۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (143)

۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ترامپ به شکست اعتراف کرد: من در انتخابات پیروز نشدم!

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ مدعی تقلب انتخاباتی و رأی‌دزدی شده بود، در مصاحبه اخیر خود گفت: من در انتخابات پیروز نشدم!ترامپ همچنین گفت: بايدن چهار دست و پا در جهان به دوره افتاده و از عربستان، ایران و ونزوئلا خواهش می‌کند در حق ما لطف کنند.

کابینه بنت در آستانه فروپاشی! خوشحالی نتانیاهو

با انصراف «عیدت سیلمن» عضو کنست از ادامه همکاری با ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، کابینه نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم در آستانه سقوط قرار گرفت و ائتلاف حاکم اکثریت خود را از دست داده است. سیلمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که به دلیل آنچه «آسیب به هویت یهودی اسرائیل» خوانده از همکاری با ائتلاف دولتی صرف نظر کرده است. خروج سیلمن از ائتلاف دولتی باعث می‌شود حامیان کابینه به ۶۰ نفر کاهش پیدا کند و مخالفان آن نیز ۶۰ نفر شود. نتانیاهو نیز از دیگر اعضای راست‌گرای کنست دعوت کرد از ائتلاف دولتی خارج شوند.

نتانیاهو به نفتالی بنت: در برابر ایران ضعیف هستید

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک تظاهرات اعتراضی از نخست‌وزیر فعلی این رژیم بابت نشان دادن ضعف در برابر ایران انتقاد کرده است.

گانتس: دنبال توافقی خوب و بدون تاریخ انقضا در زمینه مسئله هسته‌ای ایران هستیم!

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای با سفرای کشورهای خارجی در فلسطین اشغالی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و گفت رژیم صهیونیستی خواهان «توافقی خوب» در زمینه کنترل برنامه هسته‌ای ایران است که تاریخ انقضا نداشته باشد.

پالایشگاه وابسته به هولدینگ «کار» هدف قرار گرفت

چندین راکت کاتیوشا به شهرستان خبات در استان اربیل اصابت کرده است. گفته می‌شود که پالایشگاه وابسته به شرکت هولدینگ «کار» هدف قرار گرفته است. مالک هولدینگ کار، «شیخ باز کریم» است؛ کسی که مالک ویلایی بود که به پایگاه موساد بدل شده و تقریبا چهار هفته قبل هدف حمله موشکی سپاه پاسداران قرار گرفت. این پالایشگاه، بخشی از فرآیند قاچاق نفت از اقلیم کردستان عراق به ترکیه است.

بلینکن: درباره به سرانجام رسیدن مذاکرات وین خوش‌بین نیستم

وزیر امور خارجه آمریکا: درباره اینکه در مذاکرات در چه مرحله‌ای قرار داریم وارد جزئیات نمی‌شوم. فقط این را می‌گویم که من به طور کلی درباره احتمال به سرانجام رسیدن توافق چندان خوش‌بین نیستم.

آمریکا بزرگترین بانک در روسیه را تحریم کرد

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مؤسسات و افراد مالی روسیه از جمله دو دختر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد. واشنگتن هدف این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین پس از انتشار تصاویر شهر «بوچا» در اوکراین دانسته است. آمریکا همچنین همسر و دختر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه پوتین را نیز تحریم کرد.

وقت آن است که به ایران امتیاز بدهیم

فارن پالیسی: وقت آن است که به ایران امتیاز بدهیم؛ برجام مهمتر از یک لیست تروریستی نمادین است. برخی کارشناسان معتقدند از آنجایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت تحریم های دیگر ایالات متحده باقی خواهد ماند، حذف آن از فهرست تروریستی امتیاز بزرگی از سوی دولت بایدن به تهران محسوب نمی شود

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها