۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۶
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
رسانه های داخلی

رصد(156)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بازتاب گسترده هشدار رئیس  جمهور به رژیم صهیونیستی در رسانه‌های خارجی

رسانه های خارجی سخنان رئیس جمهوری کشورمان در هشدار به رژیم صهیونیستی و مخفی نماندن هر گونه تحرک این رژیم از دید نیروهای مسلح و اطلاعاتی  و امنیتی را به طور گسترده بازتاب دادند:

خبرگزاری فرانسه نوشت: رئیس جمهوری ایران هشدار داد که نیروهای مسلح این کشور به دشمن اصلی ایران یعنی اسرائیل اجازه نخواهند داد که در صورت هر گونه اقدامی آرام بگیرد.

خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان رئیس جمهوری نوشت: رئیسی می گوید ایران قلب اسرائیل را  هدف قرار می دهد اگر اسرائیل اقدامی علیه ایران انجام دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تیتر زد: تهران به اسرائیل درباره «کوچکترین تحرکی» علیه ایران هشدار داد. آیت الله رئیسی گفت قدرت نظامی ایران بازدارنده است. وی گفت: ارتش علی رغم سال ها تحریم  توانست توانایی های خود را بهبود بخشد.

تارنمای عرب نیوز نیز با بازنشر گزارش خبرگزاری فرانسه هشدار رئیس جمهوری ایران را تیتر زد. 

زاکانی از شهرداری تهران می رود

خبرهای رسیده حاکی از این است که همزمان با تغییرات آینده دولت، مدیریت ارشد شهرداری تهران نیز دچار تغییر می شود. عدم حضور چمران در جلسات شورای شهر تهران نیز بی ارتباط با این موضوع نیست. از مهرداد بذرپاش و علیرضا جاوید بعنوان دو گزینه اصلی جایگزینی زاکانی نام برده می شود.

روایت محمود دعایی از مردم‌داری حجت‌الاسلام رئیسی

روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه حدود ۶۰ تن از مدیران رسانه‌ها و صاحب نظران حوزه اطلاع رسانی در ضیافت افطاری مهمان حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور بوده و دغدغه‌ها، انتقادات و نظرات خود را نسبت به فضای کلی کشور و وضعیت فعلی دولت و برنامه‌ها با ایشان مطرح کردند. در این جلسه که با حضور چهره‌های اصلی طیف‌های مختلف سیاسی برگزار شده بود، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات روایتی از سبک زندگی و مردم داری حجت‌الاسلام رئیسی مطرح کرد. وی در ابتدا با تقدیر از منش رئیس جمهور در حضور میان مردم و ارتباط بدون واسطه با جامعه چه در سفرهای استانی و چه در حضور در میان دانشجویان و ... گفت: من با واسطه نکته‌ای از رفتار شما شنیدم که می‌خواهم اینجا مطرح کنم. مطلع شدم که روزی شما آماده صرف غذا بودید که در همین حین یکی از اطرافیان در حال ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و معیشت طبقات فرودست جامعه بود. شما که گزارش را شنیدید همانجا گفتید که نمی‌دانم این غذایی که من الان دارم میخورم را آیا طبقات ضعیف جامعه هم امکان تهیه دارند یا نه؟‌ بعد با اینکه آن غذای معمولی هم بود اما گفتید من با همین نان سیر می‌شوم و از دست زدن به غذا خودداری کردید. وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات رئیسی نظیر سفر با مترو به کرج برای بازدید استانی و یا حضور در قایق برای بررسی وضعیت مناطق شمال کشور و ... را نمونه‌هایی از رفتار رئیسی در مردم‌داری عنوان کرد.

نشست صمیمی دولت و مجلس

نشست صمیمی نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و اعضای دولت در حالی برگزار شد که گرانی و تورم افسار گسیخته گذر زندگی را بر مردم سخت‌تر کرده است. قالیباف درحالی که دومین سال ریاستش بر مجلس انقلابی را می‌گذراند گفته: ما باید برای ساخت ایران قوی تلاش کنیم لذا به تصمیمات مهم نیاز داریم، در چنین شرایطی تاخیر در تصمیم باعث تردید می شود. فهرست بلندبالایی از مشکلات وجود دارد و ما باید اولویت ها را مشخص کنیم و جسارت داشته باشیم. آیت‌الله رئیسی نیز سوال از وزرا یا توضیح خواستن از آنان را خالی از هر گونه اشکالی دانست اما در عین حال اذعان داشت: همه این موارد می‌تواند در عین حفظ احترام، همدلی و یکپارچگی انجام شود و نباید موجب تضعیف و تخریب و شادی دل بدخواهان شود. پیش از این جلسه، نمایندگان ۵ استیضاح وزرا را امضا کرده‌اند؛ هر چند قالیباف و هیات رئیسه‌ اجازه وصول شدن استیضاح‌ها را نمی‌دهد.

ادامه امیدواری مردم از دولت

در آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی کیو، در مقایسه با «نظرسنجی عملکرد ۱۰۰ روزه‌ی دولت» میزان رضایت، کاهش شدیدی نداشته و هنوز خیلی از مردم به دولت امید دارند.

اظهارات حسین شریعتمداری موجب احضار سفیر ایران در سئول شد

یو سونگ به، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، سعید بادامچی شبستری، سفیر ایران در سئول را به خاطر گزارش اخیر روزنامه کیهان مبنی بر این که ایران باید به دلیل [عدم آزادسازی] پول‌های بلوکه شده تهران در بانک‌های کره جنوبی، مانع کشتی‌های این کشور در تنگه هرمز شود، فراخواند. بنا بر اعلام وزارت امور خارجه کره جنوبی، بادامچی در این دیدار گفت که مطلب این روزنامه در راستای موضع رسمی تهران نیست و موضع ایران را درباره این موضوع تشریح کرد.

نقدینگی از 4.6 تریلیون تومان عبور کرد

بانک مرکزی متغیرهای پولی بهمن ماه سال 1400 را منتشر کرد. براساس این آمارها، در پایان بهمن حجم نقدینگی به 4 هزار و 624 هزار و 30 میلیارد تومان و پایه پولی به 580 هزار و 750 میلیارد تومان رسیده است.  در بهمن ماه سال 1400 در مقایسه با اسفند ماه سال 99 نقدینگی 30.4 درصد و حجم پایه پولی 26.6 درصد رشد داشته است.

انتشار اسامی ابر بدهکاران در قالب جداول استاندارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این هفته انتشار فهرست بدهکاران بزرگ بانکی را در قالب جداول استاندارد و مشخص شروع می‌کند و این اطلاعات از طریق سایت بانک مرکزی قابل مشاهده خواهند بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها