۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۴
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
نگاهی به عملیات تلافی جویانه علیه صهیونیست ها؛

شکست پشت شکست

۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
نویسنده : محمدرضا فرهادی تحلیل گر ارشد مسائل منطقه

شاید بهترین واژه برای توصیف این روزهای رژیم صهیونیستی همین واژه" شکست پشت شکست" است. ششمین عملیات تلافی جویانه علیه صهیونیست ها در منطقه العاد تل آویو هفته گذشته با 3 کشته توسط یک فلسطینی صورت گرفت و وی هنوز شناسایی نشده است.

گزاره های خبری

  • المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که در پایان ارزیابی امنیتی از وضعیت کنونی، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت، همه گذرگاه‌های کرانه باختری و غزه مسدود شوند.
  • عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرده که این رژیم بهای سنگینی را در عملیات های اخیر متحمل شده است.

گزاره های تحلیلی

  • مستاصل شدن رژیم صهیونیستی در برابر عملیات های اخیر کاملا مشهود و معلوم است. شکل عملیات ها به گونه ای است که این رژیم توان مقابله با آنها را ندارد و تنها اقدامی که صورت داده، بسته شدن گذرگاه های خود با کرانه باختری و غزه است. این یعنی تنگ شدن حصارهای امنیتی در درون سرزمین های اشغالی برای حفظ امنیت. درحالی که صهیونیست ها همواره مدعی امنیت پایدار در درون سرزمین های اشغالی و دور نگه داشتن تهدیدها بوده اند.
  • ضعف های امنیتی رژیم صهیونیستی به حدی عمیق است که دولت این رژیم را در معرض فروپاشی قرار داده است. بسیاری از احزاب مخالف دولت ائتلافی کنونی همچون نتانیاهو معتقدند که ضعف دولت بنت- لاپید منجر به بروز این اتفاقات شده است. به همین منظور از هم اکنون برخی وزرای کابینه برای فرار کردن از واقعیت های موجود به فکر جدایی از دولت افتاده اند تا مقصر وضع فعلی نباشند. این در حالی است در صورتی که یک وزیر از سمت خود استعفا دهد، دولت بنت از هم فروخواهد پاشید.
  • اقتدار مقاومت نشان داد که توان عملیاتی و پاسخ گویی آنها فراتر از آن چیزی است که صهیونیست ها محاسبه کرده اند. زیرا صهیونیست ها به دنبال آن هستند که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس را ترور کنند که گروه های مقاومت اعلام کردند این اقدام به منزله یک جنگ همه جانبه خواهد بود. به همین منظور، اخیراً بسیاری از تصمیم گیران صهیونیست اعلام کردند که ترور السنوار در مقطع فعلی یعنی وارد کردن ضربه نهایی بر پیکر صهیونیست ها. به همین دلیل بود که ایهود باراک در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده به طور خاص اعلام کرده که رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی و نابودی قرار گرفته است.

در مجموع می توان گفت که وجود ضعف ها و شکاف های عمیق هویتی و موجودیتی در رژیم صهیونیستی درحال آشکارشدن است و این رژیم در حالتی از ضعف و ناتوانی در عرصه امنیتی سیر می کند و آسیب پذیری آن به مرحله ای رسیده است که اولین اشتباه، آخرین اشتباه آنها خواهدبود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها