۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۸
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
رسانه های داخلی

رصد (166)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اگر برجام هم نباشد، هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت را وصول می‌کنیم، بنابراین حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

آمریکا: همچنان به توافق در وین امید داریم

ما هنوز هیچ سفری به وین را پیش‌بینی نمی‌کنیم. با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا که پیام‌ها را انتقال می‌دهد، مستقیما در تماسیم.ما همچنان امید داریم توافق انجام شود، اما تنها در صورتی می‌توان به آن دست یافت که  ایران آماده نهایی کردن توافق بدون مطرح کردن به طور مثال، مسائلی باشد که خارج از چارچوب برجامند.اگر این‌طور باشد، ما بر این باوریم که می‌توانیم در زمانی نسبتا کوتاه به بازگشتی دوجانبه به برجام دست بیابیم و به چند دلیل، هدف ما هنوز همین است.

گروسی: ایران سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تر منتقل می‌کند

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی گفته این نهاد هنوز در تلاش برای روشن ساختن پاسخ‌های ایران درباره موضوعات برطرف‌نشده مربوط به آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت این کشور است. «رافائل گروسی» به توانایی ایران برای غنی‌سازی اورانیوم و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر نیز اذعان کرد و گفت: آن‌ها سانتریفیوژ‌ها را به مکانی که احساس می‌کنند امن‌تر است، منتقل می‌کنند.

کمیته امنیت ملی پارلمان ایتالیا: می‌توان از سابقه عالی روابط تجاری با این کشور استفاده کرد

کمیته امنیت ملی پارلمان ایتالیا طی گزارشی در خصوص واردات انرژی از روسیه می‌نویسد: ایران می‌تواند جایگزین خوب و شریکی پیشرو در تامین گاز مورد نیاز ایتالیا باشد. می‌توان از سابقه عالی روابط تجاری با این کشور استفاده کرد.

دور جدید مذاکرات تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت: دور جدید مذاکرات برای نهایی کردن متن موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا و تعیین فهرست کالایی برگزار شد.مذاکرات این دور وارد موضوع فهرست‌های کالایی دو طرف شده است. این گفتگوها با حضور نمایندگان ایران و نمایندگان ۵ کشور عضو عضو اتحادیه اوراسیا برگزار شد. در موافقت‌نامه تجارت آزاد مقرر شده تعرفه حدود ۸۰ درصد کالاها از هر دو طرف به تدریج به صفر برسد و تعرفه ۲۰ درصد باقی مانده کالاها بدون تغییر باقی بماند. مذاکرات بین دو طرف در ماه‌های آتی ادامه پیدا خواهد کرد تا پیش از پایان سال جاری میلادی موافقت‌نامه تجارت آزاد بین دو طرف امضا شود.

مردم از خودروسازی راضی نیستند

آیت الله رئیسی:با وجود اینکه بیشترین تهدیدها را در صنایع هسته‌‎ای داریم، شاهد موفقیت‌های بسیاری در این زمینه هستیم ولی صنعت خودروسازی ما در شرایطی قرار دارد که مردم از آن رضایت ندارند. تلاش در حوزه مسکن فراتر از شعارهای انتخاباتی است و باید طبق قانون و نیاز سالانه یک میلیون مسکن بسازیم. اگر این کار انجام نشود با کمبود و عقب‌ماندگی روبرو خواهیم شد.

معلوم نیست چه کسی متولی قیمت خودرو در دولت است

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت افزایش قیمت خودروی داخلی، عنوان کرد: «قبلا شورای رقابت مستقر بود و این شورا با توجه به قیمت مواد اولیه، عرضه و تقاضا، شرایط بازار و قیمت ارز برای قطعات و مواد اولیه‌ای که از خارج وارد می‌شد، هر شش ماه یکبار، قیمت‌گذاری می‌شد. ولی الان چند ماهی است که اختیار را از شورای رقابت گرفته‌اند و متاسفانه معلوم نیست که متولی این امر در دولت چه مجموعه‌ای است و چه کسی دارد این امر را راهبری و مدیریت می‌کند.»

مشاور رییس مجلس: قالیباف از نماینده پیشین مجلس شکایت می‌کند

مشاور رییس مجلس گفت که رییس مجلس از یکی از نمایندگان دوره دهم به‌دلیل تکرار یک ادعای تکذیب‌شده در خصوص خرید ملک در ترکیه، شکایت خواهد کرد.احسان عسگری مشاور رییس مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:«آقای دکتر قالیباف قطعا از آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس به دلیل انتشار مطلب کذب و تشویش اذهان عمومی و تکرار یک ادعای تکذیب‌شده در خصوص خرید ملک در ترکیه شکایت خواهد کرد.»غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس دهم در مصاحبه‌ای ادعایی مطرح کرد مبنی‌بر این‌که قالیباف دو دستگاه آپارتمان را در ترکیه خریداری می‌کند، سوال بنده از ایشان این است که پول خرید دو دستگاه آپارتمان را از کجا آورده است؟

وزیر کشور: با وجود توضیحات بسیار طالبان متوجه نمیشو‌د مرز با ایران کجاست!

یگان مرزبانی همیشه آماده رزم هستند اما به دلیل سوء تفاهم دست به اقدامات نظامی نمیزنند. از طالبان میخواهیم تا شور و شوق زیردستانشان را تعدیل کنند تا از واکنش خشونت‌آمیز حتی در صورت اختلاف اجتناب کنند. دستان زیادی آرزوی درگیر کردن ایران با طالبان را دارند، هرچند که طالبان اندازه این صحبت ها نیست و طالب ها، فرق میدان نبرد را با دعوای محلات تشخیص نمی‌دهند! درصورت درگیری با طالبان، ایران نه تنها از جبهه غربی و مرزهای همپیمانانش غافل و دور نمی شود، بلکه امکان آموزش گسترده طرفدارانش در افغانستان را نیز پیدا می‌کند و شیعیان در آینده افغانستان نقش کلیدی تری ایفا خواهند کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها