۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۳
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
رسانه های داخلی

رصد (107)

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اشتباه اصلاح‌طلبان درباره سفر رئیسی به روسیه

جلال میرزایی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با برنا در رابطه با موج سواری و شایعه پراکنی و تخریب دیدار رییسی و پوتین و مقایسه تشریفات سفر رییسی و مکرون به روسیه گفت: در همان زمانی که عکس دیدار رییسی و پوتین در فضای مجازی منتشر شد و واکنش هایی را در داخل کشور به همراه داشت، من این رفتارها را اشتباهی بیش ندانستم، زیرا عده‌ای خود را مشغول ظواهر کرده بودند و در عوض پرداختن به دستاوردهای سفر رییس جمهور و اهمیت روابط با روسیه و بررسی آسیب ها و چالش ها، دست به دامن کار عبث شدند. باید وضعیت روابط بین ایران و روسیه را می‌سنجیدند اما فقط به مسایل کم اهمیت پرداخته شد که هیچ فایده ای برای کشور نداشت و فقط وجهه خود را تخریب کردیم.

انتقاد سازنده اصلاحات

الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درگفتگو با برنا گفت: رییسی انسان صادق و خالص و پر کاری است اما تیم ایشان در خصوص پرداختن به عملکرد و اقدامات دولت ضعیف عمل کرد و این موجب لطمه زدن به دولت شد. باید لحظه به لحظه اخبار رییس جمهور منتشر، ابهامات رفع و به سوالات پاسخ داده شود. باید رسانه‌ها با جان و دل از اقدامات دولت دفاع کنند. نباید هرکسی سوالی داشت به او بهتان زده شود. جریان رسانه‌ای خارج کشور به دنبال تخریب و تضعیف دولت است. صداوسیما هم نمی‌تواند آنطور که باید اقدامات دولت را به تصویر بکشد، سایر رسانه هم که به دنبال منافع خود هستند.

نامه‌ امیرعبداللهیان به رهبری تکذیب شد

به گزارش ایسنا، اخبار منتشره در مورد نامه وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات وین از اساس کذب و ادعاهای دیگر مطروحه در این خبر هم ساختگی و در راستای اختلاف افکنی و تلاش برای شکست اجماع ملی در مورد مذاکرات وین است‌.

گفتنی است برخی از رسانه ها مدعی شده بودند وزارت خارجه هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی از جریانی که در کشور بر سر روند مذاکره با گروه ١+۴ سنگ اندازی می کند گلایه جدی را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرده است.

آغاز فعالیت تشکل اصولگرا برای انتخابات مجلس

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: به تازگی هم جلسه دیگری با حضور اعضای شورای مرکزی و رئیس جبهه پیروان آقای محمدرضا باهنر برگزار شد که در آن به بررسی شرایط روز کشور و مذاکرات ایران با کشورهای ۵+۱ پرداخته شد. برای انتخابات مجلس سال 1402 به تمامی تشکل‌ها و احزاب عضو جبهه پیروان ماموریت داده‌ایم تا در زیرمجموعه‌های خود و در اصنافی که نمایندگی آن‌ها را برعهده دارند اقدامات لازم را برای اخذ نظرات و پیشنهادات در زمینه چگونگی وارد شدن به انتخابات مجلس را مشخص کنند.

کنایه شمخانی به اختلافات داخلی آمریکایی‌ها

به گزارش ایرنا، دریابان علی شمخانی در خصوص اختلاف داخلی آمریکا  تاثیر آن در مسیر مذاکرات وین در توییتی نوشت: صداهایی که از هیئت حاکمه آمریکا شنیده می‌شود نشان می‌دهد که انسجام لازم در این کشور برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مسیر پیشبرد مذاکرات وین وجود ندارد. دولت آمریکا نمی‌تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند.

هفته گذشته جمعی از سناتورهای جمهوریخواه در نامه ای به جو بایدن تهدید کردند که در صورت بی توجهی به نظرهای آنان، در مسیر اجرای توافق بازگشت آمریکا به برجام کارشکنی خواهند کرد.

تقلای اصلاح طلبان برای تحمیل «مذاکره مستقیم با آمریکا»

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «برجام و مخالفان دو طرف» به قلم «جاوید قربان‌اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت: «مشکلی که الان وجود دارد این است که هم در داخل ایران و هم در آمریکا، برجام مخالفان جدی دارد. در ایران بعد از اینکه آقای امیرعبداللهیان موضوع مذاکره با آمریکا را مطرح کرد که حتما هم با اذن بوده است، با واکنش یکی از روزنامه‌ها مواجه شد و از آنطرف هم خبرهایی دریافت شده که یکی از مخالفان جدی برجام نامه‌ای به رهبری نوشتند که از جزئیات آن خبری نداریم و یکی از روزنامه‌ها مطالبی از آن منتشر کرد که تکذیب هم نشد. امری که نشان می‌دهد هنوز مخالفان جدی در داخل ایران هست و این مخالفان جدی در آمریکا هم هستند».

«شرطی سازی اقتصاد» توسط بانیان گرانی و تورم

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «قیمت مسکن پایین نمی آید» نوشت: «تحولات جدید در مذاکرات هسته‌ای اگر چه تاثیر اولیه‌ای در بازارهای دارایی نظیر ارز و طلا با ریزش قیمت‌ها ایجاد کرده، اما بسیاری از معامله‌گران امیدوارند که تحول بعدی در حوزه دارایی‌های بالا مانند مسکن یا زمین رخ بدهد. متوسط قیمت مسکن در کشور در آخرین آمار ارایه شده که مربوط به پاییز امسال است به بیش از ۳۱ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است».

فائزه هاشمی: در قوانین ایران، زن کالایی در اختیار مردان است

«فائزه هاشمی» از حامیان ترامپ و از محکومین فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «مدعی‌العموم جاهایی که باید برای امنیت مردم وارد شود، نمی‌شود ولی جاهایی که نباید باشد، هست. یا جاهایی که نباید اعدام داشته باشیم مثل ماجرای نوید افکاری و روح الله زم، اعدام وجود دارد ولی جاهایی مثل قتل‌های ناموسی که قصاص نیاز است مجازات حداکثر چندسال زندان است. امنیت را بیشتر در برخورد با منتقدین دیدیم امنیت را به مسائلی پیوند زدیم که ارتباطی با امنیت ندارد، جایی که باید به امنیت توجه کنیم، فراموش کردیم. قوانین ما در مواجهه با قتل‌های ناموسی چارچوب دینی، اخلاقی، حقوق بشری و یا انسانی ندارد و بیشتر شبه طالبانی است. بر اساس تفکر مردانه تنظیم شده اند و زن در این قوانین عمدتاً کالایی در اختیار مردان است و شهروند درجه ۲. آقایان کی می‌خواهند قوانین را اصلاح کنند؟ ».

کسری بودجه دولت، موتور رشد تورم است

روزنامه اعتماد درباره تورم گزارش داده است: مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید موتور رشد تورم همچنان روشن است و کار می‌کند. این موتور از نظر بازوی پژوهشی قوه مقننه، کسری بودجه دولت است. بنابراین برای آن دسته از فعالان اقتصادی یا حتی مردم عادی که به دنبال کاهش تورم هستند یک نتیجه‌گیری خاص وجود دارد: دولت بدون اصلاح ساختار بودجه، کنترل رشد هزینه‌ها و ایجاد منابع درآمدی جدید برای پوشش کسری بودجه نمی‌تواند تورم را کنترل کند.

توسعه ارتباطات از جیب مردم

روزنامه خراسان درباره وضعیت شبکه اینترنت گزارش داده است: وزیر ارتباطات وضعیت شبکه اینترنت را بحرانی خوانده و افزایش تعرفه را راه حل این مشکل دانسته است اما مجلس معتقد است افزایش تعرفه بدون ارتقای کیفیت و ارائه خدمات جدید امکان پذیر نیست.

درآمد ۹۸ هزار میلیاردی از لغو ممنوعیت واردات خودرو

دنیای‌اقتصاد درباره واردات خودرو نوشته است: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با اشاره به حذف ردیف مربوط به مالیات واردات خودرو در لایحه بودجه۱۴۰۱ تاکیده کرده است که درصورت لغو ممنوعیت واردات و با فرض ورود محصولات خارجی به ارزش ۵۰۰میلیون دلار و با نرخ تعرفه ۸۶درصد، رقمی بالغ بر ۹۸هزار میلیارد ریال عایدی دولت خواهد شد

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها