۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۰
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (104)

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سند لو رفته از طرح بن‌سلمان برای سکولاریزه کردن عربستان

پایگاه سعودی‌لیکس سندی ارائه کرده که بر اساس آن، ولی‌عهد سعودی قصد دارد با تغییر برخی از مسائل و اقدامات، جامعه سنتی عربستان را به سمت سکولاریزه کردن پیش ببرد.

حماس از تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا استقبال کرد

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خصوص نشست اعضای اتحادیه آفریقا در شهر «آدیس آبابا» طی بیانیه‌ای از تصمیم اتحادیه آفریقا در خصوص تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه استقبال کرده است. حماس از مواضع تمامی کشورهای آفریقایی که با عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر مخالفت کردند، تمجید کرد.

روز گذشته یکی از اعضای هیأت الجزایریِ شرکت کننده در اجلاس اتحادیه آفریقا از مخالفت اتحادیه آفریقا با پیوستن تل آویو به این اتحادیه پس از تلاش‌ها و رایزنی‌های سیاسی الجزایر و برخی دیگر از کشورها خبر داد.

تعلیق پروازهای میان امارات و رژیم صهیونیستی

به گزارش فلسطین الیوم، پروازهای میان امارات و رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآمده است. این اتفاق به دلیل عدم حل و فصل اختلافات فزاینده میان دو طرف درباره تدابیر امنیتی جدید اعمال شده توسط مقامات اماراتی در داخل فرودگاه بین‌المللی دوبی رخ داده است.

تل‌آویو: نگران پارامترهای توافق با ایران هستیم

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته تل‌آویو مخالف هر توافقی با ایران نیست اما از پارامترهای یک توافق نگران است، مثل پارامترهایی که در حال حاضر ظاهراً در برجام وجود دارد. «ایال هولاتا» همچنین گفته رژیم صهیونیستی در حال آماده‌‌شدن برای سناریویی است که توافق جدید در راستای منافع تل‌آویو نباشد و سناریویی که توافقی حاصل نشود و برنامه هسته‌‌‌ای ایران ادامه یابد. او تأکید کرده رژیم صهیونیستی باید صرف نظر از اینکه چه سناریویی در مذاکرات وین محقق می‌شود، روابط خوب خود را با دولت بایدن حفظ کند.

نماینده آمریکا: احیای برجام به نفع‌مان است

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: به زودی برای ادامه مذاکرات به وین باز می‌گردیم. رئیس جمهور بایدن هنوز از ما می‌خواهد در وین مذاکره کنیم. باور ما بر این است که [این‌ توافق] یک جسد بی‌جان نیست و ما باید آن را احیا کنیم چون به نفعمان است.

بغداد: رابطه ما با آمریکا علیه ایران نیست

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق: رابطه ما با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی علیه ایران نیست، رابطه ما با ایران نیز علیه آمریکا و ائتلاف بین‌المللی نیست، رابطه ما با عربستان سعودی علیه ایران نیست و رابطه ما با ایران علیه عربستان سعودی نیست. عراق بر اساس منافع ملی خود عمل می‌کند. ما نمی‌خواهیم گروه‌های مسلح از عراق به عنوان پایگاهی برای تهدید ایران یا هر کشور دیگری استفاده کنند و هر خارجی که به حاکمیت عراق و قوانین عراق احترام بگذارد، از او استقبال می‌کنیم.

ابوالحسن الهاشمی القرشی ، سرکرده جدید داعش؟!

عمر ابولیلا خبرنگار معارض سوری مدعی شد که در پی هلاکت ابو ابراهیم الهاشمی القرشی سرکرده داعش در عملیات اخیر تروریست های آمریکایی در ادلب، فردی به نام ابوالحسن الهاشمی القرشی به عنوان سرکرده جدید داعش انتخاب شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها