۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۳
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(153)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دیپلمات ارشد ترکیه: ایران اتمی تهدید امنیتی مشترکی برای ترکیه و اسرائیل است

حسن مورات مرجان، سفیر ترکیه در آمریکا، در مقاله‌ای در نشریه اسرائیلی «ترکی‌اسکوپ» نوشت که برنامه اتمی ایران، ترکیه را نیز همچون اسرائیل تهدید می‌کند. به نوشته مرجان، طبیعی است که اسرائیل و ترکیه در همه موضوعات، از جمله در موضوع فلسطین، دیدگاه مشترکی نداشته باشند اما منافع ژئواستراتژیک دو کشور آنها را ملزم می‌کند که همکاری نزدیک و چند لایه‌ای در برابر تهدیدهای منطقه داشته باشند.

ناو جنگ جهانی دوم آمریکا در حال غرق‌شدن

نیویورک‌تایمز نوشته ناو «یو.اس.اس سالیوانز» که از نبرد با ژاپن در اقیانوس آرام سالم بیرون آمده، در پارک نیروی دریایی آمریکا در «بوفالو» نیویورک دچار شکستگی در بخش بدنه شده و در حال غرق‌شدن است. آن‌طور که مقام‌های محلی می‌گویند علت شکستگی در بدنه این کشتی نامشخص است. یکی از مسئولان پارک نیروی دریایی آمریکا گفت: ما مشکلی داریم که نمی‌دانیم چیست.

فراخوانی رهبر هندو های افراطی به کشتار مسلمانان

یاتی کریشنانند رهبر هندو های افراطی، بار دیگر طی فراخوانی خواهان کشتار مسلمانان شد و مدعی شد که کشتار مسلمانان از اوتار پرادش (ایالتی در شمال هند) آغاز خواهد شد.

سی‌ان‌ان: روسیه می‌تواند راه دور زدن تحریم‌ها را از ایران یاد بگیرد

وبگاه شبکه خبری آمریکایی نوشت، روسیه با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده و شاید مجبور شود به متحدی با بیش از چهار دهه تجربه در زمینه تحریم‌های غرب روی آورد.

رسانه صهیونیستی: دولت تل‌آویو از بحرانی غیرقابل انکار رنج می‌برد

گزارش "اسرائیل الیوم" در خصوص شکست‌های متوالی دولت ائتلافی: افزایش تهدیدات امنیتی، تراکم رو به رشد شکست‌های دولت فعلی را یادآوری می‌کند به طوری که علی‌رغم اختلافات حزبی، اکثریت روی این موضوع متفق‌القول هستند که دولت از بحرانی غیرقابل انکار رنج می‌برد.ترس‌ به سبب وقوع جنگی دیگر با غزه، شکل‌گیری موج مردمی در قدس و الاقصی، نهایی شدن توافق هسته‌ای با ایران یا رویارویی نظامی با حزب‌الله و حتی زیان‌های ادامه نبرد روسیه و اوکراین باعث ظهور انتقاداتی در میان تمام اقشار جامعه شده است.

 

 

تهدید روسیه توسط زلینسکی

رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که مردم شهر محاصره شده ماریوپل این اختیار را دارند که در برابر روس‌ها تسلیم شوند یا به جنگ ادامه دهند. وی همچین  به روسیه هشدار داد در صورت حذف کامل نیرو‌های اوکراینی در بندر ماریوپل، مذاکرات با مسکو را متوقف خواهد کرد.

سی‌ان‌ان: آمریکا انتظار دارد جنگ در اوکراین تا پایان ۲۰۲۲ ادامه یابد

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به متحدان اروپایی گفته است که پیش بینی می‌کند جنگ در اوکراین تا پایان ۲۰۲۲ ادامه یابد.

جنگ جهانی پس از غرق شدن موسکوا آغاز شده است

تلویزیون دولتی روسیه: جنگ جهانی پس از غرق موسکوا(ناو جنگی روسیه) آغاز شده است. ناو روسی موسکوا در روزهای اخیر توسط ناتو به وسیله پهپاد های ترکیه‌ای در دریای سیاه هدف قرار گرفت و غرق شد.

ورود کماندوهای انگلیسی به کی‌یف برای آموزش نظامیان اوکراینی

فرماندهان اوکراینی به تایمز گفته‌اند «نیروهای ویژه بریتانیا» برای آموزش نحوه استفاده از تسلیحات ضدتانک که انگلیس به اوکراین داده، در کی‌یف حضور دارند.

گزارش هاآرتص از روابط تل آویو و ریاض

چرا اسرائیل در سال ۱۹۸۱ از کاخ سفید خواست تا جنگ با عربستان را کلید بزند؟  وقتی یکی از چهره‌های اسرائیل به آمریکا گفت «ما به ثبات رژیم سعودی اعتقادی نداریم؛ به خاطر داریم که چه اتفاقی برای ایران افتاد»‌‌

آمریکا یک نیروی نظامی جدید در منطقه ایجاد می کند

رویترز: نیروی دریایی ارتش امریکا اعلام کرد به دنبال تاسیس نیروی جدید چند ملیتی در منطقه است که ماموریت اصلی آن مقابله با قاچاق سلاح در آب های اطراف یمن است. این نیرو در آب های دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن فعال خواهد بود.

امارات با ساخت یک محله کاملا یهودی در کشورش موافقت کرد

الخلیج الجدید: حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی ، این کشور موافقت کرده که یک محله کاملا یهودی، شامل کنیسه، خانه‌ها، هتل، مرکز هم‌یاری و اجتماعی، مدارس، دانشگاه و دیگر موسسات مورد نیاز یهودیان ساکن امارات ساخته شود.

نفوذ حماس به ارتش رژیم صهیونیستی

یک رسانه تخصصی نظامی در رژیم صهیونیستی به نقل از منابع شرکت دفاع سایبری خبر داد، حماس بین کارمندان و پرسنل نهادهای امنیتی و نظامی ارتش اسرائیل از سرباز گرفته تا افسران پلیس نفوذ کرده است. این شرکت اسرائیلی اعتراف می‌کند شاهد گسترش تلاش برای جمع آوری اطلاعات از ده‌ها اسرائیلی هستیم که اکثر آنها هم دارای جایگاه و شغل‌های حساسی در ارتش بوده یا از کارمندان نیروهای امنیتی و خدمات اورژانسی هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها