۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۵
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
رسانه های داخلی

رصد (105)

۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه سیاست خارجی «دولتِ اصلاح طلبان»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «چالش های سیاست خارجی» نوشت: « ایران در شرایط کنونی نیازمند سیاست خارجی آرام، باثبات و اطمینان‌بخش است. قریب به دو دهه است که اقتصاد کشور گروگان «بحران هسته‌ای» است؛ بحرانی که بر همه شئونات اقتصادی و اجتماعی کشور تأثیر گذاشته و در صورت عدم برون‌رفت از آن ایران مانند دو دهه گذشته تهدیدی امنیتی برای جهان به شمار خواهد رفت. یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و شاید اولویت اصلی سیاست خارجی کشور «محور مقاومت» است. این در حالی است که تحولات سیاسی در خاورمیانه به شکل محسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حال تغییر است. با توجه به این تحولات بازنگری در روش‌ها و تاکتیک‌های پیشبرد محور مقاومت از ضرورت‌هایی است که غفلت از آن ممکن است کشور را با چالش‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه کند».

آذر منصوری: در ایران مرد جنس اول است!

«آذر منصوری» فعال اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «تریبون‌های رسمی و فراگیرترین رسانه دیداری ما گاه رسما خشونت علیه زنان را عادی سازی می‌کند و تمامی این تصاویر در کوتاه مدت و درازمدت یک واقعیت را به زنان و مردان ایران القا می‌کند؛ مرد جنس اول است. در نهادهای قدرت نیز حضور آنها به رسمیت شناخته نمی‌شود. مقاومت‌ها در برابر قوانینی که به دنبال رفع تبعیض‌ها علیه زنان دیده می‌شود نیز ناشی از همین فرهنگ است که متأسفانه از دین نیز بسته به شرایط برای این مقاومت وام می‌گیرد».

وضعیت فعلی، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «قرار ما این نبود!» نوشت: «همه باید بپذیرند که قرار نبود در نظام جمهوری اسلامی فاصله طبقاتی بیشتر شود بطوری که عده‌ای در اشرافی‌ترین کاخ‌ها زندگی کنند. همه باید احساس سرافکندگی و شرمساری کنیم که چنین تبعیض و فاصله طبقاتی شرم‌آوری را در جامعه‌ای با عنوان جمهوری اسلامی شاهد هستیم. این وضعیت، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری».

آبستراکسیون "حزب ناامیدان " علیه نظام

بخش هایی از بیانییه حزب چپ‌گرای اتحاد ملت  به‌مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب: امروز نه فقط در عمل که حتی در کلام هم دیگر رد و نشان جدی از مردم و حق آنها، نه بخشی از مردم که همه مردم ایران، در حکومت و تعیین سرنوشت وجود ندارد. درست است که مساله اصلی امروز کشور عدم اجرای قوانین موجود و در واقع فقدان حاکمیت قانون است، درست است که قانون اساسی فعلی ظرفیت‌های دموکراتیک قابل توجهی برای استیفای حقوق ملت دارد که همان‌ها نیز هنوز محقق نشده‌اند، اما شاید این دین بر گردن نسل اول انقلاب باشد که به قدر کافی بر ایجاد ساز و کار حقوقی مناسب که مسبب تمرکز قدرت غیر پاسخ‌گو در یک فرد یا جریان و کاهش حقوق دموکراتیک ملت در ساختار حقیقی قدرت نشود، توجه نکردند.

آخرین تغییرات در طرح نهایی صیانت

روزنامه شرق نوشت: متن کامل آخرین نسخه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی که این بار با نام «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در دستور کار کمیسیون مشترک صیانت قرار گرفته، منتشر شد.  نکته درخور توجه در این متن، تغییرات عمده‌ای است که در اصلاحات صورت گرفته که در سطح تغییر کلمات و عبارات باقی مانده است و خبری از رفع ایرادات اساسی آن که بارها از سوی فعالان صنفی و تشکل‌های تخصصی مورد اشاره قرار گرفته، نیست. ️در متن نهایی بر راه‌اندازی اینترنت ملی که نگرانی بسیاری ازجمله کاهش چشمگیر سرعت اینترنت و قطع دسترسی به جامعه آزاد اطلاعاتی را در بر خواهد داشت، تأکید شده است.

با این وضعیت اسف‌بار اقتصادی و معیشت، مردم باید «جو» دم کنند و بخورند!

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس: برنج درجه سه ایرانی کیلویی ۵۰ هزار تومان و سیب زمینی کیلویی ۱۵ هزار تومان است. مرغ هم که از سفره مردم پر کشیده، با این وضعیت مردم باید جو دم کنند و بخورند.

۹۰۰ میلیون دلار واردات دارو کجاست؟

مسعود میرکاظمی ریاست سازان برنامه بودجه در جلسه ای گفته است حدود ۹۰۰ میلیون دلار در طول یک سال برای واردات دارو تخصیص داده شده است که تنها حجم اندکی از این مبلغ صرف واردات دارو شده است و مابقی آن مشخص نیست کجا و چگونه هزینه شده است.

بی اعتنایی سید حسن خمینی  نسبت به حضور احمدی نژاد در حرم امام(ره)

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم، صبح امروز درحالی به مناسبت ایام دهه فجر به مرقد امام خمینی(ره) رفت که سید حسن خمینی به استقبال او نرفت.

ابتکار: با پرونده سازی، نیروهای اصیل را حذف می کنند

»معصومه ابتکار» معاون روحانی در دولت دوازدهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «در آستانه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم و دریغ که در عمل، رویکردها و سیاست‌ها و بسیاری از اصول زیر سؤال رفته است. با اتهامات ناروایی که مطرح می‌شود، باید برگردیم و بازخوانی کنیم و افرادی که روش اتهام‌زنی و تخریب را پیش گرفته‌اند، متوجه باشند دارند به آرمان‌های انقلاب لطمه می‌زنند. یک مقام اروپایی به من گفت که اگر فشاری که به ایران آمد به کشور ما وارد می شد، نمی توانستیم 6 ماه مقاومت کنیم، اما امروز مقامات رسما اعلام می کنند فشار حداکثری شکست خورده است.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها