۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

آینده روشن مقاومت در فلسطین

حملات موشکی گروه های فلسطینی بعد از اتمام زمان تعیین شده برای رژیم صهیونیستی به سمت قدس اشغالی آغاز گردید.قطعا افزایش قدرت جریان مقاومت فلسطین ستودنیست .
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
نویسنده : رضا قارزی کارشناس مسائل بین الملل

حملات موشکی گروه های فلسطینی بعد از اتمام زمان تعیین شده برای رژیم صهیونیستی به سمت قدس اشغالی آغاز گردید.قطعا افزایش قدرت جریان مقاومت فلسطین ستودنیست .بویژه آنکه اعتراف خود دشمنان صهیونیستی باشد.لیکن از پرسش مهم این فضا ایجادشده درپاسخ دهی به اشغالگری آنان  قابلیت،توان وقدرت موشکی آنان می باشد.

به طور کوتاه تلاش می گردد برگرفته از روش تحلیل توصیفی براساس استنادات خاصه اعتراف خودشان به پاسخ این پرسش  بپردازیم؟

پایگاه خبری ۰۴۰۴ ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: ((این بزرگ ترین آزمایش موشکی حماس، از زمان حمله نظامی به نوار غزه بود. این موشک ها به سمت دریای مدیترانه شلیک شد. با وجود تحریم های شدید علیه نوار غزه در سال های اخیر، حماس توانسته است صنایع موشکی خود را تقویت کند و شاخه نظامی این گروه توانست با موشک های خود، شهر حیفادر شمال سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ را هدف قرار دهد. حیفا در ۱۴۰ کیلومتری نوار غزه واقع است.))

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: ((گردان های قسام در تلاش است تا دقت موشک ها و مواد انفجاری داخل کلاهک آنها را افزایش دهد. گردان های قسام در حال حاضر به انواع موشک های میانبرد و دوربرد از جمله فجر ۵ ساخت ایران و نیز گراد دسترسی دارد.))

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند :((در جنگ سال 2014 اسرائیل علیه باریکه غزه، حماس از موشک‌های ضدتانک لیزری استفاده کرد اما در آن زمان فقط تعداد کمی از این موشک‌ها را در اختیار داشت.حماس در حال حاضر 1500 فروند از این موشک‌ها را در اختیار دارد که به این جنبش امکان  می دهد در صورت بروز جنگ، شبکه‌ای از موشک ضد تانک را در مقابله با صف تانک‌ها و خودروهای زرهی اسرائیلی ایجاد کند.))

یوسی میلمان تحلیلگر امور امنیتی روزنامه صهیونیستی معاریو گفت : ((گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، سوپرمارکتی از موشک‌های مختلف در اختیار دارد.))

 روزنامه صهیونیستی ماگور ریشون:(( اقدامات جنبش حماس برای آزمایش کردن موشک های خود افزایش یافته است.جنبش حماس طی دو سال گذشته موشکهای زیادی پرتاب کرده است و به نظر می‌رسد به دنبال افزایش تعداد موشک‌های خود و طول برد آنها است. گزارش‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که جنبش حماس برای یک نبرد زمینی با ارتش اسرائیل آمادگی دارد.سرویس امنیتی اسرائیل نسبت به افزایش قدرت حماس ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده است که صبر این جنبش در برابر سیاستهای اسرائیل در حال پایان یافتن است.))

درروزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری یکی از دو موشک شلیک شده از نوار غزه به سمت حیفا فاش کرد:((مسؤولان دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به شدت از توانمندی گردان‌های القسام در ساخت چنین موشک‌های دوربردی تعجب کرده‌اند.)).

امیر بوحبوط، تحلیلگر مسایل نظامی سایت عبری زبان والا (WALLA) به نقل از برخی منابع در موسسه امنیتی در تل‌آویو فاش کرد: ((دستگاه‌های امنیتی بسیار از اینکه گردان‌های القسام با توانمندی‌های خود و با وجود اینکه اطلاعات اسرائیل همواره آنها را در نوار غزه تحت نظر دارد، موفق به تولید موشک R۱۶۰ شده‌اند، غافلگیر شده‌اند.))

روزنامه صهیونیستی معاریو:(( از سقوط سهام در بازارهای مالی و بورس تل آویو خبر داد.سندیکای صنعتگران اسرائیل زیان‌های وارده به اقتصاد اسرائیل از شلیک موشک‌های مقاومت فلسطینی از غزه ظرف سه روز گذشته را بیش از ۱۶۰ میلیون دلار برآورد کرد.))

رئیس رژیم صهیونیستی رئووین ریولین:((جنگ در خیابان‌های اسرائیل آغاز شده است؛ بیشتر افراد غافلگیر شده‌اند و آنچه را که می‌بینند باور نمی‌کنند.)).

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که چند ساختمان در ریشون لتسیون مورد اصابت راکت و موشک قرار گرفتند.موشک‌های مقاومت فلسطین برای اولین‌بار به فواصلی حتی بسیار دورتر از تل‌آویو، تا شهر اشغالی «ناصره» و «حیفا» رسیدند.

رسانه‌های عربی:(( هواپیمایی که از بروکسل آمده بود در نتیجه حملات موشکی مقاومت فلسطین نتوانست در فرودگاه بن‌گورین بنشیند و مشغول چرخیدن در آسمان است.)).

ارتش رژیم صهیونیستی تخمین زده که تعداد راکت‌ها و موشک‌های شلیک‌شده توسط گروه‌های مقاومت از نوار غزه طی سه روز اخیر بالغ بر ۱۵۰۰  موشک بوده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص:((کتمان موفقیت حماس بسیار دشواراست.اسرائیل در جستجوی تصویر یک پیروزی در غزه است.بسیار دشوار است که بتوانیم موفقیت معنوی و اخلاقی که حماس نزد افکار عمومی به دست آورده را کتمان کنیم.)).                 
یک مسؤول سابق و عالی رتبه در دستگاه امنیت داخلی اسرائیل شاباک پیشتر به شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته بود: ((امروز حماس همانند سایر ارتش‌ها و نه یک "گروه چریکی و یا سازمانی تروریستی"برای جنگ آماده است.)).

امیر بوحبوط، تحلیلگر مسایل نظامی سایت عبری زبان والا (WALLA) به نقل از برخی منابع در موسسه امنیتی در تل‌آویو فاش کرد: دستگاه‌های امنیتی بسیار از اینکه گردان‌های القسام با توانمندی‌های خود و با وجود اینکه اطلاعات اسرائیل همواره آنها را در نوار غزه تحت نظر دارد، موفق به تولید موشک R۱۶۰ شده‌اند، غافلگیر شده‌اند.
دو موشک از این نوع از نوار غزه به سمت حیفا شلیک شدند که به گفته منابع، گنبد آهنین تنها توانست یک موشک را قبل از سقوط در حیفا رهگیری کند اما موشک دوم از هدف‌گیری گنبد آهنین گریخته و در محوطه‌ای باز سقوط کرد.ارتش اشغالگر اسرائیلی از قدرت حماس در تولید موشک‌هایی که به حیفا می‌رسند در حالی که حیفا ۱۲۰ کیلومتر از نوار غزه فاصله دارد، غافلگیر شده و این اطلاعات را از شهرداران و مسؤولان محلی مخفی می‌کند؛ مساله‌ای که شهرها و شهرک‌های واقع در شمال اراضی اشغالی را در برابر این موشک‌ها بی‌دفاع کرده است.))                             
یک افسر عالی رتبه در ارتش اسرائیل گفته رئیس مرکز اطلاعات نظامی ارتش (امان) در جلسه‌ای که دسامبر ۲۰۱۳ برای ارزیابی قدرت حماس برگزار شد، به فرماندهان ارتش و مسؤولان سیاسی اطلاع داد که حماس موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌توانند حیفا را هدف قرار دهند، این افسر گفت: صحبت درباره یک چالش بزرگ است چراکه ما حتی اگر انبارهای اسلحه حماس و کارگاه‌های تولید آنها در نوار غزه را منهدم کنیم آنها قدرت و توان تولید موشک‌های دور برد را دارند.
شبکه ۱۱ تلویزیون عبری زبان رژیم صهیونیستی با پخش برنامه‌ای به نام "زمان حقیقت" در پنج قسمت عملکرد شاخه خارجی حماس از جمله تلاش آن برای از بین بردن توازن با اسرائیل از طریق انتقال اسلحه به غزه و توسعه برخی انواع سلاح‌ها برای تاثیرگذاری مستقیم بر درگیری‌ها با اشغالگران و شکست دادن آنها و پایان دادن به نبرد را مورد بررسی قرار داد.

خبرنگار الجزیره:موشک های مقاومت به مرزهای شهر ایلات، در جنوب سرزمین‌های اشغالی رسیده است.سخنگوی نیروهای قسام می‌گوید:(( ایلات در جنوب اراضی اشغالی را با موشک‌های جدید عیاش-۲۵۰ که دارای ۲۵۰ کیلومتر برد است، مورد هدف قرار داده‌اند.)).

جمع بندی آنکه: شروع تحولات نو منطقه ایی در دوران عقب نشینی ها ونقطه زنی ها امریکایی صهیونیستی نشان ازناتوانی بعد از شکست های گوناگون علیه جبهه مقاومت درسوریه، عراق،یمن جنگ های گوناگون نیابتی وهوشمند است. دربرابرغرش موشک های نو وتاکتیک هوشمند جوانان فلسطینی خودقطعا نشان از ادامه استیصال ودرماندگی ومهاجرت وفرار ترسوهای غربی عبری است.
شروع حرکتی منطقه ایی مقاومت پاسخ دهی هوشمند علیه صهیونیست هاست که جز خواری وشکست آنها را به ارمغان نخواهد داشت.
بازتولید وتوان داخلی نو موشکی ،پهبادی وزمینی جوانان غیور فلسطینی تبلور غیرت الهی دینی وتوامندی انصارالله ،حشد الشعبی را به ذهن ها یادآور می سازد.لننصرالله من نصر.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها