۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۹
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(149)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکاپوی صهیونیست ها برای یافتن ابزارهای جاسوسی در لیوان وزیر خود!

همزمان با انتشار گزارش هایی در رسانه ها، دستگاه های امنیتی اسراییل، بررسی ها در مورد احتمال وجود ابزارهای جاسوسی در لیوان اهدایی چین به اوریت فرکاش هکوهن وزیر ابتکار، علوم و فناوری اسرائیل و تعدادی دیگر از مقامات عالی رتبه اسرائیلی را آغاز کرده اند.

بهانه جدید آمریکا برای جلوگیری از ورود ایرانی‌ها

پایگاه اینترسپت گزارش داده مأموران گذرگاه‌های مرزی آمریکا با پرسیدن سوال‌های بی‌مورد درباره خدمت نظام وظیفه ایرانی‌ها از ورود ده‌ها نفر به ایالات متحده جلوگیری کرده‌اند.

گاردین: روسیه از ایران سامانه پدافندی باور ۳۷۳ دریافت کرده است

گاردین مدعی است روسیه در جنگ اوکراین اقدام به واردات تسلیحات از جمهوری اسلامی ایران کرده است. این روزنامه انگلیسی مدعی شد روسیه یک گردان سامانه پدافندی باور ۳۷۳ ساخت ایران و چندین موشک انداز و موشک های ضد زره را از طریق بندر آستاراخان دریافت کرده است.

انطباق ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای رزمی ترکیه

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفته تلاش می‌شود تا ارتش این کشور بر اساس دستورات ریاست‌جمهوری، با معیارهای نیروهای مسلح ترکیه منطبق شود.

اهداف آمریکا از جنگ اکراین

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید: ما می خواهیم اوکراینی آزاد و مستقل، روسیه ضعیف و منزوی شده و غربی قوی تر، متحدتر و مصمم تر ببینیم. ما معتقدیم که هر سه این اهداف قابل دستیابی هستند و به اوکراینی ها در رسیدن به این اهداف کمک خواهد شد.

افزایش تورم در آلمان رکورد ۴۱ ساله را شکست

افزایش بیش از ۷ درصدی تورم در آلمان به بالاترین سطح خود در ۴۱ ساله گذشته رسید.

الکاظمی: عملیات بزرگی در راه است

نخست وزیر عراق از عملیات بزرگ قریب الوقوع این کشور علیه بقایای تروریسم خبر داد. مصطفی الکاظمی در جلسه کابینه این کشور گفت: پیش از ماه رمضان تصمیماتی برای رفاه حال شهروندان و مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی که اکنون در کشورهای جهان به دلیل جنگ روسیه و اوکراین شاهد آن هستیم، گرفتیم و دولت مسئولیت اتخاذ تصمیمات دشوار را به خاطر رفاه حال شهروندان و حفظ قیمت ها برعهده گرفت.

 

 

چین: آمریکا راهزن اقتصادی شماره یک جهان است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به سیاست‌های مالی آمریکا در قبال کشورهای مختلف از جمله مسدود کردن ذخایر تبادل ارزی ایران، تصرف دارایی‌های افغانستان و مسدود کردن ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و تبادلات ارزی روسیه و دارایی‌های خارجی نهادها و افراد این کشور، نوشت:قطعا تمامی اینها برای تبدیل شدن به راهزن اقتصادی شماره یک جهان کافی است.

گزارش وال استریت ژورنال از جنگ در سایه ایران و اسرائیل

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: «کارزار اسرائیل علیه ایران در سوریه - که مدت‌ها مخفی بود - در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین به موضوعی مهم در اسرائیل تبدیل شده است. اسرائیل با مسکو، یکی دیگر از حامیان کلیدی دولت سوریه، منافع مشترک دارد که به موجب آن، روسیه در حملات هوایی اسرائیل در سوریه دخالت نمی‌کند. این امر به حمایت محدود اسرائیل از اوکراین پس از تهاجم روسیه منجر شده است.»

پوتین: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد یک تراژدی است اما هیچ راه دیگری نداشتیم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه رویدادهای اوکراین را یک "تراژدی" توصیف کرده است. اما گفته است که کشورش «هیچ راه دیگری» نداشت جز اینکه عملیات نظامی ویژه را آغاز کند.

ادعای بنی گانتس: اسرائیل در صورت احیای برجام یک ائتلاف اطلاعاتی تشکیل می‌دهد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحک مدعی شد در صورت احیای برجام، این رژیم در صدد تشکیل یک «ائتلاف اطلاعاتی» برخواهد آمد تا نقض تعهدات ایران را رصد کند. وی همچنین در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود افزود اگر سوریه بخواهد دوباره عضوی از اتحادیه عرب باشد، «باید با ایران و تروریسمی که ایران در سوریه رواج می‌دهد، قطع رابطه نظامی کند».گانتس به آمریکا به عنوان شریک «ائتلاف اطلاعاتی» جهت رصد اقدامات ایران اشاره کرد و گفت «ممکن است این امر شامل جنبه‌های دفاع هوایی نیز باشد».

آسوشتیدپرس: داعش به دنبال گسترش فعالیت‌هایش در پاکستان است

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت، داعش که از سال ۲۰۱۴ در شرق افغانستان پدیدار شده است به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در پاکستان است.

درخواست المرزوقی از ارتش برای مداخله و گرفتن قدرت از قیس سعید

رئیس جمهور پیشین تونس از ارتش و نیروهای امنیتی خواست تا مداخله کرده و قدرت را از رئیس جمهور کنونی این کشور بگیرند و قدرت را به پارلمان منتخب تا زمان برگزاری انتخابات آزاد و شفاف واگذار کنند.

حکومتداری به سبک بن‌سلمان؛ 2 میلیارد دلار پاداش در تقدیر از حمایت‌های کوشنر

روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" امروز در گزارشی فاش کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، که شخص ولیعهد بر آن نظارت دارد، 6 ماه پس از خروج جرد کوشنر- داماد ترامپ- از کاخ سفید، به ارزش 2 میلیارد دلار در شرکت او سرمایه‌گذاری کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها