۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۷۰
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

موضع قدرت مقاومت در آشفتگي منطقه اي

۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
نویسنده : رضا قارزی کارشناس مسائل بین الملل
 
آنچه به وضوح در بررسي هاي آخرین  تحلیل ها و تحولات منطقه ايي  نمايان  می گردد؛ فضاي آشفته سياسي وگسست ميداني  تحولات براي جريان هاي غربي عربي عبري در بازي بردبرد جريان مقاومت در عین تعاملات ونظم خاص وتو چندضلعی بازیهای بین المللی است.
به طورمختصربه محورهاي مهمي ازاين موضوع  پرداخته می شود:
 
۱_رژیم صهیونیستی در خطر درون پاشیدگی بیشتر
 
 شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلاف شدید بین رونین بار رئیس سرویس اطلاعات عمومی رژیم صهیونیستی شاباک و آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از یک سو و نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم از سوی دیگر پرده برداشت. بنیامین نتانیاهو: ((تو توانایی مبارزه با تروریسم را نداری. دوره ات سر آمده و بهتر است به خانه ات برگردی. )). همچنین به گزارش العربی الجدید، ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه یدیعوت آحارنوت منتشر شد تاکید کرد: ما باید با چشمان باز و قاطعانه و بدون غفلت از هر فرصتی برای میانه روی و خویشتنداری، با تهدیدات و خطرات مقابله کنیم و در آخر اگر توانستیم به سوی ایجاد راه حل برای درگیری های اسرائیلی -فلسطینی برویم.
 
۲_آشفتگی های آمریکا در تهدید مدام در عراق
 
کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد: «نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در فرودگاه الحریر در حین آموزش نظامی، به چندین خانه غیرنظامی تیراندازی کردند».شبکه رووداو متعلق به منطقه کردستان عراق به نقل از رئیس منطقه «بصرما» واقع در شهر «شقلاوه» نیز نوشت: «نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه الحریر در ۴۰ کیلومتری شمال شرق اربیل، شامگاه دوشنبه به اشتباه به تعدادی خانه و یک خودرو شلیک کردند، اما تلفاتی گزارش نشد».
 
۳_طالبان به دنبال راهکار وثبات سیاسی
 
امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان راهکار سیاسی امارت اسلامی با کشورهای خارجی را هماهنگ و برابر خواند و اعلام کرد که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری در جهان استفاده نخواهد شد.اشغالگری نظامی با دست آویز جنگ علیه تروریسم
 و سرنگونی گروه طالبان در اکتبر ۲۰۰۱ میلادی، آمریکا بدون هیچ دست آوردی در ماه اوت سال ۲۰۲۱ درحالی به یکباره تمامی نظامیان اشغالگر خود را از خاک افغانستان خارج کرد که  طالبان بر کابل حاکم شده بود.واشنگتن پس از اتمام اشغال گری نظامی که  میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی بدون هیچ دستاورد امنیتی هزینه کرد؛ این بار به گونه ای دیگر مردم افغانستان را تحت بمباران های غیر بشردوستانه خود قرار داد؛ قطع کمک های انساندوستانه نهادهای بین المللی به این کشور به بهانه حاکمیت طالبان.
 
۴_عربستان وترکیه به دنبال حل مسائل منطقه ایی کنونی
عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دنبال پیش‌نویس یادداشت تفاهمی در زمینه امنیتی می باشند.کمیته امنیتی مشترک امارات و عربستان سعودی در ششمین دور نشست خود در ابوظبی، در خصوص تقویت همکاری امنیتی دوجانبه گفت‌وگو کردند. پیش نویس یادداشت تفاهم امنیتی با هدف همکاری به منظور حمایت از دو طرف است.ریاست جمهوری ترکیه نیز با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی تلفنی گفت‌و‌گو کرده است. اردوغان برای شاه سعودی آروزی شفای عاجل کرده است و اشاره کرده دو طرف درروابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام ورزند.
 
۵_دست و پازدن غرب در باتلاق ایجاد نموده جنگ اوکراین.
 به گزارش رویترز، جو بایدن  ادعا کرد نگران است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه راهی برای خروج از جنگ اوکراین ندارد. پوتین مردی حسابگر است، در تلاش هستم تا بفهمم ما در این مورد باید چه کاری انجام دهیم.
اومدعی شد که پوتین به اشتباه تصور کرده است که حمله به اوکراین باعث از هم پاشیدن ناتو و تجزیه اتحادیه اروپا می‌شود.
اظهارات او در حالی بیان شده است که آمریکا و شرکای غربی اش با تمام قوا مشغول ارسال کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین هستند.
همچنین واشنگتن در ارائه کمک‌های اطلاعاتی به کی یف از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، مسئله‌ای که افشای آن توسط رسانه‌های آمریکایی خشم بایدن را برانگیخته است.
 خبرگزاری روسی  تاس اعلام کرد, کاخ سفید اعلام کرد:  ما در مورد تداوم اقدامات محدودکننده  روسیه مختلفی صحبت می‌کنیم که به طور مداوم توسط واشنگتن درحال انجام است.
 
درجمع بندی
 
 میزان آمادگی جبهه مقاومت برای تنبیه این رژیم به شکل غیرقابل انکاری بالا رفته و شراره‌های آتش بدون شک «ارابه‌های آتش» را در بر خواهد گرفت.... ترس و وحشت سران رژیم صهیونیستی را به گونه‌ای در بر گرفته که آن‌ها دستپاچه، به سراغ برگزاری یک رزمایش بزرگ، گسترده و بی‌سابقه رفته‌اند... این رزمایش با این هدف برگزار می‌شود که به محور مقاومت میزان آمادگی این رژیم را یادآور شود اما... .
 محور مقاومت در تهران با فرما کرانه باختری، بلندی‌های جولان و جنوب
 لبنان در آماده
 
 باش کامل است.
 موشک‌های نقطه‌زن 360 به مقصد رسیده است... پدافند به شکل کامل تا باریکه گسترش پیدا کرده است... 
 
در عراق مقاومت در تونل‌های خود آماده دستور است و در یمن پس از یک ماه آتش‌بس همه چیز دوباره برای یک حرکت بزرگ و گسترده مهیا شده است.
 
 در ایران اما، ما همیشه در آماده‌باش بوده‌ایم و میزان آماده باش داخل برای ادب کردن صهیونیست‌ها در پایین‌ سطح هم که باشد، کفایت می‌کند. زلزله‌ای غرب آسیا را در خود فرو می‌برد، آتش از آسمان بر زمین خواهد ریخت، انتقام همه همه شهدا بار دیگر یکجا گرفته می‌شود...
صهیونیست‌ها فکر می ظرفیت و توان مقابله با چهار جبهه به صورت همزمان را دارند، کرانه باختری به خمپاره و راکت مجهز شده است، روز موعود که فرا برسد از در و دیوار بر روی شهرک‌های اشغالی در برد خمپاره‌ها و راکت‌ها آتش ریخته می‌شود. کاخ سفید با موافقت نکردن با درخواست‌های ایران در وین حماقت بسیار بزرگی مرتکب شد، آن‌ها شاهد ادب شدن صهیونیست‌ها خواهند بود، شاید امضای برجام تنبیه آن‌ها را کمی عقب می‌انداخت....
با عجله امیر قطر و مذاکره کننده اروپایی را به تهران فرستاده تا زمان بخرد، اما وقت تمام است، هر چیزی یک زمانی دارد. امریکا در شرق اروپا درگیر است و می‌داند ادامه محاصره اقتصادی ایران یعنی بازی با یک آتش سهمگین و اگر بخواهد وارد این بازی شود، دمار از روزگار خودش هم درخواهد آمد. سعودی‌ها و اماراتی‌ها از یمنی‌ها شکست خورده‌اند و اردوغان در بلای اقتصادی خودخواسته غوطه‌ور است...
 
مصری‌ها برای 60 روز بیشتر گندم ندارند، کویتی‌ها وحشت‌زده دارند آسمان را نگاه می‌کنند که آیا موشکی به تاسیسات نفتی آن‌ها اصابت می‌کند یا نه، می‌دانند که اگر کوچک‌ترین پروازی از پایگاه شیخ علی سالم به آسمان برود، آسمان روی سر آن‌ها خراب خواهد شد. مانند شناگری که می‌خواهد شیرجه بزند، نفس‌ها در سینه حبس شده و عقربه‌ها به سختی حرکت می‌کنند، دبیرکل مقاومت هم ساعتی پیش همه هشدارهای نهایی را داد..
 درعرصه بین المللی انتقال قدرت غرب به شرق در مقابله باچین رویارویی اش در اوکراین. استمرا برهم زنندگی سودجویانه رژیم اشغالگر صهیونیستی  درون پاشیده وهمه و همه نشان تشدیدتحولات تغییر جدید فضا می باشد.
 
مطلب آخر
 
عبارات فرمانده کل سپاه درباره آینده نزدیک منطقه با اشاره به توطئه‌های دشمن: دشمن به دنبال تسلیم مردم ما بود اما امروز دیگر بسبار دیر شده است چون مردم ما دشمن را عقب زده‌اند. امروز دشمن مدام دروغ منتشر کرده و شایعه‌سازی می‌کند. دشمن می‌خواست ایران را منزوی کند .الان همه راه‌ها به سوی دشمن بسته شد و دشمن در همه عرصه‌ها شکست خورده است. دشمن ویروس تروریسم تکفیری را در جهان اسلام پراکند اما واکنش‌های تحسین برانگیز ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت ایران شکست خورد از همین روی باید بابت وجود چنین ملتی خداوند را شکر کرد. دشمنان ما در سختی هستند اما تفاوت ما این است که ما بسیج داریم و آنها بسیج ندارند ما به خدا متکی هستیم و آن‌ها این‌گونه نیستند. ما امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر هستیم. این سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و شادی‌هایمان را تقسیم می‌کنیم. ما در آینده نزدیک بر دشمنان‌مان غلبه نهایی خواهیم کرد.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها