۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۵
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (163)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

«اسرائیل» یک رژیم آپارتاید است

سازمان «عفو بین‌الملل» با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید و نژادپرست توصیف کرد. این سازمان عنوان کرد که قتل و کشتار و شکنجه فلسطینیان و محروم کردن آنان از حقوق خود، جنایت علیه بشریت است.

آشوبِ در پاریس

منابع خبری از درگیری شدید پلیس فرانسه با معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در پاریس خبر دادند. هنوز آماری از مجروحان احتمالی یا بازداشت معترضان به دست پلیس پایتخت فرانسه ارائه نشده است.

سیا: شواهدی از تحرکات روسیه در جهت آماده‌باش هسته‌ای دیده نمی‌شود

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از تهدیدهای هسته‌ای روسیه تصریح کرد هنوز شواهدی که این نگرانی‌ها را تقویت کند دیده نمی‌شود.

آمریکا و غرب نمی توانند جلوی افول و سقوط رژیم صهیونیستی را بگیرند

نورالدین شیرین، رئیس تلویزیون قدس ترکیه: "جبهه مقاومت خلاصه شده در غزه و لبنان نیست، بلکه در حال حاضر مقاومت یک قدرت منطقه ای و بین المللی است؛ جمهوری اسلامی ایران موسس و مهم ترین حامی جبهه مقاومت است."

افزایش تعداد پناهجویان اوکراینی

آمار و ارقام منتشره از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نشان می‌دهد تعداد پناهجویان اوکراینی همچنان در حال افزایش است و به بیش از ۵.۲ میلیون نفر رسیده است. از زمان آغاز حمله نظامی روسیه در ۲۴ فوریه ۵ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۱۴ نفر اوکراین را ترک کرده‌اند. با این حال جریان آوارگانی که از اوکراین به کشورهای دیگر سرازیر شده‌‌اند طی هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

 

خالد مشعل خواستار تشکیل «ارتش الاقصی» شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار تشکیل «ارتش الاقصی» از سوی امت اسلام برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس شد و از همگان خواست تا در حمایت اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای و مالی از این ارتش سهمی داشته باشند.

روسیه ۴۰ دیپلمات آلمانی را اخراج کرد

وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که با احضار سفیر آلمان در مسکو، به وی اعلام شد که ۴۰ دیپلمات این کشور عنصر نامطلوب شناخته شده و باید خاک روسیه را ترک کنند.

حرکت در مسیر رژیم صهیونیستی

وزیر کشور بحرین مدعی شد: تهدید اول دوم و سوم ما ناشی از ایران است وکشورش در معرض تهدیدات چندگانه‌ای از سوی ایران قرار دارد.

ادعای انگلیس: ۱۵ هزار نظامی روس در جنگ اوکراین جان باخته‌اند

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که از ابتدای جنگ در اوکراین حدود ۱۵ هزار نظامی روس جان خود را از دست داده‌اند.

پاسخ منفی ترکیه به پیشنهاد ضدروسی آمریکا

وزیر دفاع ترکیه گفته آنکارا مخالف گشت‌زنی ناتو علیه فعالیت‌های روسیه در دریای سیاه است و کشورهای ثالث، به‌ویژه ناتو در طول جنگ روسیه و اوکراین، ناوهای خود را به دریای سیاه اعزام نکنند.

ایران و عربستان به یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کردند

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه ایران و عربستان سعودی به یک یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کرده‌اند، گفت: قرار است بعد از عید سعید فطر، یک هیأت ا‌ز ایران برای بررسی مسائل مختلف به ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند.

هماهنگی و همکاری یا محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه به شمال عراق؟

درحالی که وزارت امورخارجه عراق اعلام کرده بود هیچگونه توافقی برای عملیات نظامی در شمال عراق با ترکیه وجود ندارد و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق می‌داند، وزير دفاع ترکیه، خلوصی آكار، در کوههای استان دهوک عراق برای نظارت بر عملیات نظامی ارتش علیه حزب کارگران (پ. ک. ک) حضور پیدا کرد.

ضربه سایبری جدید به رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری اعلام کرد یک گروه هکری موفق شده به بانک‌های اطلاعات مشتریان بانک‌های اسرائیلی رخنه کند.این گروه هکری که Hackers of Savior نام دارد در کانال خود در تلگرام اعلام کرد که در حال حاضر قادر به حواله کردن پول مشتریان این بانک‌ها است. این گروه تاکید کرد نفوذ جدید را در آستانه روز جهانی قدس انجام داده و تا روز جهانی قدس، اسرائیل باید منتظر ضربات سایبری هولناک‌تری باشد.

روغن خوراکی در انگلیس سهمیه‌بندی شد

انگلیس در ماه‌های اخیر با کمبود و گرانی سوخت و انرژی روبرو است. منتقدان در انگلیس معتقدند برخلاف ادعای جانسون، این کمبودها مربوط به جنگ اوکراین نیست و به سیاست‌های دولت ارتباط دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها