۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۶۹
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد (187)

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کاخ سفید مجبور شد در مقابل جنایات آشکار صهیونیستها سکوت خود را بشکند

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون محکوم کردن ترور خبرنگار شبکه الجزیره گفت که ایالات متحده از تصاویر مزاحمت! پلیس اسرائیل به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی آمریکایی الجزیره در قدس، عمیقاً ناراحت است.

اعترافات قاتل خبرنگار الجزیره؛ شلیک با سلاح مجهز به دوربین تلسکوپی

هاآرتص به نقل از یک مقام صهیونیست نوشته یک نظامی اسرائیلی اعتراف کرده به منطقه‌ای که «شیرین ابوعاقله» در آن قرار داشته، تیراندازی کرده است. شلیک از فاصله ۱۹۰ متری صورت گرفته و این نظامی مدعی شده ابوعاقله را ندیده و نمی‌دانسته به سمت او شلیک می‌کند. این نظامی هنگام تیراندازی در خودرو جیپ نشسته بوده و سلاح او مجهز به دوربین تلسکوپی بوده است. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم نوشته تحقیقات نشان می‌دهد خبرنگار الجزیره با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی کشته شده است.

پرونده «ابوعاقله» به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع خواهد شد

محمد الشلالده، وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که پرونده ترور «ابوعاقله» خبرنگار الجزیره به دست نیروهای رژیم صهیونیستی به محض تکمیل تحقیقات اولیه به دیوان کیفری بین المللی ارجاع خواهد شد.

سکوهای گازی رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های کروز حزب‌الله

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نگرانی خود را از موشک‌های کروز دریایی جدید حزب‌الله لبنان ابراز کرد و نوشت، خطر واقعی این سلاح‌ها این است که برخی از آن‌ها ارتقا یافته‌اند یا از فناوری جدیدی استفاده می‌کنند.

بازداشت یک اسرائیلی به اتهام تهدید به قتل نخست وزیر اسرائیل

رسانه‌های اسرائیل از بازداشت یک اسرائیلی به اتهام تهدید به قتل نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم خبر دادند. روزنامه جروزالم پست ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که به هویت دقیق وی هیچ اشاره‌ای نشده است، این فرد در مراسمی در کنیسه العاد گفته بود که نیاز است که کسی یک گلوله به سر بنت شلیک کند.

روسیه به اقدامات بی‌شرمانه و غیرقانونی غرب پاسخ خواهد داد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: بدون پاسخ نخواهد ماند؛ گام‌هایی که گاهی بی شرمانه، گاهی غیرقانونی بر اساس قوانین بین‌المللی، قوانین داخلی غرب یا روابط دوجانبه ماست. البته ما به همه اینها پاسخ خواهیم داد.

روسیه: انگلیس را در ۴ دقیقه و فنلاند را در ۱۰ ثانیه نابود می‌کنیم!

آلکسی ژوراولیوف، معاون کمیته دفاعی کرملین مدعی شد فنلاند می تواند در ۱۰ ثانیه با موشک مافوق صوت شیطان2 نابود شود و روسیه می تواند کشورهای بالتیک را «مثل بادام زمینی» درهم بشکند.

ترکش جنگ روسیه و اوکراین به تورم اتحادیه اروپا رسید

اتحادیه اروپا در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد تورم در حوزه اتحادیه اروپا امسال به ۶.۱ درصد می‌رسد که ۳.۴ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است. منطقه یورو به دلیل وابستگی به انرژی روسیه و نزدیکی به درگیری، یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را دیده است.

دعوت طالبان از غنی برای شرکت در مجمع افغان‌ها درکابل

منابع نزدیک به گروه طالبان به‌تازگی گفته‌اند از اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان دعوت شده است که برای شرکت در مجمع افغان‌ها به کابل بیاید نگرانی اطرافیان ولیعهد از تشدید بیماری ملک سلمان

«مجتهد» فعال و افشاگر معروف عربستانی در حساب کاربری خود بر روی توییتر نوشت: منابع مطلع در محافل خاندان سلطنتی عربستان، از نگرانی و تشویش در حلقه اطرافیان بن سلمان خبر می دهند.

صنعاء: زمان خروج ائتلاف سعودی از یمن فرا رسیده است

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که نمایشهای ائتلاف متجاوز متوقف شود، محاصره رفع گردد و ائتلاف نیز از یمن برود.

واکنش ترکمن‌های عراق به تصرف چاه‌های نفت کرکوک توسط اقلیم کرد

گروهی از نمایندگان ترکمن‌ پارلمان عراق در بیانیه‌ای، تصرف برخی از چاه‌ها در میدان نفتی بای حسن در شمال غرب کرکوک توسط نیروهای مسلح اداره اقلیم کرد شمال این کشور را محکوم و خلاف قانون اساسی عراق و تصمیمات دادگاه فدرال دانسته و آن را «تحولی خطرناک» ارزیابی کردند. در این بیانیه از مصطفی الکاظمی، فرمانده نیروهای مسلح عراق خواسته شده است تا فورا مداخله کرده و از حوادثی که امنیت و ثبات کرکوک را دچار مخاطره می‌کند، جلوگیری کند.

پیروزی قاطع حزب‌الله در انتخابات لبنان

به نقل از یک منبع آگاه در سامانه انتخاباتی شمارش آرا در بیروت "حاج امین شری" کاندیدای حزب الله در صدر آرا قرار دارد. حوزه انتخابیه بیروت مهم ترین حوزه انتخابی در لبنان است که تمامی احزاب و مذاهب در آن رقابت می‌کنند. صدر نشینی کاندیدای حزب الله در بیروت نشانگر پیروزی بلامنازع جریان مقاومت در این دوره از انتخابات پارلمانی لبنان است/ المنار

نخست وزیر لبنان: میزان مشارکت در برخی مراکز رای گیری بیش از 50 درصد بود

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفت میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان در بعضی مراکز رای گیری بیش از 50 درصد بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها