۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۸
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رسانه های داخلی

رصد (178)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دلنوشته امیرعبداللهیان برای سردار دلها

وزیر امور خارجه به بهانه سفر رئیس‌جمهور سوریه به تهران در دلنوشته‌ای برای سردار شهید قاسم سلیمانی نوشت: مسافر شام! خوش آمدی! در همه جای ایران، تصویر اقتدارآمیز و زیبای سردار رشید اسلام، قهرمان بزرگ مبارزه  با تروریسم، حاج قاسم سلیمانی نقش بسته است. امروز دمشق در امنیت و ثبات است. حلب می‌خندد، دیرالزور آرام است، کودکان سوریه سرگرم بازی و شادی اند و کوچه‌های نبل و الزهرا، فوعه و کفریا و …از صدای خمپاره ها، دیگر نمی‌لرزد. امروز دیگر از کابوس داعش در دیار شام، اثری باقی نمانده و این همان وعده ای بود که حاج قاسم، مژده آن را داده بود. حاج قاسم، نامی است که برای همیشه در خاطر منطقه و جهان و ملت سوریه باقی خواهد ماند. نامی آشنا برای مردمانی که امید را از تبسم او هدیه گرفتند و در اوج جولان پرچم سیاه داعش، دل به قدم‌های سرشار از اراده قوی قاسم سلیمانی در کنار رزمندگان سوریه و در ریف دمشق و حلب و حمص و درعا خوش کردند.

گروسی توپ را به زمین ایران انداخت

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ما همچنان امیدواریم که بر اساس یک جدول زمانی مناسب با ایران به توافق برسیم. ایران اطلاعاتی در مورد فعالیت های هسته‌ای خود ارائه نکرده است. احتمال بسته شدن پنجره مذاکرات وجود دارد.

به نظر شما فرقی می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد؟

کیوآنالتیکز: مرکز افکارسنجی کیو در جریان انتخابات ریاست جمهوری با معرفی شاخص بی‌تفاوتی از مخاطبان نظرسنجی خود پرسید که «به طور کلی به نظر شما فرقی می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد؟» یافته‌های نظرسنجی جدید کیو در فروردین ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که با گذشت بیش از ۶ ماه از عمر دولت، هنوز حدود نیمی از مردم به این سوال پاسخ «خیر» می‌دهند. شاخص بی‌تفاوتی عاملی موثر بر عدم مشارکت اجتماعی و به طور خاص مشارکت سیاسی آحاد جامعه است.

رقابت نفتی در بازار شرق

دنیای اقتصاد: داده‌های جدید شرکت کپلر نشان می‌دهد صادرات نفت ایران به چین در ماه آوریل ۳۴درصد نسبت به سه ماه نخست سال جاری میلادی کاهش یافته است. این امر تا حد زیادی تحت تاثیر تخفیف‌های نجومی نفت روسیه است. پالایشگران هندی و چینی به نظر می‌‌رسد مایلند تا با صرف‌نظر از ریسک‌ها به خرید نفت ارزان روسی ادامه دهند. با این وضعیت، به‌نظر می‌رسد که ایران در هر دو سناریو لغو یا عدم‌لغو تحریم‌ها با مشکلاتی برای حفظ سهم بازار خود و گسترش آن روبه‌‌‌‌‌‌‌‌رو خواهد شد.

ایران؛ رتبه هفدهم اقتصاد دنیا

طبق محاسبات آماری مستقل صندوق بین‌المللی پول ایران رتبه هفدهم در تولید ناخالص ملی را در سال گذشته دارا شده است و با این حساب ایران اکنون هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست/ ایلنا

41 درصد خانوارهای کشور دارای سرپرست غیر شاغل

تازه ترین داده ها از وضعیت شغلی سرپرستان خانوار نشان می دهد که 41.4  درصد کل سرپرستان خانوار در دهک‎های هزینه ای، غیر شاغل هستند. رقم مذکور در پایین ترین دهک نزدیک 60 درصد بوده و این رقم تا دهک پنجم که در آن تنها 35.2 درصد سرپرستان خانوارها غیر شاغل هستند نزولی است. با این حال از دهک ششم تا دهم روند صعودی این شاخص مشاهده می شود/ خراسان

قدرت خرید فقیرترین دهک روستائیان نزدیک به ۲.۵برابر می‌شود

بر اساس آمارهای بودجه خانوار، دهک اول درآمدی روستائیان تا پیش از این به طور میانگین کمتر از یک میلیون تومان در ماه قدرت خرید داشتند. از آنجا که میانگین بعد خانوار (تعداد اعضای خانوار) دهک اول روستانشین کشور ۴ نفر اعلام شده، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی جدید با کسر یارانه‌های قبلی سبب می‌شود که رقم یارانه پرداختی به این خانوارها بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش یابد و قدرت خرید این اقشار به ۲.۳ میلیون تومان برسد. دهک اول درآمدی روستانشین کشور ۵۰۸ هزار خانوار است که شامل بیش از ۲ میلیون نفر می‌شود/ پاد

اعتراض سناتور آمریکایی به صدور ویزا برای پرویز پرستویی!

یکی از قانون‌گذاران سنای آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و وزیر امنیت داخلی این کشور، با مطرح کردن این ادعا که پرستویی «ارتباطی آشکار» با سپاه پاسداران ایران دارد و از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در «لیست سازمان‌های تروریستی خارجی» این کشور قرار گرفت، به صدور روادید آمریکا برای پرویز پرستویی اعتراض کرد.

آزادی «بابک زنجانی» و «شهرام جزایری» صحت ندارد

ذبیح اله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آزادی شهرام جزایری و بابک زنجانی گفت: هر دو نفر محکومیت قطعی دارند، در حبس به سر می‌برند و هنوز نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکرده‌اند و آزادی آن‌ها صحت ندارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها