۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۰
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
رسانه های داخلی

رصد (158)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پشت پرده حمله به قالیباف

اخیراً در فضای مجازی و با همکاری برخی رسانه های خارجی و داخلی و بازیگری جریان عدالت خواه و انحرافی حمله ی همه جانبه ای علیه رئیس مجلس با عنوان "خرید سیسمونی از ترکیه" کلید زدند. این رسانه ها با تیترهایی مغرضانه همچون «رد پای دولت در غائله سفر خانواده قالیباف به ترکیه»، «سیسمونی گیت در مقابل ناتوانی ذهنی رئیسی»، «حمله پایداری به قالیباف برای از زیر ضرب درآوردن عبدالملکی»، «قالیباف چوب عدم همراهی با پایداری در طرح صیانت را خورد»، «اطلاعات سپاه، پشت افشاگری اخیر است»، «وزارت اطلاعات دولت رئیسی، خانواده قالیباف را رصد و ماجرا را لو داده» و... سعی در ایجاد یک ذهنیت منفی در میان افکار عمومی داشتند. اما هدف از این حمله هماهنگ شده چند دلیل بود:

  • ایجاد جهت گیری در بین مردم با طرح چنین ادعاهایی؛
  • باتوجه به همکاری و تعامل نزدیک مجلس و دولت و همراهی این دو قوه برای حل مشکلات مردم، هدف این رسانه ها این بود که این همکاری ها تحت شعاع قرار بگیرد و در این میان موضع گیری هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس یا مسئولین دولتی نسبت به موضوع، بر آتش این فتنه بیفزاید. همان طور که از تیترهای آنها دیده می شود این رسانه ها سعی داشتند که افکار عمومی را نسبت به این دوگانگی تحریک کنند.
  • در مرحله سوم به دنبال هجمه علیه یک جریان خاص همچون جریان پایداری بودند و این گونه القا کردند که این جریان برای عقده گشایی از رئیس مجلس به ویژه طرح صیانت، انتقام خود را از اقای قالیباف گرفته است! از این گزاره نیز به دنبال تقابل طرفداران این جریان با شخص رئیس مجلس بودند.

فائزه هاشمی عذرخواهی کرد

فائزه هاشمی ضمن ارائه توضیحی درباره سخنانش پوزش خواست و در یادداشتی نوشت: این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشر شده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است. از آنجا که فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطا در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم و آرزوی هدایت برای کسانی که این فیلم را با هدف سیاسی و غیرانسانی پخش کرده‌اند، دارم چراکه در آموزه‌های دینی ما، انتشار خطا، گناهی نابخشودنی است.

بزک کردن آمریکا

روزنامه شرق: «اگر امروز جمهوری اسلامی ایران و دولت رئیسی نسبت به دولت روحانی با فراغ بال بیشتری می‌تواند به صادرات نفت دست بزند به دلیل آن است که دولت بایدن برای حصول توافق در وین، تحریم‌های حوزه انرژی ایران را تعدیل کرده و اتفاقا به همین دلیل است که کشوری مانند چین می‌تواند اقدام به خرید نفت بیشتر از ایران بکند.

سیاه نمایی با دوگانه تخصص و شایسته سالاری

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «دستور تعدیل آمد» نوشت: «ابراهیم رییسی از همان ابتدا اعلام کرد که بانیان وضع موجود- اشاره رییسی به مدیران دولت حسن روحانی- خود مسوول وضعیت فعلی کشور هستند و جایی در مدیریت اجرایی دولت آینده نخواهند داشت. یکی از آسیب‌های سر دادن چنین شعارهایی ایجاد توقعات بعضا غیرمنطقی در بدنه مدیریتی همسو با دولت مستقر است. این توقعات به صورت خودکار رقابت بر سر تصاحب پست‌های مدیریتی را دامن می‌زند و در جریان این رقابت است که تخصص‌گرایی و کارنامه و تجربه قابل قبول نادیده انگاشته شده و جای خود را به انتصابات فامیلی و رانتی می‌دهد.»

گره زدن مشکلات معیشتی مردم به برجام

روزنامه اعتماد نوشت: «باید توجه داشت که طرف اصلی گفت‌وگوهای برجامی ایران و امریکا هستند و تا زمانی که امریکا مهر تایید بر توافق نزند، امکان دستیابی به تفاهم ممکن نیست. ایران باید بر سر مسائل منطقه‌ای مذاکره کند. امریکا خواستار گسترش چتر گفت‌وگوها با ایران بر سر مسائل منطقه‌ای است. مساله اصلی آن است که مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز فشار سنگینی را بر دوش دهک‌های متوسط و محروم کشور ایجاد کرده است.

اعتراف دیرهنگام

روزنامه اصلاح طلب ابتکار در مطلبی نوشت: «نقدی که همواره به دولت قبل به خصوص در دوم ریاست جمهوری وارد بود دور شدن دولت از گفتمان مردم عادی بود. اظهار نظرهایی که نشان از عدم درک شرایط سختِ مردم بود باعث می‌شد تا علاوه بر تحمل زخم سختی‌ها، نمک سخنان نا به جا را هم به جان بخرند. »

تلاش دوباره آمریکا برای مقصرنمایی ایران درباره مذاکرات وین

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با انکار نقش کشورش در ایجاد وقفه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین مدعی شده که ایران در تلاش‌ها برای رسیدن به توافق ممانعت ایجاد کرده است!

برگزاری پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان

براساس گزارش نورنیوز، در پنجمین دور گفت‌وگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی که در بغداد پایتخت عراق برگزار شد، چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به از سرگیری روابط میان دو کشور ترسیم شده است. مسئولین عالی عراق و سلطنت عمان نقش موثری در شکل‌گیری جلسات مشترک میان نمایندگان تهران و ریاض داشته‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها