۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۱
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (159)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

گزارش بی بی سی از فعالیت های نیروی قدس

بی بی سی: سپاه قدس قطعا یک نیروی موثر است و در محاسبات رقبا و دشمنان نظام فعلی ایران و کلا ایران امروز، جایگاه خاصی دارد. این نیرو که در اثر احساس نیاز به عملیات نامنظم و برون مرزی بوجود آمد، مهم‌ترین بازوی نظامی اطلاعاتی ایران در منطقه خاورمیانه است. آموزش و تامین نیازهای حزب‌الله لبنان و گروه‌هایی مثل حزب‌الله عراق، سازمان بدر در عراق و گروه‌های مشابه در خاورمیانه، از جمله ماموریت‌های ذاتی این نیرو محسوب می‌شود.

ترامپ: ایران دیگر از ما نمی‌ترسد

رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست های جو بایدن رییس جمهوری دموکرات کنونی کشورش و بیان اینکه "در خطرناک ترین دوره در تاریخ آمریکا قرار داریم، گفت: ایران دیگر از ما نمی‌ترسد.

 

توهم ادامه دار بایدن!

یک هفته بعد از دست دادن بایدن با هوا که سوژه رسانه‌ها و فضای مجازی شد، او بار دیگر در شهر «سیاتل» واشنگتن دستش را برای دست دادن با شخص خیالی دراز کرد.

ورود کشتی‌های روسی به بنادر و سواحل آمریکا ممنوع می‌شود

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ورود تمامی کشتی‌های روس به بندرگاه‌ها و سواحل آمریکا ممنوع می‌َشود. بایدن در یک پیام توئیتری نوشت: این اقدام بدان معناست که هیچ کشتی که تحت پرچم روسیه حرکت می‌کند یا اینکه تحت مالکیت یا در راستای منافع روسیه عمل می‌کند، اجازه نخواهد داشت که در بندرگاه‌های آمریکا پهلو گرفته یا به سواحل آمریکا دسترسی داشته باشد.

ترکیه حریم هوایی خود را به روی روسیه بست

چاووش اوغلو ، وزير خارجه تركيه: حریم هوایی ترکیه در برابر هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی که نیرو‌هایی را از روسیه به سوریه منقل می‌کنند، بسته شده است.

مدودف: اروپا بدون گاز روسیه یک هفته هم دوام نمی‌آورد

معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه ضمن استقبال از ارائه مجوز پرداخت بهای گاز روسیه به روبل از سوی کمیسیون اروپا گفت اروپا یک هفته هم بدون گاز روسیه دوام نمی آورد.

نشست اردنی-اسرائیلی برای بررسی وضعیت مسجدالاقصی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نشست اردنی-اسرائیلی در بالاترین سطح درباره مسجدالاقصی پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

تورم صعودی در آلمان!

آلمانی‌ها رشد بی‌سابقه‌ای را در زمینه تورم تولید تجربه می‌کنند؛ قیمت های تولید کننده آلمان در ماه مارس ۳۰.۹ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش از سال ۱۹۴۹ بوده است!

مقتدی صدر طرح جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی را به صحن پارلمان می‌برد

رهبر جریان صدر اعلام کرد که فراکسیون صدر طرح جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی را به زودی به صحن پارلمان این کشور خواهد برد. مقتدی صدر در صفحه توئیتر خود نوشت: یکی از دلایلی که باعث شد جریان صدر را مجددا وارد روند فعالیت‌های انتخابات کنم مسئله سازش و طمع‌ورزی اسرائیل برای سلطه بر عراق است.

حمله سایبری به عربستان

یک رسانه عراقی با انتشار تصاویری از حمله گسترده سایبری به سایت‌های دولتی عربستان سعودی خبر داد. در این گزارش تأکید شده که سایت مربوط به شرکت هواپیمایی عربستان و وزارت نفت و انرژی این کشور، از جمله سایت‌هایی هستند که از دسترس خارج شده‌اند.این رسانه‌ها به نقل از عاملان این حمله سایبری گزارش دادند که عملیات سایبری مذکور با نام عملیات شهید «ابو فضل طومر» و راس ساعت 9 شب به وقت بغداد علیه وزارت نفت و شرکت هواپیمایی عربستان انجام گرفته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها