۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۱
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (181)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واشنگتن: هر چقدر توان داریم برای ادامه فشار بر روسیه به کار می‌گیریم

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت که واشنگتن هر آنچه در توان دارد برای ادامه فشار بر روسیه به کار خواهد گرفت تا جنگ اوکراین پایان یابد.

حمله بزرگ هکری به رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی از حمله سایبری گسترده به سایت‌های و سرورهای این رژیم خبر دادند و مدعی شدند منشأ آن از عراق بوده است. در پی این حمله، شرکت «ایگد» بزرگترین شرکت حمل‌ونقل در فلسطین اشغالی از کار افتاده و امکان ثبت محموله‌های جدید به حال تعلیق درآمده است. سامانه ایستگاه اصلی حمل‌ونقل عمومی نیز مختل شده و امکان پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر نیست. خدمات راه‌آهن در فلسطین اشغالی هم متوقف شده است.

پنتاگون: بیش از هفت‌هزار موشک جاولین و استینگر به اوکراین رسیده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ موشک جاولین و هزار و ۵۰۰ موشک استینگر به اوکراین رسیده است.

دیپلمات روس: بریتانیا اکنون حامی نازی ها شده است

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «روسیه با اقداماتش در اوکراین آینه تمام نمای فاشیسم است» بریتانیا چیزهایی را که زمانی برای آن جنگیده بود فراموش کرده است. دیروز عکسی در صفحه اینستاگرام زلنسکی منتشر شد. روی آن یک نشان وجود داشت. میدونی این چیه؟ این نشان لشگر اس اس آلمان در طول جنگ جهانی دوم بود. از این رو او در روز پیروزی نشان یک مبارز راستگرا را منتشر کرد و گفت که این نماد مبارزه با نازیسم است.

ادعای بنت: کشته شدن خبرنگار الجزیره کار فلسطینی‌ها بود!

نخست وزیر صهیونیستی در واکنش به کشته شدن خبرنگار شبکه الجزیره مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح فلسطینی با شلیک بی‌هدف باعث کشته شدن این خبرنگار شدند!

واکنش‌ها به شهادت خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست‌ها

- الجزیره اعلام کرد، در یک جنایت فجیع که نقض قوانین بین‌الملل است، نظامیان صهیونیست با خونسردی «شیرین ابوعاقله» را ترور کردند. الجزیره اعلام کرد این رژیم و نظامیان اشغالگر را مسؤول این قتل می‌داند و عاملان این جنایت را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

- معاون وزیر خارجه قطر گفت شهادت ابوعاقله جنایتی فجیع است که به سوابق زشت اشغالگر اسرائیلی افزوده شد. «لؤلؤه خاطر» گفت: حمایت بی قید و شرط از اسرائیل باید متوقف شود.

- سخنگوی انصارالله یمن گفت: قتل این خبرنگار در چارچوب جنایات دشمن علیه ملت فلسطین از اشغال تا کشتار و شهرک‌سازی انجام می‌شود.

- تشکیلات خودگردان فلسطین ترور ابوعاقله را محکوم کرد و رژیم صهیونیستی را مسؤول آن دانست.

- جهاد اسلامی اعلام کرد: اعدام میدانی ابوعاقله جنایتی است که باید تمام وجدان‌‌های بیدار را برای رسوا کردن اشغالگر و محاکمه آن بسیج کند.

- حماس اعلام کرد، رژیم صهیونیستی باید به خاطر ارتکاب این جنایت در محافل بین‌الملل محاکمه شود.

عون: شهادت «ابوعاقله» نشان داد رژیم اشغالگر به هیچ قانونی پایبند نیست

رئیس‌جمهور لبنان در واکنش به شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در جنین، گفت ابوعاقله با خون خود بار دیگر ثابت کرد رژیم اشغالگر وحشی تمام معاهدات و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

دفاع دبیرکل سازمان ملل از دیدارش با پوتین: نتایج قطعی داشت

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از دیدار اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دفاع کرد و گفت و برای یافتن راه‌حل باید با کسانی که مشکل را ایجاد می‌کنند یا می‌توانند مشکل را حل کنند، ارتباط برقرار کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها