۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۴۸
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (173)

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

مقام صهیونیست: سران حماس باید زمانی ترور شوند که بیشترین سود را داشته باشد

یک مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم توصیه می‌کند که هیچگونه ترور هدفمندی علیه سران حماس در زمان کنونی انجام نشود.

خاخام ارشد خطاب به صهیونیست‌ها: مسلح شوید

در پی عملیات‌های استشهادی اخیر، «اسحاق یوسف» خاخام ارشد یهودیان «سفاردیم» در فلسطین اشغالی از کسانی که قصد حضور در کنیسه را دارند، خواست سلاح به همراه خود بیاورند.

نفتالی بنت: تصمیمات خود را در مورد پایتخت‌مان بدون ملاحظات خارجی خواهیم گرفت

نخست وزیر اسرائیل با این ادعا که قدس پایتخت یکپارچه این رژیم باقی خواهد ماند، گفت که تصمیمات مربوط به این شهر بدون ملاحظات خارجی اتخاذ خواهد شد.

بنت: درخواست‌های بین‌المللی درباره قدس هیچ اهمیتی ندارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: تل‌آویو بدون هیچ‌گونه توجهی به درخواست‌ها و قوانین بین‌المللی، درباره قدس تصمیم می‌گیرد. این در حالی است که حداقل طبق قوانین بین‌المللی، حاکمیت صهیونیست‌ها بر قدس شرقی و کرانه باختری اشغالگری محسوب می‌شود.

نیمی از آلمانی ها با پرداخت هزینه های اضافی به دلیل سیاست تحریم ها موافق نیستند

روزنامه آلمانی ولت: بسیاری بر این باورند که رکورد فعلی تورم تنها آغاز راه است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Civey، حدود ۴۹ درصد از آلمانی ها به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی مجبور به صرفه جویی در هزینه هستند. تمایل به تحمل پیامدهای مالی شخصی تحریم‌ها علیه روسیه زیاد نیست: ۴۶ درصد نمی‌خواهند شخصاً هزینه‌های اضافی مرتبط با سیاست تحریم‌ها را بپردازند.

مسکو: قادریم ظرف نیم ساعت کشورهای ناتو را تخریب کنیم

رئیس سازمان هوافضای روسیه در پی اقدامات تحریک‌آمیز غرب و ناتو، هشدار داد مسکو قادر است در صورت به‌راه افتادن جنگ اتمی، ظرف نیم ساعت کشورهای عضو ناتو را تخریب کند.

پوتین: همانند سال ۱۹۴۵ پیروزی از آن ما خواهد بود

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت روز هشتم مه ضمن مقایسه جنگ دوم جهانی با مناقشه جاری در اوکراین اطمینان داد که کشورش همانند سال ۱۹۴۵ به پیروزی دست خواهد یافت.

دیپلمات‌های آمریکایی به سفارت خود در کی‌یف بازگشتند

"کریستینا کوین" کاردار سفارت آمریکا در اوکراین و گروهی از دیپلمات های آمریکایی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در این کشور به سفارت آمریکا در کی یف بازگشتند.

درگیری احمد مسعود با طالبان در پنجشیر

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که نیروهای مقاومت افغانستان سه ولسوالی را در ولایت پنجشیر آزاد کردند. به گفته این خبرگزاری، گروه‌های «جبهه مقاومت ملی» راه‌های اصلی شمال افغانستان را مسدود کرده و طالبان را از تعدادی پاسگاه بیرون راندند.

واشنگتن بزرگترین منبع دروغ‌پراکنی در جهان

«رند پال» طرح وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تشکیل سازمانی جدید برای مقابله با «اطلاعات نادرست» را به باد انتقاد گرفت و گفت: خود دولت آمریکا بزرگترین منشأ انتشار اطلاعات نادرست و دست‌کاری شده در جهان است. شما جورج بوش و سلاح‌های کشتار جمعی را می‌شناسید؟ آیا با ایران-کنترا آشنایی دارید؟

تجربه‌ای تلخ‌تر از بمباران آرامکو در انتظار ریاض است؟

وبگاه «الخبر الیمنی» نوشته تحلیلگران معتقدند در سایه نقض‌ مکرر آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی، در صورتی‌که ریاض جدیتی از خود برای تحقق صلح نشان ندهد، باید منتظر عواقبی بدتر از آتش‌سوزی اخیر تأسیسات آرامکو باشد.

آلسعود تصمیم گرفت استان‌های شرقی یمن را ضمیمه کشور خود کند

مقامات سعودی گفتند که تصمیم گرفته اند استان های حضرموت، شبوه، المهره و ابین در شرق و جنوب یمن را ضمیمه نقشه خود کند، دولت سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم گرفته شده است و بازگشتی وجود ندارد.

قرارداد عراق با امریکا و فرانسه برای واردات تسلیحات پیشرفته

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که این کشور قراردهایی را با امریکا و فرانسه برای واردات تسلیحات پیشرفته امضا کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها