۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۵۹
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (179)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فشار نتانیاهو به ترامپ برای حمله به ایران

روزنامه «هاآرتص» نوشت وزیر دفاع پیشین آمریکا در کتاب خود از فشارهای نتانیاهو به ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری او برای حمله آمریکا به ایران خبر داده است. در حالی‌که «مارک اسپر» نوشته ترامپ در تعهد درباره عدم ورود به جنگ با ایران قاطع به‌نظر می‌رسید، او اغلب افراد دیگری را در اتاق داشت و رهبران خارجی مانند نتانیاهو به او می‌گفتند به ایران حمله کند.

وبگاه آمریکایی: پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری نظامی بومی چشمگیر است

وبگاه «دیفنس پست» با اشاره به ورود آتی ۲ ناوشکن بومی «زاگرس» و «دماوند۲» به نیروی دریایی، نوشت در سال‌های اخیر پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری نظامی بومی چشمگیر بوده است.

کشورهای عربی اراده ای از خود ندارند و گوش به فرمان آمریکا هستند

حمد بن جاسم "نخست وزیر پیشین قطر": ایرانیان باهوش هستند، من به ذکاوت آنها احترام می گذارم؛ متأسفانه کشورهای عربی بی اراده هستند! کشورهای عربی گمان می کردند آمریکا و اسرائیل می توانند ایران را از سر راه بردارند و شکست دهند اما اینطور نشد؛ ما (کشورهای عربی) اراده ای از خود نداریم و گوش به فرمان آمریکا هستیم!

عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از طرح ممنوعیت انتقال نفت روسیه

فایننشال تایمز: اتحادیه اروپا از طرحی که کشتی‌ها را برای انتقال نفت خام روسیه منع می‌کرد، عقب‌نشینی کرده است، زیرا کشور‌های عضو این اتحادیه بر سر این تحریم‌ها به توافق نرسیده‌اند.

آمریکا پیشرفت هایی در زمینه ادغام شرکای منطقه‌ی ای خود برای مقابله با ایران داشته است

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک:آمریکا در سال های اخیر پیشرفت هایی در زمینه ادغام شرکای منطقه‌ ای خود برای مقابله با ایران داشته است، همانطور که در توافقنامه آبراهام تاکید شده که منجر به همکاری های امنیتی قابل توجهی شده است، امریکا باید به تسهیل تلاش ها، مانند شبکه دفاع هوایی منطقه ای پیشنهادی اسرائیل، برای ایجاد اعتماد در میان شرکای خود از جمله سعودی، امارات و بحرین ادامه دهد.

قیمت بنزین و گازوئیل در ایالات متحده دوباره رکورد زد

میانگین قیمت هر گالن بزنین در آمریکا به 4.32 دلار رسیده است که نسبت به ماه گذشته 18 سنت افزایش یافته است. برخی از تحلیلگران قیمت هر گالن را تا تابستان 4.50 و گازوئیل را 5.53 پیش بینی می کنند.

نتانیاهو: بنت را تمام شده بدانید

نتانیاهو: بنت را تمام شده بدانید، او هنوز نتوانسته تهدید ایران برطرف و با تجاوزگری این کشور مقابله کند. اسرائیل مقابل ایران و حماس ناتوان است.

مارک اسپر: ترامپ فاقد صلاحیت و صداقت لازم برای ریاست جمهوری است

مارک اسپر وزیر دفاع دولت ترامپ گفته است در صورت شرکت مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به او رای نخواهد داد چرا که او فاقد صلاحیت و صداقت لازم برای ریاست جمهوری است.

نظرسنجی: 69 درصد یهودیان در اسرائیل نگران آینده این رژیم هستند

رسانه‌ عبری زبان جروزالم پست اعلام کرد که نتایج یک نظرسنجی که اخیراً به عمل آمده، نشان می‌دهد که 69 درصد از یهودیان در فلسطین اشغالی، نسبت به آینده و سرنوشت رژیم صهیونیستی نگران هستند. این منابع تاکید کردند که همچنین در پدیده‌ای نگران کننده، 75 درصد از عرب‌های ساکن اراضی اشغالی تاکید کرده‌اند که یهودیان هیچ حقی در این سرزمین ندارند.

رسانه عبری: ترور «السنوار» باعث تکرار شکست اسرائیل خواهد شد

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشته اگر رژیم موقت صهیونیستی رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه را ترور کند، وارد جنگ با این منطقه خواهد شد و بار دیگر شکست خواهد خورد.

حمله گسترده سایبری به رژیم صهیونیستی

شرکت حمل و نقل عمومی Egged، بزرگترین شرکت حمل و نقل در نهاد صهیونیستی، امکان ثبت نام برای محموله های جدید را به حالت تعلیق درآورده است. سیستم ایستگاه اصلی حمل و نقل عمومی در داخل رژیم صهیونیستی با امکان پرداخت کارت های اعتباری نیز متوقف شده است.

آمریکا: چین از تحریم‌های روسیه تخطی نکرده است

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه چین هنوز تحریم‌های روسیه را نقض نکرده، گفت واشنگتن از مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف حمایت می‌کند.

مسکو: استفاده از سلاح اتمی در دکترین نظامی ما تبیین شده است

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سؤال که آیا روسیه حمله اتمی پیشگیرانه تاکتیکی به اوکراین را رد می‌کند، گفت تصمیم‌گیری در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی در دکترین نظامی روسیه تبیین شده است. رویترز نوشته اصول رسمی استقرار نظامی روسیه، استفاده از سلاح‌ اتمی را در صورتی‌که از آن‌ یا سایر تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور استفاده شود یا روسیه با تهدید وجودی سلاح‌های متعارف مواجه شود، مجاز می‌سازد.

ترامپ:ایران دیگر از ما نمی‌ترسد، کاری نکنید به‌ ایران نیازمند شویم

ترامپ:ایران دیگر از ما نمی‌ترسد، کاری نکنید به‌ ایران نیازمند شویم.6 تريليون دلار در عراق خرج کردیم اما مجبور بودیم چراغ خاموش وارد این کشور شویم.

بایدن: تورم در صدر اولویت‌های دولت من قرار دارد

رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه گزارش‌هایی که از افزایش تورم در آمریکا خبر می‌دهند گفت که مهار تورم در صدر اولویت‌های دولت او قرار دارد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها