۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (102)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

  تروئیکای اروپایی: معافیت‌های آمریکا برای تسریع روند مذاکرات بود

خبرگزاری فرانسه: تروئیکای اروپایی - انگلیس، فرانسه و آلمان- در بیانیه‌ای ضمن استقبال از  بازگشت معافیت‌های تحریمی ایران، اقدام آمریکا را در راستای تسریع و حمایت از مذاکرات وین برای احیای برجام عنوان کرده و از تهران خواستند از فرصت ایجاد شده استفاده کند.

رئیس ائتلاف الفتح عراق: هیئت هماهنگی قابل تجزیه نیست

هادی العامری "رئیس ائتلاف الفتح عراق": هیئت هماهنگی (هیئت هماهنگی گروه‌های شیعه) قابل تجزیه و تقسیم نیست، یا با هم در دولت بعدی حاضر می‌شویم یا با هیچ کس حاضر نخواهیم شد.هیئت هماهنگی خواستار حکومت برخاسته از اکثریت ملی واقعی است.اندیشه ما ضرورت روی کار آمدن دولتی است که اکثریت سیاسی واقعی پشتوانه اش باشد، اگر چنین باشد ما از این حکومت استقبال خواهیم کرد.

الجزائر: مغرب پای اسرائیل را به مرز ما باز کرده است

وزیر خارجه الجزائر گفته با وجود بروز بحران سیاسی و قطع روابط دیپلماتیک با مغرب، اما کشورش قصد ورود به درگیری مسلحانه با همسایه غربی خود را ندارد. رمطان العمامره گفت: مغرب با تبلیغات علیه الجزائر، کشاندن پای اسرائیل به مرز الجزائر و امضای توافقنامه‌های امنیتی، مسئول تنش به‌وجودآمده است.

دولت‌های منطقه احساس می‌کنند دیگر نمی‌توانند به پشتیبانی آمریکا تکیه کنند

کارشناسان صهیونیست: امپراتوری بالستیک ایران برای حمله به مراکز حساس ما طراحی شده است. قرار بود پیمان ابراهیم با پشتیبانی آمریکا اتحادی اقتصادی-نظامی ایجاد کند که در نهایت باعث تضعیف ایران شود. دولت‌های منطقه احساس می‌کنند دیگر نمی‌توانند به پشتیبانی آمریکا تکیه کنند پس وارد سیاست تنش‌زدایی با ایران شدند.

فرار صدها داعشی از زندان «غویران» سوریه و نفوذ به ترکیه

«دیدبان حقوق‌بشر سوریه» گفته برخی از صدها داعشی‌ که از زندان غویران در الحسکه سوریه فرار کرده‌اند، توانسته‌اند وارد ترکیه شوند. تعدادی به مناطق تحت سیطره عناصر وابسته به ترکیه در سوریه نفوذ کرده‌اند و تعدادی دیگر نیز همچنان در مناطق تحت سیطره «نیروهای دموکراتیک سوریه» حضور دارند.

واکنش انصارالله به اظهارات مقتدی صدر درباره حمله به امارات

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود، به مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، پیامی ارسال کرد. البخیتی در این پیام خطاب به الصدر و هوادارانش نوشت، کشورهای ائتلاف چهارجانبه به رهبری آمریکا، آماده هستند که تجاوز به یمن را متوقف و محاصره این کشور را لغو و کاری کنند که انصارالله بر یمن حکومت کند. وی در عین حال خطاب به رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که آمریکا حاضر است همه این کارها را فقط به یک شرط انجام دهد و آن «دست برداشتن از ولایت و تبدیل شدن [انصارالله] به یک حزب سیاسی است».

مقتدی صدر هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی قانون‌شکنان در پی درگیر کردن عراق در جنگ خطرناک منطقه‌ای از راه حمله به یک کشور منطقه به بهانه عادی‌سازی روابط با اسرائیل یا به بهانه جنگ با یمن برآمده‌اند.

تعلیق نامزدی «زیباری» برای ریاست‌جمهوری عراق

دادگاه فدرال عراق بعد از بررسی شکایت‌ها درباره پرونده فساد «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان برای تصدی ریاست‌جمهوری، اقدامات و تشریفات لازم برای نامزدی وی را متوقف کرد.گفتنی است که هوشیار زیباری در سال ۲۰۱۶ توسط پارلمان عراق به‌علت فساد گسترده مالی استیضاح و از وزارت دارایی برکنار شد.

نخست‌وزیر اسرائیل: یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران در راه است

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که «یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران» در راه است. به گفته وی، «کسی که فکر می‌کند توافق جدید با ایران ثبات بیشتری به‌دنبال می‌آورد اشتباه می‌کند، و چنین توافق زیان‌باری تنها مسئله غنی‌سازی ایران را برای مدتی به تاخیر خواهد انداخت».‌‌

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها