۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۹
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (167)

۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نامه جدید نماینده‌های کنگره به بایدن درباره ایران

گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا بار دیگر نامه‌ای به کاخ سفید ارسال کرده و از سیاست‌های «دولت جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیپلماسی با ایران انتقاد کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا: ایران اقدامی در جهت ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده است

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه موسوم به «پایبندی به توافقات کنترل تسلیحاتی و منع اشاعه» تصریح کرده ارزیابی واشنگتن کماکان این است که جمهوری اسلامی ایران اقدامی در جهت ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده است.

عراق از احتمال بازگشت روابط سیاسی ایران و عربستان خبر داد

وزارت امور خارجه عراق با اشاره به اینکه «مصطفی الکاظمی» در دور تازه مذاکرات ایران-عربستان حضور داشته است اعلام کرد که احتمال می‎رود گفت‎وگوهای تهران-ریاض در بغداد زمینه را برای از سرگیری و بازگشت روابط دیپلماتیک دو کشور فراهم کند.

امروزه دشمن صهیونیستی در هر مکان و زمانی که ضربه می‌خورد از تلاش‌های شهید قاسم سلیمانی است

طالب محمدالحسنی، تحلیلگر سیاسی یمنی در مصاحبه با ایرانیکTV:  "سلاحی که با آن تل‌آویو و شهرک‌های اشغالی هدف قرارگرفته و دشمن اسرائیلی را به ذلت کشانده، سلاح کشو‌رهای عربی نیست بلکه ساخت ایران است؛ تنش افروزی این روزهای صهیونیست‌ها در قدس با جنگ اوکراین همزمان شده ولی رسانه‌های غربی، عبری و عربی بر اوکراین متمرکز شده اند!"

تایوان از تجربه اوکراین در جنگ استفاده می‌کند

وزارت دفاع تایوان گفته قصد دارد از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه برای آموزش نیروهای خود و الگوبرداری جهت مقابله با حمله احتمالی چین استفاده کند.

ادعای بلینکن درباره تهدید جانی علیه پامپئو و سایر مقام‌های آمریکایی

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد تلاش‌ها برای ترور پامپئو و سایر مقام‌های سابق و کنونی آمریکا «واقعی و ادامه‌دار» است و برای وزیر خارجه سابق حفاظت شبانه‌روزی صورت می‌گیرد. بلینکن در پاسخ به اینکه آیا دولت بایدن از ایران می‌خواهد که متعهد شود «وزیر خارجه سابق را نکشد»، گفت: آن‌ها می‌دانند برای رسیدگی به این مشکل باید چه کاری انجام دهند و این کاملاً ساده است. یکی از پیام‌های محکمی که به ایرانی‌ها می‌فرستیم این است که باید هدف قراردادن مردم ما را متوقف کنند.

اتخاذ تدابیر امنیتی شدید بعد از تهدید نخست وزیر اسرائیل

شبکه الجزیره گزارش داد بعد از اینکه نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اسرائیل نامه تهدیدآمیزی دریافت کرد، مقامات امنیتی این رژیم تدابیر امنیتی و حفاظتی شدید برای حفاظت از او و خانواده‌‌اش اتخاذ کرده‌اند

اقدام جدید سوئیس در راستای نزدیک‌ شدن به ناتو

در حالی‌که بی‌طرفی سوئیس مانع از پیوستن آن به اتحادهایی ازجمله ناتو می‌شود، زوریخ و ناتو قراردادی درباره تبادل اطلاعات محرمانه امضا کردند.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای ۶ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۰ میلیون دلار به افرادی که اطلاعاتی را در مورد ۶ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه ارائه دهند، خواهیم داد. در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص ادعا شده است: به دنبال اطلاعاتی پیرامون نقش ۶ افسر مذکور در یک توطئه جنایتکارانه شامل فعالیت‌های مخرب سایبری هستیم! بیانیه مذکور مدعی است: این افسران تحت دستور یا کنترل دولت روسیه عمل می‌کنند. آنها نرم‌افزارهای خرابکارانه و مخرب را توسعه داده و از طریق دسترسی غیرمجاز به رایانه‌ها، اقدامات مخربی را برای منافع راهبردی روسیه انجام داده‌اند!

استقرار ۳ هزار نظامی صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی

خبرنگار الجزیره از استقرار حدود سه هزار نیروی اسرائیلی در اطراف مسجدالاقصی خبر داد.

جلسه کمیته روابط خارجی سنا

آنتونی بلینکن: در رابطه با ايران، شرایط بسیار چالشی را به ارث بردیم/برنامه هسته‌ای ایران چهارنعل به پیش می‌تازد/اعمال فشار حداکثری نتیجه‌ای به دنبال نداشت و برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک‌تر کرد. برای مدت قابل توجهی حمله‌ای به نیروی‌های ما نشده بود، کسی برای سليمانی اشک نمی‌ریزد اما از زمانی که از توافق خارج شدیم، او را کشتیم و برچسب تروریستی به سپاه زدیم حملات به ما تا ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

تد کروز: سپاه در تلاش است مقامات پیشین دولت ترامپ را ترور کند/وزارت خارجه آمریکا ماهیانه دو میلیون دلار برای حفاظت از مقامات پیشین خرج می‌کند/وقتی به ایرانی‌ها گفته می‌شود در ازای رفع تحریم سپاه دست از پیگیری برای ترور مقامات پیشین بکشید پاسخ می‌دهند، نه.

سناتور آمریکایی: واشنگتن در وقوع جنگ اوکراین سهیم است

«رند پاول» گفته پوتین تأکید کرده بود عضویت اوکراین در ناتو «خط قرمز» روسیه است و واشنگتن با حمایت از چنین اقدامی، در تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین سهم داشته است.

اسرائیل برای به جنگ کشاندن ایران و جمهوری باکو سلاح به باکو میفروشد!

اعتراف رسمی سیاستمدار رژیم صهیونیستی: دلیل فروش سلاح اسرائیل به باکو این است که رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت مردم خود جنگ را از اسرائیل دور میکند و از خاک باکو برای جنگ با ایران استفاده می‌کند! رسانه‌های باکویی که به دست یهودیان اداره می‌شوند هر روز و هر ساعت موظفند علیه ایران تبلیغات منفی کنند!

اعتراضات در فرانسه؛ شبکه‌های اینترنتی دچار اختلال شد

در ادامه اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، رسانه‌های فرانسوی می‌گویند ارتباطات اینترنتی در چندین شهر این کشور در پی «اقدامات خرابکارانه» دچار اختلال شد. اپراتور «فری» که بیشترین آسیب را متحمل شده، گفته چندین حمله خرابکارانه به زیرساخت‌های فیبری در نیمه‌شب گذشته صورت گرفته است.

تل‌آویو خود را برای روز قدس آماده می‌کند

به‌رغم آرامش نسبی‌ که هم‌اکنون در اراضی اشغالی حکم فرماست، برآوردها و تحلیل‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که با نزدیک‌شدن روز جهانی قدس و سالروز تشکیل رژیم موقت صهیونیستی، وضعیت بار دیگر متشنج شود. «الاخبار» نوشته همزمانی این ۲ مناسبت باعث نگرانی تل‌آویو شده و این رژیم به‌گونه‌ای اقدامات خود را سازمان‌دهی کرده تا عاملی برای افزایش تنش نباشد. تل‌آویو برای جلوگیری از احتمال تنش، تدابیری اتخاذ کرده که می‌توان به بازگشایی گذرگاه‌های غزه و عدم واکنش به حملات راکتی اشاره کرد. تصمیم جلوگیری از ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی نیز اجرا شد.گروه‌های مقاومت در غزه موفق شدند در قالب معادله جدید، مناطق مختلف فلسطین را به یکدیگر گره بزنند که این شکست سختی برای اشغالگران است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش قدرت نظامی حماس

رئیس اداره تحقیقات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی از تداوم افزایش قدرت نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ویژه در زمینه موشکی ابراز نگرانی کرد.

پوتین: به هرگونه تهدیدات راهبردی علیه روسیه، پاسخ سخت خواهیم داد

رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد، هر کشوری که قصد مداخله در اوکراین را داشته باشد با واکنش شدید روسیه مواجه خواهد شد.

نقش صهیونیست ها در حملات تروریستی افغانستان

صالح محمد خلیق؛ رئیس انجمن نویسندگان و رئیس اسبق اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرگزاری آوا با یادآوری حملات اخیر در مساجد و مکان های مقدس افغانستان گفت: پیدایش گروه های تکفیری در این کشور با صهیونیست ها مرتبط است. رئیس انجمن نویسندگان ولایت بلخ با محکومیت حملات تروریستی اخیر گروه های تکفیری در مراکز آموزشی و مذهبی افغانستان در ولایات کابل، قندوز و بلخ، افزود: این جنایات با طراحی عوامل صهیونیستی در راستای منافع این رژیم اجرا می شود.

بازدید بایدن از «لاکهید مارتین» جهت ارسال جاولین به اوکراین

به دنبال اعلام ناتوانی شرکت آمریکایی درساخت موشک‌ برای اوکراین، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کارخانه ساخت موشک‌های «جاولین» بازدید می‌کند.

پنتاگون: نمی‌خواهیم جنگ اوکراین به جنگ اتمی تبدیل شود

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با غیرمسئولانه دانستن تهدید روسیه به استفاده از سلاح اتمی، گفت نتیجه جنگ در اوکراین هر چه که باشد، محیط امنیتی اروپا را تغییر داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها