۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (146)

۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

خودزنی اسرائیلی‌ها در عسقلان؛ یک صهیونیست به هلاکت رسید

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی از شهادت یک جوان فلسطینی در عسقلان خبر داده بودند اما ساعتی بعد، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که نظامیان این رژیم به اشتباه یکی از شهرک‌نشینان صهیونیستی را در عسقلان به ضرب گلوله کشته‌اند. شبکه عبری «کان» خبر داد، فردی که قصد داشته است سلاح  افسر صهیونیست را تصاحب کند، یک یهودی بوده است، نه یک شهروند فلسطینی.

عجز صهیونیستها دربرابر عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان

حازم عیاد پژوهشگر و و نویسنده سیاسی جهان عرب در مقاله ای در پایگاه خبری الخلیج الجدید با بررسی تحولات فلسطین در چند روز اخیر نوشت: شکست هیمنه و ناتوانی اسرائیل در تامین امنیت برای ساکنان سرزمینهای اشغالی در نتیجه مقاومت فلسطینیان و عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی، نقطه عطف مهمی در رویارویی با اشغالگران در کرانه‎باختری است ، اوضاع جاری نشان داده که صهیونیستها دیگر نمی توانند بدون درنظر گرفتن مقاومت فلسطین، به راحتی به این منطقه یورش ببرند.

پیشنهاد جدید روسیه برای دور زدن دلار

رویترز: وزارت اقتصاد روسیه از اعضای گروه بریکس خواسته که در مبادلات خود از ارزهای ملی استفاده کرده و یک نظام پرداخت واحد هم بین اعضا ایجاد کنند. گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

لابی‌های سنگین اسرائیل در راستای رد درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم

هآارتص از قول منابع اسرائیلی: بایدن بزودی رد درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را اعلام می‌کند. تل آویو معتقد است تصمیم کاخ سفید در نتیجه‌ی لابی‌های سنگین وزیر خارجه اسرائیل و سفیر این رژیم در آمریکاست.

چین با تغییر ارزیابی از تهدید آمریکا، افزایش زرادخانه هسته ای خود را تسریع کرده است

"وال استریت ژورنال": چین به دلیل تغییر در ارزیابی تهدید ایالات متحده و ترس از اینکه واشنگتن بخواهد دولت فعلی چین را برکنار کند، روند افزایش زرادخانه هسته ای خود را تسریع کرده است.‌‌

راهیابی ماکرون و مارین لوپن به دور دوم انتخابات فرانسه

با شمارش 95 درصد آراء، امانوئل ماکرون با کسب 27 درصد پیشتاز است و مارین لوپن با حدود 23 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. طبق گزارش رسانه های فرانسوی، ماکرون و مارین لوپن دو هفته دیگر در دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد. نامزدهای سبزها، احزاب کمونیست و سوسیالیست حمایت خود را از ماکرون در دور دوم اعلام کردند. اریک زمور نامزد حزب راست افراطی و نیکلاس دوپون دو نامزد شکست خورده دیگر نیز از مارین لوپن حمایت کرده اند.

نقض هزار باره آتش بس توسط ائتلاف سعودی

منابع آگاه خبر دادند بیش از 100 ماهواره نظامی متعلق به کشورهای ناتو، مأموریت دارند که اطلاعات تحرک نیروهای روس را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار دهند.

آخرین وضعیت شهر ماریوپل

نیروهای ارتش روسیه و نیروهای دونتسک با پیشروی در شهر ماریوپل، نیروهای اوکراینی را در دو منطقه به محاصره درآوردند. در شرق شهر، با پیشرویهای صورت گرفته محله لیفوبرزژنی بطور کامل به کنترل نیروهای روسیه درآمد. همچنین نیروهای روسیه کنترل بندر ماریوپل را بدست گرفتند. در جنوب شهر نیز بندر ماهیگیری ماریوپل به کنترل روسیه درآمد.

آمارات تلفات و خسارات جنگ اوکراین

آمار رسانه‌های اوکراین از مجموع تلفات و خسارات ارتش روسیه در جنگ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱: بیش از ۱۹۱۰۰ نفر از پرسنل روسیه کشته و زخمی شده‌اند. ۷۰۵ تانک، ۱۸۹۵ دستگاه خودروی نظامی، ۳۳۵ قبضه توپ، ۱۰۸ دستگاه راکت انداز، ۵۵ دستگاه پدافند هوایی، ۱۵۱ فروند هواپیما، ۱۳۶ فروند بالگرد، ۱۳۶۳ دستگاه خودروی سنگین، ۷ دستگاه قایق تندرو سبک، ۷۶ دستگاه تانکر سوخت و ۱۱۲ فروند پهپاد منهدم شده است.

آمار وزارت دفاع روسیه در خصوص خسارات ارتش اوکراین در جنگ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱: در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تاکنون، ۱۲۷ فروند هواپیمای نظامی، ۹۸ فروند بالگرد، ۴۲۵ فروند پهپاد، ۲۰۳۱ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۲۲۸ راکت انداز چندگانه، ۸۸۰ توپ صحرایی و خمپاره انداز و ۱۹۳۲ واحد خودروی نظامی ویژه منهدم شده است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها