۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۲
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
رسانه های داخلی

رصد (160)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فضاسازی علیه دولت

با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت حذف شدند. این خبر منجر به موجی از فضاسازی ها علیه دولت و تیم اقتصادی شد. این درحالی است که کمیسیون اقتصادی دولت زیرنظر وزیراقتصاد و متشکل از معاونین وی می باشد و سطحی به مراتب پایین تر از معاونین رئیس جمهور را دارد. علت حذف معاونین رئیس جمهوری، اولاً به درخواست خودشان بوده و ثانیاً نشات گرفته از همین امربوده است.

خنثی‌سازی حمله سایبری به حوزه‌های زیرساختی کشور

تسنیم مدعی شد: مهاجمان سایبری قصد داشتند با استفاده از حفره‌ امنیتیِ یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد سازمان‌ها به بیش از ۱۰۰ سایت سازمان‌های دولتی نفوذ کنند اما این حمله در مرحله اولیه خنثی شد و هیچ یک از اطلاعات اصلی مورد حمله قرار نگرفته است؛ مبدا حمله هلند، انگلیس و آمریکا بوده است.

تاکید قالیباف بر همکاری قوای مقننه و مجریه

محمدباقر قالیباف:آیا می‌توانیم به مردم بگویم که این موضوع مربوط به دولت بوده و به مجلس ربط ندارد. منهای اینکه گفتن چنین صحبتی را وجدان ما اجازه نمی‌دهد در صورت بیان آن نیز مردم این سخنان را قبول نخواهند کرد. رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: مجلس و دولت در کنار هم باید مسائل را پیش ببرند و با این نگاه باید مشکلات مردم را حل کرد.

کلید خوردن کار تخریب رئیسی در یک دیدار نوروزی

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس: اصلاح طلبان در دیدار نوروزی که با سران خود داشتند کار تخریب دولت آقای رئیسی را کلید زدند و این موضوع در سال جدید در دستورکار آنها قرار گرفته است.آنها در صدد هستند تا با جوسازی علیه دولت فضا را برای انتخابات ۱۴۰۲ برای خود فراهم کنند و بتوانند از این طریق کرسی‌هایی را در مجلس به دست آورند. اصلاح‌طلبان با جوسازی‌ علیه دولت آقای رئیسی در صددند خاطره تلخ عملکرد خود در دولت قبل را از اذهان عمومی پاک کنند./فارس

انتقاد از سفرهای استانی رئیس جمهور!

علی صوفی از وزرای دولت خاتمی در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان گفته است: «هرچند که تشخیص رئیس‌جمهور این است که برای رسیدگی به روند امور به استان‌ها سفر کنند و فکر می‌کنند که رو در رو شدن با مردم و دیدن مردم در استان‌ها کافی است. در حالی که اصلاً اینگونه نیست و آقای رئیسی باید در مرکز هیئت دولت را مدیریت کند و برنامه داشته باشد و با برنامه جلو برود».

ایجاد ترس با چاشنی بزک کردن برجام

روزنامه شرق: در نظر بگیرید اگر دشمن توان موشکی ما را با فناوری‌های خود ناکام و ناکار کند، چه فاجعه‌ای در انتظار ماست. جنگ شش‌روزه را همگان به خاطر دارند که چگونه قدرت هوایی اسرائیل توانست نیروهای اعراب را زمین‌گیر کند. از برجام انتظار حداکثری نداشته باشید؛ همین که رخنه‌ای در ائتلاف آنان پدید آید، کافی‌ است.

 

کارمندان این شرکت‌های دولتی بالاترین حقوق را می‌گیرند

در دی ماه سال ۹۹ دیوان محاسبات فهرستی از ۶۰ شرکت دولتی منتشر کرد و به حقوق و دستمزد مصوب کارکنان این شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۰ پرداخت.طبق این گزارش میانگین حقوق کارمندان برخی از این شرکت‌ها به بیشتر از ۵۲ میلیون تومان می‌رسد و کمترین میانگین حقوقی که کارمندان این شرکت‌ها دریافت می‌کردند ۲۰ میلیون تومان گزارش شده است.کارکنان شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز با میانگین حقوق ۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشترین دریافتی را داشتند /شرق

یک سوم کالا‌های صادارتی ایران راهی چین می شود

سخنگوی گمرک ایران گفت: پارسال حدود ۳۰ درصد از کالا‌های ایرانی به چین صادر شد. در همین سال حدود ۱۳ درصد کل واردات ایران هم از چین بوده است. وی با بیان اینکه تجارت ایران و چین در سال قبل، ۲۷ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار بود، گفت: از این مقدار ۱۴ میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار مربوط به صادرات کالا و ۱۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار هم واردات از چین است. تجارت ایران و چین در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته که ۵۸ درصد رشد در صادرات و ۲۹ درصد هم در واردات بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها