۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (145)

۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دادستان کل پاکستان استعفا داد

بعد از اینکه نمایندگان پارلمان پاکستان با ۱۷۴ رأی، به عمران خان رأی عدم اعتماد دادند، «خالد جاوید خان» دادستان کل پاکستان نیز از سمت خود استعفا داد.

روایت وزیر پاکستانی از دروغگویی آمریکا و توطئه‌ آن علیه دولت‌ها

وزیر امور حقوق بشر پاکستان توطئه "تغییر رژیم" را بخشی از سیاست خارجی ایالات متحده دانست و با استناد به دسیسه آمریکا در کودتا علیه دولت مصدق در ایران، گفت: آمریکایی‌ها دروغگو و عامل اصلی تخریب دولت‌های مستقل و نظام مردم سالار هستند.

عمار حکیم: امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بینجامد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در اظهاراتی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بیانجامد گفت که "عزیز عراق" موضوع مذاکرات ایران و آمریکا درباره پرونده عراق را مطرح کرد و این مذاکرات در آن زمان اجرا شد.

اظهارات شنیدنی نماینده پارلمان اروپا در مورد تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه کشورها

"تحریم ها به عنوان ابزاری در جنگ های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند؛ صدها هزار نفر از مردم بخاطر تحریم های غیر قانونی آمریکا جان خود را از دست داده اند!"

اسرائیل به زودی فلج خواهد شد

منشه امیر سردبیر رادیو رژیم صهیونیستی و عضو موساد در واکنش به پیامدهای عملیات استشهادی در فلسطین اشغالی، گفت:"این عملیات‌ها بحران سیاسی در اسرائیل به وجود آورده و اوضاع را وخیم تر کرده است!"

جانسون در کی‌یف با زلنسکی دیدار کرد

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر کرد و با «ولودمیر زلنسکی» رئیس‎جمهور اوکراین دیدار کرد.

زلنسکی: از واگذاری زرادخانه هایمان پشیمانیم

اوکراین‏،‌ با واگذار کردن زرادخانه های هسته ای اش، خود را ضعیف کرد. ما از واگذاری زرادخانه هایمان پشیمانیم. جنگ هنوز تمام نشده و بسیاری از مناطق ما تحت اشغال است. به دلیل اراده اوکراینی ها‏، روسها نتوانستند وارد کی یف شوند. پس از انحلال شوروی در 1991، اوکراین دارای 1700 کلاهک هسته ای بود که در توافق با آمریکا و انگلیس و روسیه سلاح های هسته ای خود را نابود کرد.

اتحادیه اروپا خواستار کمک های مالی بیشتر به اوکراین شد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آنکه درگیری اوکراین در میدان نبرد پایان خواهد یافت، متعهد به پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۳ میلیون دلار) اضافی از تسهیلات صلح اروپا به کی‌یف شد.

افزایش اعتماد به پوتین بعد از عملیات ویژه در اوکراین

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد نسبت روس‌هایی که به رئیس‌جمهور روسیه اعتماد دارند، از ۶۷.۲ درصد قبل از دستور آغاز عملیات در اوکراین به ۸۱.۶ درصد افزایش یافته است.

گیر کردن بایدن در تلفظ یک کلمه

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید وقتی قصد داشت خاطره‌ای را از یکی از سفرهایش با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین تعریف کند، در تلفظ کلمه «کوهپایه» با مشکل مواجه شد.

ناراحتی شدید روسیه از ترکیه

یک منبع نزدیک به دولت ترکیه گفت که دولت روسیه بارها ناراحتی خود را از اقدام آنکارا به فروش پهپادهای بیرقدار به اوکراین اعلام کرده است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها