۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۴
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (169)

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

توصیه‌های کنایه آمیز وزیر خارجه روسیه به غربی‌ها

اگر بخاطر جنگ روسیه و اوکراین نمی توانید بخوابید چند توصیه دارم که می تواند به شما کمک کند:

اول اینکه تصور کنید این جنگ در آفریقا اتفاق افتاده؛ فکر کنید این جنگ در خاورمیانه اتفاق افتاده؛ فکر کنید اوکراین، فلسطین است؛ فکر کنید روسیه، آمریکاست!

افشاگری مقام آمریکایی درباره ترور سردار سلیمانی

مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا در دولت ترامپ، در کتاب خود موسوم به "سوگند مقدس" افشا کرد که بر خلاف ادعاهای مقامات سابق آمریکا مبنی بر تهدید سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا، ترور وی با هدف کسب امتیاز برای ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ انجام شد.

آمریکا و عربستان در آستانه قطع ارتباط!

وب سایت روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله ای عنوان کرد: "محمد بن سلمان" در دیدارش با"جک سولیوان" مشاور امنیت ملی بایدن، با شلوارک حاضر شده و هنگام سئوال از پرونده قتل خاشقچی پرخاشگری کرده و می‎گوید: حاضر به بحث در این مورد نیست.

عدم احساس امنیت مردم نیویورک در خانه

سی‌ان‌ان:طبق گزارش اداره پلیس شهر نیویورک تا به امروز این شهر نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش ۴۲.۷ درصدی را در جرایم عمده ثبت کرده است.این شامل افزایش ۴۶.۷ درصدی سرقت، افزایش ۵۴ درصدی در حوادث سرقت بزرگ،  افزایش ۱۴.۹ درصدی در گزارش‌های تجاوز جنسی و افزایش  ۹.۲ درصدی قتل می‌شود.

 

یک‌سوم جوانان اسرائیلی در پی مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی هستند

تحقیق جدید نشان می‌دهد که جوانان اسرائیلی که تقریباً نیمی از جمعیت ساکن در سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهند، درباره آینده رژیم اسرائیل خوشبین نبوده و یک‌سوم از آنها نیز به فکر مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی و یافتن شغل برای بهبود زندگی خود هستند.

سیاستمدار مغربی به مقام صهیونیست: انتخابات ما ارتباطی به تو ندارد

دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیر پیشین مغرب خطاب به رئیس دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این کشور گفت: انتخابات مغرب چه ارتباطی به تو دارد؟ «دیوید گوفرین» اخیرا از شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات مغرب استقبال کرده بود.این سیاستمدار مغربی درباره کشورهای سازشکار عربی نیز گفت: مردم این کشورها از این مسئله راضی نیستند. فقط خائنان دست به عادی‌سازی روابط می‌زنند.

ترکی فیصل خطاب به کلینتون: ما بچه مدرسه‌ای نیستیم!

رئیس اسبق اطلاعات عربستان سعودی از اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره ضرورت افزایش تولید نفت عربستان به شدت انتقاد کرد و خطاب به کلینتون گفت که «ما بچه مدرسه‎ای نیستیم!»

مارک میلی: باید برای یک درگیری بین المللی آماده شویم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:پتانسیل درگیری عمده بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است، نه کاهش.حمله روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات اروپا را، بلکه صلح و ثبات جهانی را متزلزل می‌کند.آمریکا «در یک نقطه عطف ژئواستراتژیک بسیار حساس و تاریخی» قرار گرفته است و این جایی است که ارتش ایالات متحده باید همزمان «آمادگی خود را حفظ کند و برای آینده مدرن شود».

کابوس اسراییل

روزنامه جروزالم‌پست: حزب‌الله لبنان هم‌اکنون تقریبا ۲ هزار پهپاد در اختیار دارد. بسیاری از این پهپادها پیشرفته و ساخت ایران هستند. اما سایر هواپیماها به‌طور مستقل توسط حزب‌الله ساخته شده‌اند. حزب‌الله از دهه نود به این سو در حال استفاده از پهپادهای ایرانی است و در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ از پهپادها استفاده کرد.

ترامپ: تست دادم و دیوانه نیستم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا:برای خاموش کردن صدای منتقدین در سال ۲۰۱۸ تست روانشناختی انجام دادم و آن‌ها نمی‌توانند به من احمق بگویند.منتقدین من شاید حالا به من لقب دیکتاتور و چیزهای دیگر بدهند؛ اما نمی‌توانند من را احمق بخوانند.«بایدن» نیز باید این تست را انجام دهد.

اظهار نظر عجیب زلنسکی درباره جنگ روسیه و اوکراین!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین: این جنگ پایانی ندارد و ما برای دست‌یابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک از طریق مذاکرات تلاش کردیم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها