۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۳
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (183)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واشنگتن: عربستان برای پایان درگیری در یمن مصمم است اما ایران نه!

فرستاده آمریکا در امور یمن مدعی شده عربستان سعودی به پایان دادن به درگیری در یمن مصمم است اما ایران عزم کمتری دارد

آنکارا: گرد و غبار در ایران ارتباطی به سدهای ترکیه ندارد

وزارت خارجه ترکیه مدعی شده گرد و خاک و طوفان شن در کشورهای منطقه مسئله‌ای طبیعی است و ارتباطی به سدسازی‌های این کشور ندارد. آنکارا گفته علت اصلی گرد و غباری که ترکیه و ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گرد و غبارهای بیابانی با منشأ آفریقا و خاورمیانه است.

نیروی دریایی ویژه در منطقه برای مقابله با ایران

نیروهای دریایی جمعی که متشکل از ۳۴ کشور به رهبری فرماندهی مرکزی آمریکا جهت تمرکز بر دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن است، ماه گذشته واحدی به نام نیروی ویژه جمعی ۱۵۳ (CTF-153) راه‌اندازی کرد. تارنمای آمریکایی دیفنس نیوز نوشته است در صورتی این نیروی جدید به خوبی حمایت و تأمین شود می‌تواند پاسخی موثر به قاچاق سلاح توسط ایران به نیروهای نیابتی خود در سرتاسر منطقه بدهد. این تارنما توصیه کرده است کشورهای عضو نیروهای دریایی جمعی از جمله بحرین، مصر، عراق، اردن، کویت، عربستان و امارات به نیروی CTF-153 ملحق شوند و حتی اسرائیل نیز حتی اگر به طور رسمی به آن ملحق نشود با آن همکاری کند.

بازارهای جهانی تشنه نفت ایران

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به چالش‌های پیش روی جو بایدن برای احیای برجام، در شرایطی که بازار انرژی به شدت تشنه نفت ایران است پرداخته است.

مسکو: سوئد و فنلاند به ناتو بپیوندند به هدف احتمالی روسیه تبدیل می‌شوند

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد در صورتی که سوئد و فنلاند به ناتو بپیوندند و این ائتلاف نظامی در این دو کشور حضور نظامی پیدا کند، به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل می‌شوند.

اسرائیلی‌ها نیروهای نخبه اوکراین را آموزش می‌دهند

پایگاه اینترنتی رادار اسرائیل: یک گزارش ویدئویی نادر که توسط کان نیوز منتشر شده است، سربازان نیروهای ویژه اسرائیلی را نشان می دهد که واحدهای نخبه اوکراینی را آموزش می دهند. در این گزارش آمده است که اسرائیلی‌ها در عملیات‌های جنگی علیه نیروهای روسی نیز مشارکت فعال دارند. یک مربی که در ویدیوی عبری زبان صحبت می‌کند، می‌گوید که به اوکراینی‌ها تاکتیک‌های رزمی اسرائیل را آموزش می‌دهند که بهترین در جهان است.

اوکراین: در حال ورود به مرحله طولانی جنگ هستیم

«اولکس رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که این کشور در حال ورود به مرحله طولانی درگیری با روسیه است. وی در پیامی که در این رابطه در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، نوشت: اوکراین روسیه را مجبور کرد تا اهداف خود را به سطح عملیاتی و تاکتیکی کاهش دهد و در حال ورود به مرحله طولانی جنگ است.

پاسخ سیدحسن نصرالله به شائبه حضور نیروهای نظامی(سپاه) ایران در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان در "جشنواره انتخاباتی (ما محافظت می کنیم و می سازیم)": سپاه ایران در کجای لبنان است؟ کارکنان غیرنظامی ایرانی در سفارت ایران و جاهای دیگر هستند. تعداد ایرانی‌های حاضر در لبنان بسیار کم است ولی حرف از اشغال می زنند. حرف آنها خیلی سخیف و پست است.

استعفای مشاور سیاسی نفتالی بنت

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "شمریت مئیر" مشاور سیاسی نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم استعفا داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها