۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۳
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (161)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هراس تل‌آویو از الگو برداری حماس و حزب‌الله از نبرد اوکراین

وبگاه "تایمز اسرائیل": این موضوع که ارتش اسرائیل تحولات جنگ اوکراین را از نظر بهره‌مند شدن حماس و حزب‌الله از تحولات میدانی نبرد دو نیروی رزمی نابرابر(روسیه و اوکراین) بررسی کند، کار بیهوده‌ای نیست. قرائت نظامی اسرائیل از ادامه جنگ اوکراین، دستاوردهای مهمی به حماس و حزب‌الله در زمینه امکان شبیه‌سازی تجربه اوکراین در مقابل ارتش اسرائیل می‌دهد. درست است که حماس و حزب‌الله نیروی هوایی ندارند، اما زرادخانه‌ای دارند که مهم‌ترین آنها هدایت موشک‌های ضدهوایی قابل حمل خود است. البته موشک‌های دیگری برای تهدید کشتی‌های اسرائیلی‌، سکوهای گازی در اختیار حماس و حزب‌الله قرار دارد که در این صورت ممکن است ضربات جبران ناپذیری به ارتش اسرائیل وارد آید.

توصیه فرماندهان صهیونیست؛ با غزه درگیر نشوید

شبکه عبری‌زبان «کان» خبر داد که فرماندهان نظامی بخش جنوبی فلسطین اشغالی به مقامات سیاسی در تل آویو توصیه کرده‌اند که به شلیک راکت‌ها از سمت غزه پاسخ نظامی ندهند.

ترس نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حذف سپاه از فهرست سازمان های تروریستی

دفتر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که بنت در گفت وگویی تلفنی به بایدن گفته است: من مطمئن هستم که رئیس جمهور بایدن، که دوست واقعی اسرائیل است و به امنیت آن اهمیت می دهد، سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‎های تروریستی [خارجی] [وزارت خارجه] حذف نخواهد کرد.

 

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌های مقاومت

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند برآوردها حاکی از آن است که انتظار می‌رود «وضعیت تنش» در ۲ هفته آینده ادامه پیدا کند و ارتش این رژیم به‌دلیل ترس از حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت.

نویسنده صهیونیست: اسرائیل روبه زوال است

به دنبال اتفاقات اخیر در قدس اشغالی و مسجد الأقصی، یک نویسنده صهیونیست از نابودی و زوال رژیم صهیونیستی به خاطر اقدامات حامیان و اعضای جنبش "کاهانیست‌ها" (یهودی‌های افراطی) هشدار داد.

سفر وزیر صهیونیست به باکو برای واردات نفت

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشته «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی قصد دارد در باکو درباره واردات نفت، اوره و گندم از جمهوری آذربایجان با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند.

درصورت نابودی آتش‌بس، ریاض و ابوظبی منتظر پاسخ‌های دردناک باشند

سخنگوی انصارالله یمن هشدار داده پاسخ صنعاء به از دست‌رفتن فرصت آتش‌بس، پاسخی شدیداً دردناک از ریاض تا ابوظبی خواهد بود و نیروهای مسلح یمن آماده ایستادگی و مقابله با هر دشمنی از سوی ائتلاف سعودی هستند.

اعتراف صدراعظم اسبق آلمان

گردهارد شرودر تأکید کرد که آلمان نیازمند مواد خام روسیه است، چرا که تنها تولیدات مسکو نفت و گاز نیست، بلکه فلزات نادری نیز وجود دارد که جز مواد خام به حساب می‌آیند و نمی‌توان به آسانی و سادگی آن را با دیگر فلزات جایگزین کرد.

زلنسکی خواهان دیدار مستقیم با پوتین شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر ضرورت دیدار رو در رو و مستقیم با ولادیمیر پوتین گفت که تنها آغازگر جنگ است که می تواند آن را متوقف کند.

انتقاد از سیاست های اردوغان

مرال آکشنر رهبر حزب خوب(مخالف اردوغان): همانطور که اردوغان تسلیم ترامپ شد و کشیش برونسون را به آمریکا فرستاد، او اکنون نیز تسلیم ولیعهد عربستان شد و پرونده خاشقجی را به عربستان فرستاد.

مکرون پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد

روزنامه لوموند با انتشار تصویر امانوئل مکرون در یک توییت نوشت: بر اساس نتایج اولیه، امانوئل مکرون با ۵۸.۲ درصد آرا بار دیگر به ریاست جمهوری فرانسه انتخاب شد.

عدم محبوبیت هریس همچنان بالاتر از بایدن

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد رئیس جمهور این کشور را قبول ندارند و این میزان در خصوص معاون او نیز به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها