۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۲
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رسانه های داخلی

رصد (182)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جوسازی رسانه ای برای القای ناامنی در کشور

بعد از انجام اصلاحات اقتصادی توسط دولت، رسانه های معاند فارسی زبان در خارج از کشور اقدام به حاشیه‎سازی و دروغ پراکنی های رسانه ای همچون برگزاری تجمعات گسترده در کشور شدند. خبرگزاری رسمی دولت(ایرنا) مشروح تجمعات در سطح کشور را بدین گونه بازگو کرده است:

در شهرستان درود لرستان حدود ۵۰ نفر در تجمعی محدود با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشت قیمت‌ها به قبل شدند.شهرستان ایذه در خوزستان نیز بعد از ظهر پنجشنبه شاهد برگزاری تجمع اعتراضی چند ده نفری بود.حمله به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین اقدام به آتش زدن یکی از مساجد شهر، موجب شد که با ورود عوامل انتظامی تجمع کنندگان متفرق شوند. اندیمشک دیگر شهر استان خوزستان نیز شاهد تجمع حدود ۲۰۰ نفری بود. شهرستان دزفول نیز طی دو روز گذشته تجمعات پراکنده‌ای را شاهد بود. شهرستان یاسوج هم طی روز گذشته با تجمع حدود ۳۰ نفره روبرو شد. بر همین اساس تعداد ۷ نفر از لیدرهای این تجمع که تلاش داشتند با سر دادن شعارهای تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند، توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.

تعدادی از مردم شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری هم عصر روز پنجشنبه در معابر اصلی این شهر و در اعتراض به افزایش قیمت‌ها تجمع کردند.شهرستان فشافویه تهران هم تجمعی چند ده نفره به همراه شعار علیه افزایش قیمت‌ها را به خود دید؛ هجوم به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آتش زدن یکی از فضاهای سبز سطح شهر،  باعث دخالت عوامل انتظامی و متفرق شدن جمعیت شد.

ماجرای منصور رسولی و رسوایی جدید برای موساد

طی روزهای گذشته یک فایل صوتی به‌همراه عکس شخصی که ادعا شده بود عضو نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در رسانه‌های اسرائیلی و سپس شبکه‌های فارسی‌زبان خارج کشور منتشر شد. در این فایل صوتی عنوان شده بود که این فرد از طرف نیروی قدس مأموریت داشته است یک صهیونیست را در سفارت اسرائیل در ترکیه، یک ژنرال آمریکایی را در آلمان و یک روزنامه‌نگار را در فرانسه ترور کند.رسانه‌های اسرائیلی این فایل را به‌عنوان بخشی از بازجویی این فرد توسط عوامل موساد در خاک ایران منتشر کردند که بلافاصله محل تحلیل‌های شبکه‌های اپوزیسیون قرار گرفت. شخص مذکور به‌نام «منصور رسولی» یک فرد غیرنظامی و کشاورز ساکن در شمال غرب کشور است که در تیرماه سال گذشته توسط چند نفر اراذل و اوباش به‌ازای مبلغی پول ربوده شد و ربایندگان او را مجبور کردند اظهارات مشخصی را بازگو کند. منصور رسولی نیز اخیراً با انتشار فیلمی از خود، به بیان این ماجرا پرداخته و ادعاهای مطرح‌شده درباره خودش در فایل مذکور را رد کرده است/ مشرق

حمایت مشاور روحانی از دولت رئیسی

حسام‌الدین آشنا در توییتی نوشت: ‌در کنار دولت بمانیم برای تلاش مشترک در عبور از گردنه‌های سخت و صعب‌العبور.

اگر آمریکا تصمیم سیاسی بگیرد، توافق در دسترس است

وزیر امور خارجه: در توافق با آقای بورل، سفر آقای مورا به تهران و گفت‌وگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین متمرکز شویم. توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

چرا دولت مجبور به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شد

خبرگزاری ایرنا: دلیل اصلی اصلاحات اقتصادی کنونی مسئله خرید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی است که رقابتی سخت در کشورهای جهان به جریان انداخته است. رقابتی که دولت سیزدهم را مجاب کرد برای حفظ توان در بازار تامین کالاهای اساسی دست به جراحی و حذف دفعی ارز ۴۲۰۰ تومانی بزند.

نماینده مجلس: ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره های زیادی را با لقمه حرام پر کرد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خانواده‌های ضعیف بهره‌ای از ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشتند گفت: خیلی از سفره‌هایی که با رانت پهن شده بود و از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند بودند، با لقمه حرام مواجه شدند چراکه پول پرداختی که به نام مردم نصیب عده‌ای شد منجر به سوء استفاده آنان شد.

توئیت شمخانی درباره اعتراضات اخیر

علی شمخانی در توئیتر نوشت: پیشرفت ایران اراده تغییرناپذیر کل نظام است که دشمن با جنگ هشت ساله و تحریم مانع آن شد. اعتراض های محدود برخی هموطنان نگران، هیچ نسبتی با موج‌سواری رسانه‌های معاند و دنباله‌های داخلی آنها ندارد.

مخالفت تمام قد عضو مجمع تشخیص مصلحت با واردات خودرو

مصطفی میرسلیم: چاره رفع نواقص توليدات داخلى و بهبود كيفيت تحقير و توقف توليد صنعتى نيست زيرا بر خلاف شعار سال و مفاد سند تحول دولت است. بايد دولت همت خود را براى اصلاح صنعت صرف كند. پناه بردن به واردات نامحدود، پاك كردن صورت مساله و هدر دادن ارز محدودى است كه با تخفيف دادن قيمت نفت صادراتى عايد كشور شده و بايد براى تأمين مواد و كالاهاى ضرورى و رشد كشور بكار گرفته شود و نه راضى كردن وارداتچی ها!

نماینده مجلس: شورای نگهبان هیچ نماینده ای را تهدید نکرده،از سوی فرد دیگری بوده است

مجتبی توانگر، نماینده مجلس: جمله‌ای از اینجانب نقل شد که نمایندگان مخالف طرح صیانت به ردصلاحیت تهدید شده‌اند.هیچ تماسی در این خصوص از سوی شورای نگهبان باهیچ نماینده‌ای انجام نشده است.این تهدید ازسوی شورای نگهبان نبوده و از سوی فردی بوده که مخالفین خود را به اسرائیلی بودن متهم می‌کند.شورا تاکنون نه درمورد طرح صیانت و نه هیچ طرحی تا پایان تصویب در مجلس، نفیا و اثباتا اظهار نظری نداشته است.

توییت عجیب مورا پس از ترک تهران

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد که پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل، در حالی که از تهران برمی‌گشتم، مانع ادامه سفر من شد. هیچ توضیحی داده نشد؛ متوقف کردن یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها