۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۰
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (175)

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

میخ‌های مقاومت بر تابوت برنامه‌های رژیم غاصب

سید حسن نصرالله - دبیرکل حزب‌الله لبنان:مقاومت در لبنان میخ‌های آخر را بر تابوت برنامه‌های اسرائیل می‌کوبند. ثابت شد که اسرائیل نمی‌تواند در سوریه مقاومت کند. ارتش، مقاومت و ملت باید با هم باشند.

صهیونیست‌ها در حال بررسی حمله به غزه و جِنین

رسانه‌های عبری‌ می‌گویند مقامات رژیم موقت صهیونیستی در پاسخ به عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان، در حال بررسی حمله به غزه و جِنین هستند. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند تقریباً تمام عملیات‌های مقاومتی از جِنین آغاز می‌شود اما به خوبی می‌دانند درگیری در جنین منجر به عملیات‌های بیشتری خواهد شد.آن‌ها در پاسخ و یا عدم پاسخ به این عملیات‌ها تردید دارند؛ به‌ویژه آنکه ارتش صهیونیست‌ها در کرانه باختری مشغول مقابله با فلسطینیان است.

اسپر: مانع از حمله نظامی ترامپ به ایران شدم

وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته به جلوگیری از مجموعه‌ای از «اقدامات خطرناک که می‌توانست ایالات متحده را در دوران دولت ترامپ در مسیر تاریکی قرار دهد» کمک کرد. «مارک اسپر» به پیشنهادی برای «اقدام نظامی علیه ونزوئلا و حمله‌کردن به ایران» اشاره کرد و گفت: در یک مقطع زمانی نیز شخصی پیشنهاد کرد کوبا را محاصره کنیم.

دور جدید تقابل ابوظبی با ریاض در یمن

در سایه تشکیل شورای ریاستی در یمن و افشای نیت عربستان سعودی در قبال شرق این کشور، امارات به‌منظور تقویت نفوذ خود در شورای ریاستی، با یکی از معاونان این شورا وارد معامله شده است.

پایگاه آمریکایی: بایدن جسارت داشته باشد، توافق خوب روی میز است

«ریسپانسیبل استیت کرفت» نوشته در حالی که «فشار حداکثری» آشکارا شکست خورده، به‌نظر می‌رسد بایدن از ضربه سیاسی برای دادن امتیازات خاص به منظور پیوستن مجدد به برجام می‌ترسد.ترامپ آتش‌افروزی بود که تلاش کرد توافق هسته‌ای را به آتش بکشد اما بایدن به‌جای خاموش‌کردن آتش، در صحنه جنایت ماند. توافق خوبی روی میز است، البته اگر بایدن بتواند جرات نجات آن را پیدا کند.

رسانه‌های اسرائیلی: بِنِت می‌داند پایان کابینه‌اش فرا رسیده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ارزیابی نخست وزیر این رژیم حاکی از آن است که کابینه‌اش تنها چند هفته دیگر دوام خواهد آورد.

رسانه‌های عبری: پیامِ سفر اسد، اتحاد قوی‌ترِ تهران-دمشق بود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن کم‌سابقه خواندن سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران، آن را نشانه‌ اتحاد قوی‌ترِ تهران و دمشق دانستند. «روعی کایس» تحلیلگر صهیونیست گفت: کسانی در اسرائیل امیدوار بودند نزدیک‌شدن اسد با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منجر به دور شدن سوریه از ایران شود اما تصاویر این دیدار به اندازه کافی گویا بود.

رژیم صهیونیستی به‌دنبال ترور سران حماس در خارج

روزنامه «تایمز» نوشته رژیم صهیونیستی به اطلاع متحدان خود رسانده در راستای گرفتن انتقام عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر، قصد فرستادن جوخه ترور به خارج برای ترور برخی سران حماس را دارد. تایمز، «صالح العاروری» و «زاهر جبارین» اعضای شناخته‌شده حماس را به‌عنوان اهداف ترور نام برده است.

تبریک سران سعودی به پوتین به مناسبت سالگرد روز پیروزی

پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را به رئیس‌جمهور روسیه تبریک گفتند.

مسکو: غرب در مسیر جان‌بخشی به فاشیسم قرار دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره حمله به سفیر این کشور در لهستان گفت، غرب در مسیر جان‌بخشی به فاشیسم قرار دارد.

قوت گرفتن شایعات مربوط به وخامت حال ملکه انگلیس

ملکه انگلیس برای نخستین بار در ۵۹ سال گذشته برای سخنرانی در پارلمان حاضر نخواهد شد.کاخ باکینگهام علت این غیبت را مشکلات حرکتی ملکه ذکر و اعلام کرد که فرزندش چالرز به جای او این سخنرانی را انجام خواهد داد.

کشف دستگاه شنود در دفتر یک مسئول بلندپایه اسرائیلی

رسانه‌های عبری زبان فاش کردند که یکی از مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی از کشف دستگاه شنود در دفترش خبر داده است. این منابع تاکید کردند که این مسئول اسرائیلی به سبب شنود مکالمات تلفنی دفترش، شکایتی را تنظیم کرده و تحویل بخش ویژه تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی داده است. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که این مسئول اسرائیلی در آغاز متوجه درز برخی اطلاعات مربوط به دفترش به بیرون شده بود و پس از اینکه پلیس تحقیقات در این زمینه را آغاز کرد، معلوم شد که در دفتر وی دستگاه شنود کار گذاشته شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها