۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۰
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رسانه های داخلی

رصد (180)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جزئیات آخرین لحظات شهادت سردار سلیمانی به روایت وزیر دفاع سابق آمریکا

کتاب «سوگند مقدس: خاطرات یک وزیر دفاع در دوران فوق العاده» نوشته مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از ژوئن ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ است که در آن به ثبت برخی از لحظات مهم ارتکاب جنایت علیه ملت‌های مختلف از جمله لحظه‌ی عملیات تروریستی به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.وزیر دفاع سابق آمریکا در این کتاب آورده است که می‌دانستیم یکی از مقام‌های ارشد گروه‌های شیعه همراه (شهید) قاسم سلیمانی است، اما نمی‌دانستیم کدام و نمی‌دانستیم آیا مقام دولت عراق همراه او است یا نه. خودروها همان مسیر همیشگی را رفتند.در این جزئیات مشخص شده که آمریکایی‌ها به صورت زنده تصاویر خودروی شهید سلیمانی را تا لحظه انفجار تماشا می‌کرده‌اند.اسپر می‌گوید بعد از اطمینان از اصابت موشک، یک کلمه به ذهنم آمد: عدالت! یک خط تصویری زنده برای ترامپ جهت تماشای عملیات فراهم شده بود.وزیر دفاع سابق آمریکا در این کتاب آورده است: نمونه DNA جمع آوری شده از صحنه عملیات و انگشتر با نگین قرمز رنگ، تایید می‌کرد که فرد مورد هدف، (شهید) سلیمانی بوده است.وی گفته بعداً خبردار شدیم که (شهید) ابومهدی مهندس همراه (شهید) سلیمانی بوده است.

وزیر کشور: هیچ ناامنی در اهواز وجود ندارد

احمد وحیدی وزیر کشور درخصوص ادعای برخی سایت‌های خارجی مبنی بر ناامنی در‌ برخی مناطق جنوبی کشور گفت: هیچ ناامنی در‌ هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد. وزیر کشور هم‌چنین شایعه قطع اینترنت در اهواز را رد کرد و گفت: این خبرها درست نیست.

اطلاعیه مهم روابط عمومی وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری عوامل ایجاد آشوب

دو فرد اروپایی که با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شدند.

تکاپوی «کاسبان برجام» برای تحمیل یک خسارت محض دیگر

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «ناامیدی از احیای برجام؟» نوشت:«باید به این واقعیت اشاره کرد که دولت سیزدهم از ابتدا اعلام کرده که مسائل کشور را به برجام گره نخواهد زد. با این فرض، باید گفت که وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور به هیچ‌وجه مطلوب نیست و کفگیر اقتصادی دولت به ته دیگ خورده است. یعنی دیگر بودجه‌ای وجود ندارد که بخواهد توسط سوداگران و رانتخواران حیف و میل شود. اما چرا دولت صبر نمی‌کند تا روند احیای برجام محقق شود و بعد دست به این اصلاحات بزند؟ به نظر می‌رسد، دولت دیگر امیدی به گشایش از طریق تفاهم برجامی ندارد.

ما همیشه دنبال گره گشایی از مردم هستیم!

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: «یکی از تفاوت‌های راهبردی طیف‌های اصلاح‌طلب با گروه‌های محافظه‌کار در همین رویکردهای مشارکت‌جویانه است. اصلاح‌طلبان معتقدند تفاوتی نمی‌کند چه گروه یا جریانی به مطالبات ملت جامه عمل می‌پوشاند، مهم این است که گِرهی از هزار توی مشکلات کشور و مردم گشوده شود. بر این اساس است که اصلاح‌طلبان از هر تلاشی برای اصلاح وضعیت موجود استقبال و برای تحقق آن تلاش می‌کنند؛ رویکردی که متاسفانه بسیاری از اصولگرایان و نواصولگرایان به آن پایبند نبوده و بر مدار آن گام برنمی‌دارند.»

ناراحتی اصلاح طلبان از کوتاه شدن دست «رانت خواران»

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «جراحی در اتاق اورژانس» نوشت:«قیمت‌ها روزبه‌روز افزایش می‌یابد و در تریبون‌های رسمی صحبت از جراحی اقتصاد و اصلاح ساختار است. دولت ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی را حذف کرده؛ چون این ارز موجب رانت شده است. حذف این ارز اگر رانت را کاهش داده باشد اما قیمت‌های مواد مصرفی مردم را افزایش داده است و آثار مثبتی حداقل در کوتاه‌مدت در سفره‌های مردم بر جای نگذاشته است.

واکنش عراق به انهدام مقرهای تروریستی در اربیل توسط سپاه

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای تاکید کرد: دولت عراق حمله ایران به برخی پایگاه‌ها در منطقه سیدکان اربیل در اقلیم کردستان عراق را محکوم می کند. در این بیانیه بر لزوم عدم به کارگیری خاک عراق برای تهدید امنیت کشورهای همسایه تاکید شده است. وزارت خارجه عراق همچنین بر اهمیت گفت وگو و تداوم آن برای مقابله با چالش‌ها به ویژه چالش‌های امنیتی و حفظ حاکمیت عراق و تقویت امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

تامین ارز به مراتب از گذشته بهتر خواهد بود

رئیس کل بانک مرکزی درباره عرضه ارز در سامانه نیما ابراز کرد: کار ما در گذشته مشکل‌تر بود زیرا به هرحال میزان واردات کشور مشخص بود و صرفا یک نهاد به نام بانک مرکزی از محل ارز حاصل از نفت باید آن را تحویل می‌داد. اتفاقی که در آینده روی می‌دهد، این است که وضع ما نسبت به گذشته بهتر خواهد شد زیرا ارز که به روش قبلی وجود دارد زمانی که ارز نیمایی می‌شود، طبیعتا بیشتر هم شده زیرا قیمت نفت و پتروشیمی و فرآورده ها بالاتر رفته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها