۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۹
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (112)

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شیخ عیسی قاسم: رژیم حاکم بر بحرین باید خواسته‌های مردم را بپذیرد

شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین:جنبش مردم بحرین فقط با تحقق خواسته‌ها، اهداف و دستیابی آن‌ها به پیروزی به پایان می‌رسد. رژیم حاکم بر بحرین باید خواسته‌های مردم بحرین را بپذیرد و به این خواسته‌ها احترام بگذارد. سیاست‌های ظالمانه رژیم بحرین اوضاع سیاسی و معیشتی وخیمی برای مردم به وجود آورده است.

چین: آمریکا آشکارا دارایی مردم افغانستان را غارت می‌کند

وزارت خارجه‌ چین در واکنش به اقدام آمریکا در بلوکه کردن هفت میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان اعلام کرد: ثروتمندترین کشور جهان به‌طور آشکار ثروت فقیرترین افراد را غارت می‌کند. ثروت مردم افغانستان باید در زمانی که به‌شدت به آن احتیاج دارند، در اختیار خودشان باشد.

گزینه جدید حزب دموکرات کردستان برای نامزد ریاست جمهوری عراق

یک روز پس از رد صلاحیت هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق، این حزب ریبر احمد بارزانی، وزیر داخله اقلیم کردستان را به عنوان نامزد جدید معرفی کرد.

بنت: شب و روز در حال جنگ با ایران هستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه بحرینی «الایام»، ضمن اتهام‌زنی به ایران، گفت: شب‌ و روز با ایران و وابستگان به آن می‌جنگیم. رئیس‌جمهور بایدن از ۵۰ سال پیش تاکنون دوست واقعی اسرائیل بوده است. او درک می‌کند نیازمند‌ی‌های امنیتی ما چه چیزهایی هستند. امضای توافق با ایران اشتباه راهبردی است، چراکه باعث می‌شود ایران توانمندی‌های هسته‌ای خود را حفظ کند و صدها میلیارد دلار به دست آورد.

دیدار گراهام و بنت با محور ایران

روزنامه جروزالم پست نوشت: سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در قدس اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و دو طرف درباره ایران، چالش‌های امنیتی منطقه و تقویت همکاری‌های واشنگتن-تل‌آویو گفت‌وگو کردند.

مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی: باید اتحادی همچون ناتو مقابل ایران تشکیل دهیم

تل کالمان که ریاست اداره ایران در ارتش اسرائیل را بر عهده دارد به روزنامه بحرینی الایام گفت: ما در برابر ایران باید به فکر ایجاد اتحادی مانند ناتو بین اسرائیل، بحرین، امارات، اردن، مصر، یونان و سایر کشورهایی باشیم که ممکن است به این اتحاد بپیوندد.

ممانعت رژیم صهیونیستی از فروش سامانه های گنبد آهنین آمریکا به اوکراین

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داده که اوکراین اخیرا قصد داشته دو سامانه گنبد آهنین از آمریکا خریداری کند. طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی از این معامله جلوگیری کرده و مانع از انتقال سامانه های گنبد آهنین اسرائیلی به اوکراین شده است چون نمی‌خواهد خصومتی با روسیه داشته باشد. علت نگرانی رژیم صهیونیستی از خصومت با روسیه، حضور روسیه در سوریه عنوان شده و طبق این گزارش رژیم صهیونیستی بیم آن داشت که روسیه نیز در پاسخ به این‌ اقدام، سیاستی ضد اسرائیلی در سوریه اتخاذ کند.

پوتین: تصمیم برای بازگرداندن بخشی از نیروها از مرز با اوکراین گرفته شده است

رئیس‌جمهور روسیه: خواستار جنگ نبوده‌ایم و به همین دلیل ابتکارهایی را برای آغاز مذاکرات در راستای رسیدن به توافق در خصوص امنیت مشترک مطرح کردیم اما پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکردیم. با وجود آنکه ناتو پیشتر از عدم توسعه به سوی شرق سخن گفته بود اما زیرساخت‌های نظامی ناتو به سوی مرزهای ما نزدیک می‌شود.

وزارت خارجه روسیه: غرب رسوا شد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: «۱۵ فوریه ۲۰۲۲ به عنوان روزی که تبلیغات جنگ غرب شکست خورد، در تاریخ ثبت خواهد شد. آنها بدون شلیک حتی یک گلوله رسوا و نابود شدند.»

رای مثبت دومای روسیه به پیش نویسی برای به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»

دومای دولتی روسیه به پیش نویسی برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و استقلال آنها از اوکراین رای مثبت داد. این پیش نویس برای امضا به کاخ کرملین ارسال می‌شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها