۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۴
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
رسانه های داخلی

رصد (162)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بزک کردن جاسوس آمریکایی در شبکه ملکه انگلیس

طی روزهای گذشته شبکه بی بی سی فارسی، گزارش های متعددی از عمادشرقی منتشر کرد و با اعضای خانواده این جاسوس آمریکایی مصاحبه هایی صورت داد. عماد شرقی یا ادوارد شرقی نزدیک به ۳۰ درصد سهام  EAS را در اختیار داشته و مدیرعامل آن محسوب می‌شود. این شرکت هواپیماهای شخصی (کوچک) و دست‌دوم را خریدوفروش می‌کند. حدود ۷۰ درصد سهام EAS در تملک گروه SICP قرار می‌گیرد. نکته جالب‌توجه آنکه ۹۰ درصد سهام‌داران این شرکت یهودی تبارند. اتهام عماد شرقی علاوه بر جمع‌آوری و افشای اطلاعات حساس در حوزه‌های نظامی که قطعاً مصداق جاسوسی است، با افشای ریز اطلاعات بالگردها (تا حد شماره شاسی و شماره سریال موتورها) مسیرهایی که ایران برای دور زدن تحریم‌ها و تأمین نیازهای صنعت هوایی از آن‌ها بهره می‌برد را نیز افشا کرده بود.

واقعیت منع ورود سپاه به حوزه خودروسازی

سردار کوثری: دلیل اینکه چرا در برخی صنایع موفق نبوده‌ایم آن است که این صنایع به دولت‌ها، افراد، احزاب و گروه‌ها وابسته هستند و خود را بدهکار آنان می‌دانند و نمی‌توانند تصمیم قاطع، بموقع و درست را برای پیشرفت خود بگیرند. در بحث خودرو اتفاقا سپاه در سال۷۱یا۷۲ به صنعت خودروسازی ورود کرد و در این سال خودرویی را ساخت که در نمایشگاه بین‌المللی در آن سال به نمایش درآمد. مقام معظم رهبری سوار بر آن خودرو شدند اما، بهزاد نبوی وزیر وقت صنایع آن زمان از ورود سپاه به صنعت خودروسازی انتقاد کرد و از مقام معظم رهبری خواست سپاه به این صنعت ورود نکند و کار ساخت خودرو را خودروسازان انجام دهند. رهبر انقلاب نیز تأکید کردند که براساس قانون سپاه، کار ساخت خودرو به‌ خودروسازان واگذار شود.

سیاه نمایی های تمام نشدنی روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر در عرصه مذاکرات به هر دلیل حاضر نیستید از نقطه‌نظرات صاحبان تجربه استفاده کنید، لااقل در عرصه اقتصاد و مدیریت از صاحبنظران این رشته و کسانی که تجربیات موفقی دارند استفاده کنید و مردم را از شرایط بسیار تلخ معیشتی نجات دهید. شما با حقوق‌های بالا و مزایای بالاتر، نمی‌توانید فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر زندگی مردم را درک کنید.

افاضات جدید احمدی نژاد

من یادم می آید یک زمانی گفتم ۲۰۰ نفر در کشور هستند، به آنها بگوییم شما بروید به یک شهرکی، ماهی یک میلیارد هم به هر کدام از آنها بدهیم و به آنها بگوییم شما کنار بروید و در کار ملت دخالت نکنید و اجازه بدهید ملت خودش کشور را اداره کند. اگر ما با آمریکا مذاکره می کنیم، سعی نکنیم سر آنها کلاه بگذاریم، با عدالت رفتار کنیم.آن زمان که ما قضیه ورود زنان به ورزشگاه را مطرح کردیم، شروع به جوسازی بسیار سنگینی کردند و فتواهایی دادند که داشت به سمت تکفیر و اعدام ما می رفت. یک نفر را پیش ما فرستادند که یکی از نمایندگان مجلس بود و حالا اسمش را نمی برم. گفت آقایان خیلی ناراحت هستند. گفتم دلیل و منطق آنها چیست؟ گفت بالاخره آنها فتوا دادند. گفتم فتوا باید منطق داشته باشد. نمی‎شود که همین طوری مردم را از حقوق اجتماعی شان محروم کنیم و بعد بگوییم نظر من این است/ دولت بهار

علت غیبت محسن رضایی در جلسه ستاد اقتصادی دولت چه بود؟

یک منبع آگاه در دفتر محسن رضایی گفت که علت غیبت وی در آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت گذراندن دوران نقاهت بعد از بیماری بود که چند روز پیش به‌خاطر آن در بیمارستان بستری بوده و ادعاهای مطرح شده درباره کناره‌گیری یا برکناری از مسئولیت‌هایش در دولت صحت ندارد./ایرنا

برداشته شدن محدودیت ها از مقابل منزل موسوی

مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه اعلام کرد که محدودیت‌های فیزیکی از مقابل منزل میرحسین موسوی از سران فتنه سال ۸۸ برداشته‌شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها