۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۵
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
رسانه های داخلی

رصد (109)

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جملات هتاکانه تاجزاده درباره رهبر معظم انقلاب و حکومت

مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً یادداشتی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که آن را "دومین نامه به دکتر حجاریان درباره اصلاحات ساختاری" نام گذاشت که در بخشی از آن آورده شده است:  جمهوری اسلامی نه فقط مسیر اشتباهی را می‌پیماید، بلکه در شرایط و لحظات بسیار دشواری قرار گرفته است و اگر به اصلاحات اساسی و فوری دست نزند، آینده تیره و تاری برای خود و ملت رقم خواهد زد.  انحراف بزرگ آن بود که روحانیت نقش نظارتی خود را ترک کرد و مسئولیت حکومت را به دوش گرفت که نه برای آن ایجاد شده بود و نه آمادگی ایفای چنین نقشی را داشت. آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه خویش را نظارت نمی‌بیند و خود را رهبر ایستاده می‌خواند (در برابر آیت‌الله خمینی که وی را رهبر نشسته می‌نامد) و به دخالت گسترده در امور مختلف معتقد است، بدون آنکه کم‌ترین مسئولیتی بپذیرد یا پاسخ‌گوی دخالت‌های خود باشد.

مذاکرات وین به خط پایان نزدیک می‌شود؟

منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران اعلام کردند که با توجه به پیشرفت قابل توجه به دست‌ آمده در مذاکرات و نگارش بخشی زیادی از متون توافق نهایی، رسیدن به خط پایان مذاکرات و دستیابی به تفاهم در وین اکنون تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی است. اگر این کشورها تصمیمات لازم را به خصوص در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای بگیرند، می‌توان در مدت زمانی کوتاه مذاکرات را جمع‌بندی کرد و به نتیجه رسید.

خزان جنبش دانشجویی در بهار انقلاب

در حالیکه مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود بر ضرورت "جهاد تبیین" تأکید کردند و در موقعیتی که شاهد تواتر بیانیه‌های سیاه‌نما و ناامیدانه جریانات برانداز به بهانه سالگرد انقلاب اسلامی هستیم اما متأسفانه عمده تشکل‌های دانشجویی تأثیرگذار کشور، در روزهای اخیر و در جریان ۲۲ بهمن از ارائه بیانیه امتناع کرده و گویا نظری درباره جهاد تبیین و دعوت مردم به حضور گسترده در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن نداشتند!

افشاگری از دفتر لاکچری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی احمدی نژاد

عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد، درباره ویلای ۳ هزار متری در ولنجک که متعلق به بنیاد مستضعفان است و هم اکنون دفتر کار احمدی نژاد است، گفت: احمدی‌نژاد سال ۹۲ که از دولت کنار رفت، یک ساختمان خیلی بزرگ حدود هفت، هشت طبقه با مساحت هر طبقه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر در خیابان لادن منطقه شیخ بهایی، برای فعالیت‌های خودش اختصاص داد. اواخر سال ۹۲ وزیر دادگستری وقت به دولت اعلام کرد که ما آن ساختمان را برای فعالیت‌های قضایی احتیاج داریم، آن ساختمان را در دولت آقای روحانی اواخر سال ۹۲ یا اوایل سال ۹۳، یعنی در محدوده اسفند ۹۲ و فروردین ۹۳ آقای احمدی نژاد تخلیه کرد. زمانی که مقام معظم رهبری از این مشکلی که برای آقای احمدی‌نژاد پیش آمده مطلع شدند، آن زمان فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان بود که چند ملک را به احمدی‌نژاد معرفی کرد که انتخاب کند؛ نهایتاً این ملک ولنجک در خیابان شادآور قبل از پمپ بنزین، نبش هشتم که ساختمان معروفی است، در اختیار احمدی نژاد قرار گرفت.این ساختمان را بنیاد مستضعفان بازسازی و در اختیار احمدی‌نژاد می‌گذارد و از همان سال ۹۳ تا امروز، آقای احمدی‌نژاد در این ویلا ساکن است یعنی دفتر اصلی کار آقای احمدی‌نژاد آنجاست. این ملک حدود ۳ هزار متر مساحت دارد. زمین‌ آن خیلی مرغوب است. دوستانی که از بنگاه‌های منطقه سؤال کردند الان حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش، این ملک است.

عبور از تورم روحانی

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم فزاینده سال آخر دولت روحانی با ترک چاپ پول در دولت سیزدهم متوقف و در 4 ماه اخیر کاهشی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری به صورت مستمر ماهانه به طور حدودی تورم یک درصد افزایش پیدا می‌کرده و اگر در سیاست‌های کلان اقتصادی تجدیدنظر نمی‌شد، در دی‌ماه شاهد تورم 50 درصدی بودیم. این یعنی اگر تیم اقتصادی روحانی هنوز مستقر بود، تورم 50 درصد دور از انتظار نبود. با این تفاسیر مشخص نیست مدافعان روحانی که باعث خلق رکوردهای فاجعه‌بار اقتصادی بودند، امروز با چه رویی از شاخص‌های اقتصادی دم می‌زنند/ وطن امروز

بهبود شاخص‌های بودجه در ۵ ماه ابتدایی دولت سیزدهم

در ۵ ماه دولت سیزدهم منابع درآمدی بودجه نسبت به ۴ ماه ابتدای سال بیش از ۱۷۷ درصد رشد کرده که عمدتاً ناشی از افزایش صادرات نفت و تمرکز برمقابله با فرارمالیاتی بوده است. دولت سیزدهم در ۵ ماه ابتدایی کار خود علاوه بر خاتمه دادن به تأمین هزینه‌های جاری از منابع بانک مرکزی اعتبارات عمرانی را افزایش داده است. در آغاز به کار دولت سیزدهم، دولت از یک‌سو با هزاران میلیارد تخصیص بدون منبع در خزانه مواجه بود، از سوی دیگر در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی استفاده شده بود؛ علاوه بر این دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت قبل را هر ماه به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان تسویه می‌کرد./ روزنامه ایران

تورم در دولت رئیسی نزولی شده است

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه دی ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤٢,٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، یک درصد کاهش نشان می‌دهد. نرخ تورم نقطه‌ای در دی ماه ١٤٠٠ به عدد ٣٥,٩ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ٣٥.٩ درصد بیشتر از دی ١٣٩٩ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده اند.

انتقاد کیهان از وضعیت اداره صداوسیما

کیهان درباره جهاد تبیین نوشت: «صدا و سیما به عنوان رسانه فراگیر و اصلی کشور بیشترین مسئولیت و نقش را در این میدان دارد متاسفانه و منصفانه باید اذعان کرد تاکنون کارنامه این نهاد در این جهاد چندان قابل قبول نیست و با وضعیتی که در آن به سر می‌بریم و الزاماتش، تطابق ندارد. شبکه‌های انبوه که برنامه‌های اثرگذار و هدفمند در آنها موردی دیده می‌شود و می‌توان گفت در بسیاری از موارد چیزی پخش می‌شود تا چیزی پخش شده باشد و صفحه تلویزیون برفکی نباشد.

پیشنهاد آقاتهرانی درباره طرح شفافیت آرا

مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان در توییتی نوشت: «طرح شفافیت نیازمند دو سوم آراست. متاسفانه ممکن است اینقدر رای مثبت نداشته باشیم. برای حل این مسئله، پیشنهادم این است: شفافیتِ در «رای به طرح شفافیت» که نیازمند 50 درصد+1 هست، را تصویب ‌کنیم، تا کسانی که به طرح شفافیت رأی منفی می‌دهند مشخص باشد که چه کسانی هستند!»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها