۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (110)

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

باید به همان توافق قبلی برگشت

کارشناس آمریکایی: دیگر امیدی به یک توافق جدید و نیرومندتر نیست و باید به همان توافق قبلی برگشت. فکر می کنم ایرانی‌ها برنده شده‌اند چون به دانشی دست پیدا کردند که قبلا در اختیار نداشتند. معادلات در اروپا و آسیا به شکل عجیبی در حال تغییر و تحول است و نگرانم پشت تمام این مسائل بمب‌های ساعتی باشد و وضعیتی که الان می‌پسندیم را منفجر کند.

سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل با استناد به گزارش‌های روزنامه‌های ترکیه درباره سفر مقامات ارشد اسرائیلی به ترکیه، احتمال داد که رئیس موساد ، ديويد بارنيا یکی از این شخصیت‌های امنیتی باشد. به گزارش این کانال تلویزیونی اسرائیلی، ارتباط خوبی بین موساد اسرائیل و سرویس اطلاعاتی ترکیه وجود دارد. این رابطه در دوران یوسی کوهن رئیس سابق موساد قوی و خوب بود. این کانال اسرائیلی ادعا کرد که موساد به همراه سرویس اطلاعاتی ترکیه موفق شده‌اند حداقل ۱۲ حمله تروریستی داعش در خاک ترکیه را خنثی کنند.

ارتباط گیری ترکیه با عناصر تجزیه‌طلب ایرانی

بررسی نهادهای امنیتی نشان می‌دهد طی ماه‌های اخیر روند ارتباط گیری مقامات ترکیه و جمهوری آذربایجان با عناصر تجزیه‌طلب و پان‌ترکیسم مستقر در ایران روند رو به رشد داشته است. مطابق این بررسی‌ها، یکی از مصادیق این افزایش تحرکات ترکیه، ارتباط‎گیری با قومگرایان شهرهای آذری نشین ایران به منظور ادبیات سازی ضرورت تجزیه شهرهای آذری ایران و الحاق آنها به کشورهای ترک زبان و برگزاری همایش‌های منظم در شهرهای مرزی با موضوع تجزیه‌طلبی برگزار کرده است.

تظاهرات اوکراینی ها برای اعلام اتحاد در برابر تهدیدات نظامی

درحالی‌که دولت اوکراین به مردم این کشور توصیه کرده از هشدارهای رسانه‌ای و اظهارات غربی‌ها درباره حمله احتمالی روسیه وحشت نکنند، هزاران نفر در کی‌یف با برگزاری تجمع، خواستار اتحاد ملی شدند و شعارهای ضد جنگ سر دادند.

انتقاد مجری آمریکایی از سیاست های ایالات متحده

"لی کمپ" مجری آمریکایی در برنامه خود از وضعیت بحرانی سیستم قضایی آمریکا انتقاد کرد و گفت:" روزی ۷۶۰ میلیون دلار در آمریکا صرف دستگیری و زندان مجرمان می شود در حالیکه جنایتکاران و دزدان اصلی به راحتی به کار خود ادامه می دهند؛ چگونه ممکن است که یک نفر را بخاطر سرقت یک کت به حبس ابد محکوم می کنیم اما کسانی که میلیاردها دلار از جیب مردم سرقت می کنند آزادانه در حال زندگی هستند؟"

کاخ‌سفید: نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم روسیه چه زمانی به اوکراین حمله می‌کند

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا: ما و همپیمانان آماده ادامه دیپلماسی بوده اما همچنین آماده پاسخ یکپارچه و قاطعانه به روسیه هستیم. جهان باید آماده این باشد که روسیه دستاویزی برای حمله به اوکراین ایجاد کند. نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم روسیه چه زمانی به اوکراین حمله خواهد کرد و این ممکن است هر زمانی قبل یا بعد از المپیک روی دهد.

عضو سابق کنگره: مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا خواهان جنگ در اوکراین است

عضو سابق کنگره آمریکا و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت بایدن می‌تواند با یک اقدام ساده به بحران اوکراین پایان دهد، اما مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا که وی را کنترل می‌کند برای درآمدزایی خواستار جنگ است.

دادگاه فدرال عراق صلاحیت هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری را رد کرد

دادگاه فدرال عراق پس از استماع شکوائیه، «هوشیار زیباری» را فاقد صلاحیت نامزدی برای ریاست جمهوری دانست.

نگرانی رژیم صهیونیستی از توانایی گروه های فلسطینی در عبور از موانع مرزی

مقامات اسرائیلی تخمین می زنند که حماس با منفجر کردن حصار مرزی غزه با خودروهای بمب گذاری شده سعی خواهد کرد به اسرائیل حمله کند. روزنامه «معاریو» گزارش داده که ارتش اسرائیل معتقد است که نیروهای حماس با استفاده از خودروهای بزرگ مملو از مواد منفجره برای عملیات‌های نفوذ آموزش می‌ بینند. روزنامه‌نگار اسرائیلی تال لیو رام در معاریو نوشت، به موازات آن، حماس همچنین در حال حفر تونل‌های جدیدی است که به مرز نزدیک‌تر می‌شوند و در عین حال دیگر قابلیت‌های نظامی را بازسازی می‌کنند. او گفت که گروه غزه بر روی جنگ سایبری، قایق های بدون سرنشین و تسلیحات ضد تانک نیز سرمایه گذاری می کننند.

پنج سناریو برای عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین

1- حملات سایبری به زیرساخت های کلیدی 2- حمله بلاروس به کیف برای بیرون انداختن زلنسکی 3- عملیات فرود در نزدیکی اودسا 4- از طریق ماریوپل و بردیانسک حمله کنید تا کانالی را بگیرید که کریمه را با آب تغذیه می کند. 5- حمله رعد اسا تا دنیپر، تصرف شهرهای بزرگ، پایگاه های نظامی و غیره.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها