی دلیل اصلی آن را موضوعی همچون مذاکرات اتمی دانست. تاریخ اقتصادی ایران نشان می دهد اگر تورم سال ۱۳۱۵ را ۱۰۰ درنظر بگیریم، در سال ۱۳۲۲ این شاخص به نرخ ۷۸۴ و در سال ۱۳۳۲ به نرخ ۹۹۹ و در سال ۱۳۳۳ به نرخ ۱۱۵۱ درصدی رسیده است.

واکنش عضو دفتر سعید جلیلی درباره  نامه  ۲۰۰ صفحه‌ای

ایران نوشت: «عباس رنجبر، از اعضای دفتر سعید جلیلی، عضو شورای‌ عالی امنیت ملی توضیحاتی را درباره خبر جنجال برانگیز نامه ۲۰۰ صفحه‌ای منتسب به جلیلی مطرح کرد. وی اصل نامه ۲۰۰ صفحه‌ای منتسب به جلیلی را «خیالی» خوانده و با تعبیر «خبرسازی‌های سازمان یافته» تلویحاً آن را تکذیب کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها