۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (106)

۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فرمانده سنتکام: امارات جای بسیار امنی است!

«کنت مک‌کنزی» با اشاره به اینکه آمریکا برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ارتش یمن با ابوظبی همکاری می‌کند، گفت: به‌رغم آنکه حملات علیه امارات برای آمریکا نگران‌کننده است اما امارات مکانی بسیار امن است!

سخنگوی نُجَباء: بعد از جنگ‌جهانی دوم فقط جمهوری اسلامی توانست مقابل آمریکا بایستد

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی (سفارت آمریکا در تهران):دنیا چیزی شبیه این حرکت مبارک را به‌خود ندیده بود. به‌گونه‌ای که دهان شجاع‌ترین افراد نیز از تعجب باز ماند؛ چرا که تصور نمی‌کردند در دنیا پس از جنگ جهانی دوم کشوری قادر به مواجهه علنی با آمریکا باشد.

ژنرال آمریکایی: ایران همچنان تهدید اصلی ما در منطقه است

 «ژنرال اریک کورلا» نامزد جانشینی «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام) خطاب به اعضای سنای این کشور هشدار داد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، می تواند به بی ثباتی گسترده ای در خاورمیانه از جمله سوریه منتهی شود اما با این حال ایران همچنان تهدید اصلی آمریکا و متحدانش در منطقه است.

پنتاگون: یمنی ها۲ بار محل استقرار نیروهایمان در امارات را زدند

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: ارتش یمن تاکنون ۴۰۰ حمله علیه ائتلاف سعودی انجام داده است. یمنی‌ها پایگاه «الظفره» در امارات را که افرادی آمریکایی در آن مستقرند، ۲ بار هدف حمله قرار داده‌اند.

سخنگوی طالبان: موضوع حق‌آبه ایران حل شده است

مجاهد موضوع حق‌آبه ایران را حل شده دانست و گفت در صورتی‌که افغانستان آب کافی داشته باشد ایران نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

سیلی دوم به رژیم صهیونیستی

روزنامه «الشروق» الجزائر نوشت: تعلیق عضویت رژیم اشغالگر قدس در اتحادیه آفریقا بدون شک سیلی دردناکی به صورت تل‌آویو است و چند روز پس از دریافت اولین سیلی از سازمان عفو بین‌الملل رخ داد که در آن تأیید شده که این رژیم یک «دولت آپارتاید» را در فلسطین ایجاد کرده است. آفریقا که مدت‌ها از اشغالگری اروپایی که کشورهایش را مثل کیک تقسیم، ثروتش را غارت کرد و مردمش را به بردگی کشید، رنج برده و هنوز هم از آثار استعمار رنج می برد، چگونه می‌تواند یک رژیم نژادپرست را در صفوف خود بپذیرد؟

زمزمه‌هایی برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا

نظرسنجی‌ها همچنان از شیب تند کاهش محبوبیت بایدن آن هم زمانی که انتخابات میان دوره‌ای مهم کنگره پیش رو است حکایت دارد. این کاهش محبوبیت زمزمه‌هایی را برای استیضاح رئیس جمهور دموکرات آمریکا بلند کرده است.

سناتور‌های جمهوریخواه: هر نوع توافق با ایران را به هم می‌زنیم

 33سناتور جمهوریخواه در نامه ای به جو بایدن هشدار دادند که اگر دولت وی به کنگره اجازه ندهد شرایط هر گونه توافق جدید با ایران را بررسی کند و به رای بگذارد، مانع اجرای آن خواهند شد.

مکرون بدون هماهنگی با ناتو پیشنهادهایی در مورد اوکراین به پوتین ارائه کرد

روزنامه دیلی میل می نویسد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در جریان سفر اخیر خود به مسکو، نظراتی را در مورد وضعیت اوکراین به ولادیمیر پوتین بیان کرد. بر اساس گزارش رسانه ها، مکرون پیشنهاد کرد که وضعیت بی طرفی را برای کی یف تضمین کند که به نوبه خود فرصت پیوستن اوکراین به ناتو را از آن سلب می کند. مکرون این ابتکار را با بقیه اعضای ناتو هماهنگ نکرده بود.

نیکی هیلی: بازگشت به برجام، حکم اعدام برای اسرائیل است 

 نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تلاش ادعایی واشنگتن برای بازگشت به برجام را به «حکم اعدام» برای رژیم صهیونیستی تعبیر کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها