۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۵
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
رسانه های داخلی

رصد(170)

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شورش گرسنگان؛ اسم رمز برخی اصلاح طلبان برای آشوب

باتوجه به گرانی اخیر در آرد صنعتی، برخی افراد اصلاح طلب با سیاه نمایی از وضعیت اقتصادی مردم برخی جهت گیری‎ها را اتخاذ کردند که به آنها اشاره می شود.

-«محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی اخیرا در مطلبی نوشته است: «اگر اقتصاد کشور سامان نیابد و گرانی ها مهار نشود، باید منتظر شورش گرسنگان بود، شورش از انقلاب خطرناک تر است.»

- «آذر منصوری» فعال اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در توئیتی نوشته است: «نان، قوت لایموت مردم است. آخرین جزء از سبد خانوار که اگر از سفره ها حذف شود، نتیجه آن ناگفته پیداست. نمی دانم از خشمی که زیر پوست این شهر در جریان است خبر دارید یا نه؟».

فرافکنی های بی پایان روزنامه جمهوری اسلامی علیه دولت

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی ایران: «فرافکنی و تمام کاسه‌کوزه‌ها را بر سر قبلی‌ها شکاندن هم بعد از ۸ ماه استقرار کامل دولت و حاکمیت یکدست، دیگر جواب نمی‌دهد.تصور نکنید کشور فاقد نیروهای کاردان و مدبر است. حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند.»

نسخه پیچی به سبک روزنامه آرمان

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها هنوز هم مثل گذشته دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند.آمریکایی‌ها حاضرند امتیاز دهند اما امتیاز هم می‌خواهند. چرا که اگر چیزی بدهند و چیزی نگیرند این احساس را دارند که در آستانه انتخابات مجلس سنا دموکرات‌ها ضرر می‌کنند و طرف مقابل یعنی جمهوریخواهان این مسئله را همچون چماق به سر آنها خواهند کوبید. لذا نظر دولت آمریکا تغییر نکرده و می‌خواهد به توافق برسد.»

قیمت آرد صنعتی ایران در بین ۹۲ کشور ارزان‌تر از ۸۴ کشور

اخیرا دولت قیمت آرد صنعتی را در هر کیلو به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان رسانده است. این افزایش قیمت با اعتراض‌هایی مواجه شد. بررسی قیمت آرد در سطح جهان و منطقه نشان می‌دهد با وجود اینکه قیمت آرد صنعتی در ایران در هر کیلو به ۱۶ هزار تومان رسیده، با این‌حال بازهم نسبت به قیمت آرد در منطقه و جهان در بین ۹۲ کشور، از ۸۴ کشور ارزان‌تر است/ نوداقتصادی

20 تا 25 درصد هزینه سفره خانوار مربوط به نان، آرد و ماکارونی است

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد،بالاترین سهم هزینه آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن مربوط به دهک دوم و سوم به ترتیب با 5/27 و 3/27 درصد است. در دهک اول این مقدار 9/25 درصد است. در خانوارهای شهری کشور نیز سهم هزینه آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن در سفره دهک‌های درآمدی به‌طور میانگین 7/20 درصد است. به‌عبارتی خانوارهای شهری کشور درحالی 1/16 میلیون تومان صرف هزینه‌های خوراکی کرده‌اند که سهم هزینه‌های آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن حدود سه‌میلیون و 330 هزار تومان بوده است.

 برجام به سرانجام نخواهد رسید

محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس در خصوص آخرین وضعیت برجام گفت: برجام سرانجامی ندارد، برجام به بن‌بست رسیده و به همین خاطر خبری از آن نیست. دولت تلاش خود را می کند اما برجام در این چند سال به شکلی پرورش پیدا کرده است که بخشی از زندگی مردم شده است.

دفاع تمام قد عضو حزب کارگزاران از رئیس جمهور

سعید لیلاز، عضو حزب کارگزاران سازندگی: اگر در دولت آقای رئیسی بیماری ارز ۴۲۰۰ را درمان نکنیم به قطع عضو می‎انجامد. چیزی که باعث شده از آقای رئیسی حمایت کنیم ماموریت‌های سخت و دردناکی که دارد.به دوستان گفتیم که باید به دولت کمک کنیم و از نظر تبلیغاتی و سیاسی به دولت در کارهای سنگینی که دارد کمک کنیم. بزرگترین برنده دلار ۴۲۰۰ تومانی رانت خواران و دلالان هستند.آمارها می‌گوید ۷۰ درصد منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب عده معدودی می‌رود. ۱۵ میلیون نفر از همسایگان ایران در محدوده ۳۰۰ کیلومتری خارج مرز از یارانه ایرانیان زندگی می‌کنند./ایرنا

روایت بانک مرکزی از خزانه خالی در پایان دولت دوازدهم

مصطفی قمری وفا، مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی طی توییتی نوشت: دولت دوازدهم فقط در تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرد؛ در ماه آخر هم خزانه کشور به اعتراف آقای روحانی و در پاسخ به نامه نوبخت، خالی بود. کسری بودجه ۴۳۰ هزار میلیارد تومانی ۵ ماهه ۱۴۰۰ را هم نباید از یاد برد.

روایت نماینده مجلس از کار اخلاقی معاون اول رئیس جمهور

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏حضور دکتر ‎مخبر وتوضیحات ایشان در خصوص کارهای صورت گرفته در چندماه کار ‎دولت مردمی قابل تقدیر است. البته ایشان همانند رئیسش کاری اخلاقی کرد وفقط از ‎آواربرداری گفت از ‎خرابی‌های چندسال گذشته نگفت تا اعصاب مردم مثل ۸سال گذشته داغون نشود.

میزان واردات گندم طی سی سال چقدر بوده است؟

سخنگوی گمرک ایران گفت: طی سی سال گذشته بیش از ۹۶.۴ میلیون تن گندم به ارزش ۲۲.۸ میلیارد دلار وارد کشور شده که بیشترین میزان واردات با ۷ میلیون و ۴۲۹ هزار تن مربوط به سال ۹۳ است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها