۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۶
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (171)

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پیش‌بینی مقام سابق صهیونیستی درباره نابودی اسرائیل

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از هشتاد سال حاکمیت نداشتند، مگر در دو دوره داود و دوره حشمونیان و در هر دو دوره، آغاز فروپاشی آنها در دهه هشتم بوده است. تجربه کابینه کنونی اسرائیل سومین تجربه است و اکنون در دهه هشتم عمر خود قرار دارد و بیم آن می‌رود که نفرین دهه هشتم مانند قبل بر سر آن نازل شود.

 

سیاست اسرائیل در قبال حماس، شکست خورده است

یادداشت روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" درباره رویارویی سیاست تل‌آویو با "حماس":با توجه به پیش‌بینی‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی که نشان از افزایش تنش‌ها دارد، باید سیاستی که اسرائیل برای رویارویی با حماس در پیش گرفته را شکست خورده در نظر بگیریم.درس اسف‌باری که تنش‌های روزانه به ما دیکته می‌کند این است که هیچ پیروزی حاصل نشده و سیاستی که بنیامین نتانیاهو ۱۲ سال قبل در قبال حماس آغاز کرده بود دستآوردی برای تل‌آویو نداشته است.

تایید ارتباط عربستان با حادثه «۱۱ سپتامبر»

 یادداشت محرمانه‌ای از سوی اف‌بی‌آی منتشر شده که ارتباط مستقیم دولت عربستان با حملات یازدهم سپتامبر را تایید می‌کند. در حالی که سازمان اطلاعات آمریکا بارها تایید کرده که دولت عربستان هیچ اطلاعی درباره این توطئه ندارد اما حالا ارتباط برخی آژانس‌های امنیتی عربستان و اعضای خانواده سلطنتی با گروه تروریستی القاعده فاش شده است.

بن‌سلمان ۲ میلیارد دلار در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند

واللا نیوز فاش کرد، ریاض از طریق صندوق سرمایه‌گذاری داماد ترامپ در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند و از ۳ میلیارد دلار این صندوق ۲ میلیارد آن را صندوق سرمایه‌گذاری عربستان تامین کرده است.رسانه عبری تاکید کرد، این اولین باری است که صندوق سرمایه‌گذاری سعودی مستقیما در اسرائیل سرمایه‌گذاری می‌کند تا بیانگر تمایل روز افزون ریاض برای تعامل با تل‌آویو باشد.

فروپاشی قریب الوقوع دولت بنت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از دستیاران نفتالی بنت فاش کرد دولت صهیونیستی نفتالی بنت با احتمال ۸۰ درصد در ماه آتی سقوط خواهد کرد.گفته می شود 3 عضو حزب یمینا که بنت رهبر آن است، قرار است از این حزب جدا شده و بدین ترتیب دولت ائتلافی و شکننده بنت_لاپید سقوط خواهد کرد.

افزایش تورم در آمریکا موضوع مهم موثر در انتخابات کنگره

 نظرسنجی جدید موسسه «راسموسن» نشان می‌دهد که از هر ۱۰ رای‌دهنده ایالات متحده، ۹ نفر نگران افزایش تورم هستند و «تورم» موضوع مهم اثرگذار در انتخابات آتی کنگره خواهد بود.

تورم بی‌سابقه در ترکیه

مرکز آمار ترکیه، تورم ماه آوریل این کشور رو اعلام کرد که براساس آن تورم این کشور از 61% در ماه مارس به 69.9 درصد در ماه آوریل افزایش یافت که چنین تورمی در بیست سال گذشته بی سابقه است.

گاف تازه بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا باز هم گاف داد و گفت در دوران کاری خود، ۵۰ بار به ایران، عراق و افغانستان سفر کرده است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها