۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۷
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (185)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پشت پرده بازگشت «علی حاتم» پس از ۸ سال اختفا در اربیل

در روزهای گذشته بازگشت علی حاتم عبدالرزاق السلیمان، شیخ قبیله دُلیم زبیدی (بزرگترین قبیله استان الانبار)  خبرساز شد و واکنش های مختلف را در جامعه عراق به دنبال داشته است. گروهی وسیعی از مردم می گویند علی حاتم در زمان قدرت گیری و حمله داعش جاده صاف کن تروریست ها بود و شورای نظامی انقلابیون الانبار را تشکیل داد و دستش به خون جوانان این کشور آلوده است و باید محاکمه شود. بازگشت علی حاتم به بغداد یک برنامه منسجم از سوی ائتلاف سه گانه است و براساس توافق پنهانی صورت گرفته، دولت الکاظمی نقش خود را در حل و فصل پرونده وی بر عهده گرفته و اکنون مفاد این توافق توسط ائتلاف سه گانه در حال اجرا شدن است و همزمان با شروع یک جنگ رسانه ای، تضعیف چارچوب هماهنگی شیعی دنبال می شود تا همه موانع پیش روی جریان مقتدی - حلبوسی، الخنجر - بارزانی برای تشکیل دولت برداشته شود/العالم

ادعای رسانه‌های ترکیه؛ حمله همزمان اسرائیل و ترکیه به نیروهای ایرانی در سوریه

رسانه‌های غیررسمی ترکیه: نظامیان ایرانی که به پایگاه ما در سوریه حمله کردند، هم توسط واحدهای توپخانه ترکیه و هم توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل مورد هدف قرار گرفتند.

طالبان نشست رسانه‌ای شورای علمای شیعه را لغو کرد!

پنجمین نشست مشورتی کمیسیون پیگیری مطالبات شورای علمای شیعه که قرار بود در حوزه علمیه رسالت واقع در غرب کابل درباره مسایل جاری کشور برگزار شود؛ با هجوم نیروهای امنیتی دولت طالبان لغو شد.

شوکه شدن خبرنگار غربی از وفور کالا در روسیه علی رغم تحریم ها

یک خبرنگار BFMTV فرانسوی برای نشان دادن تورم در روسیه و گرسنگی شهروندان به مسکو آمد، ولی شوکه شد: اگر در مورد کمبود احتمالی در روسیه شک داشتید، خودتان ببینید. در اینجا آنها غذاهای روسی، کباب ایتالیایی، کره ای، دسرهای ژاپنی می خورند، نوشیدنی بلژیکی می نوشند.صادقانه بگویم، احساس می‌کنم که در قلب جهانی شدن هستم و و هزینه اینها هم زیاد نیست!

 

 

سازمان اطلاعات ارتش اوکراین: پوتین تا آخر تابستان با کودتا برکنار می‌شود

مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین مدعی شد، کودتا برای برکناری ولادیمیر پوتین در حال انجام است و روسیه تا پایان سال جاری میلادی در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد. ژنرال کایرلو بودانوف، مسئول سازمان اطلاعات ارتش اوکراین در اظهاراتی مدعی شد که معتقد است نقطه عطفی در جنگ اوکراین در اواخر تابستان امسال رقم خواهد خورد و در نهایت شاهد برکناری پوتین از قدرت خواهیم بود.

انگلیس: فرماندهان روس به شدت تحت فشارند

اطلاعات وزارت دفاع بریتانیا : نیروهای مسلح روسیه در تلاش برای عبور از رودخانه Seversky  دونتسک شکست خوردند. تلاش برای عبور از رودخانه علی رغم مقاومت دشمن، یک مانور بسیار مخاطره آمیز است و نشان می دهد که فرماندهان روس برای پیشروی در شرق اوکراین، قبل از عقب نشینی و انتقال واحدها از مناطق کی یف و چرنیهیو تحت فشار هستند.

وبگاه آمریکایی: ترکیب فانتوم‌، اف-۱۴ و میگ-۲۹ ایران را نباید دستکم گرفت

وبگاه «۱۹۴۵» به ارتقا و بازآماد جنگنده‌های ایران پرداخت و نوشت، توانایی ایران در حمله هوایی به اهداف، با دقت بسیار بیشتر و با کمک تسلیحات بومی تهدیدی برای رقبا محسوب می‌شود.

ایده تحریم اسرائیل به بهانه اشغال فلسطین در حال گسترش است

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست: با توجه به محکومیت جهانی حمله روسیه به اوکراین، ایده تحریم اسرائیل به بهانه اشغال فلسطین در حال گسترش است و در صورت وقوع جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه، انتظار می‌رود که درخواست‌ها برای تحریم اسرائیل به‌طور چشمگیری افزایش یابد و نه تنها در شبکه های خبری آمریکا یا در مجلس عوام انگلیس، بلکه در صحن مجلس نمایندگان آمریکا نیز شنیده شود.

احتمال همکاری آلمان و اسرائیل برای دستیابی به اطلاعات لپ تاپ "انریکه مورا "

"انریکه مورا" معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای فعال کردن مذاکرات وین به تهران سفر کرده بود در بازگشت، در فرودگاه فرانکفورت آلمان برای چند ساعت بازداشت شد. مدارک او و بویژه تلفن همراه و لب تاپ او گرفته شد و پس از چند ساعت این وسائل به او باز گردانده و اجازه ادامه سفر به او داده شد. این اقدام نمی توانست بدون هماهنگی با نهادهای اطلاعاتی آلمان انجام شده باشد. حال باید دید آیا اسرائیل به اطلاعاتی که انریکه مورا از جریان مذاکره با مقامات ایران در تلفن و لب تاپ خود داشته دست یافته یا خواهد یافت؟

هشدار صریح میشل عون به صهیونیست ها

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی قطر(قنا) نسبت به جاه طلبی و طمع صهیونیست‌ها برای ثروت‌های لبنان از جمله نفت، گاز و آب آن هشدار داد. وی با تاکید بر اینکه لبنان با همه ارکان و مقاومت خود، متحد در برابر دشمن متجاوز ایستاده است، گفت: اسرائیل می‌داند خسارت بزرگی از حمله به لبنان خواهد دید.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها