۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۴۳
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

گرفتن پتانسیل توان داخلی وجلورفت منطقه ای

در کنار مثلث شوم ترکیه و اسرائیل و آذربایجان، یک ضلع خطرناک دیگری بنام جدایی طالبان کرد وجود دارد( پان کردیسم ) که سناریوی کشته سازی در اغتشاش های اخیر توسط همین گروهک تروریستی(پژاک-کوموله)  انجام شد.
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
نویسنده : رضا قارزی کارشناس مسائل بین الملل

در برداشت تحلیلی از حوادث واعتراضات کنونی چند لایه،پدیده ومحور مهم مطرح است:

۱-لایه امنیتی واهداف اغتشاش گران

 ۲-لایه جهانی و منطقه ایی وتلاش دشمنان

 ۳-لایه اجتماعی ومطالبات مردمی 

۴-لایه اقتصادی وتصمیم مسئولان ودولت مردان

۵-لایه رفتار فردی وجمعی ایرانیان ورسانه های معاند.

برای سهولت تحلیل و بررسی بهتر فضای کنونی تا نتایج آینده پژوهی قوی تر به چند محور حوادث اخیر توجه نمود:

 1- خبر فوت یک دختر ایرانی قبل از روشن‌شدن جزئیات و اعلام آن توسط منابع رسمی، خبر تیتر یک رسانه‌ها شد چراکه این رخداد، خبری چرب،جذاب و مناسب تیترهای براق برای رسانه‌های غربی بود.

2- با مرور سریع در گوگل، نحوه برخورد رسانه‌ها با درگذشت مهسا امینی مشخص شد روایت‌ها، غیرواضح و اتهامات بی‌پایه و اساس است. رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های عربی افکار عمومی را علیه ایران هدایت می‌کنند؛ روندی که تحریک مستقیم و بسیج آشکار علیه تهران است. اگر موضوع مهم واقعاً جان انسان‌ها باشد. این اهمیت و ارزش در رسانه‌های غربی و عربی امری گزینشی بود که بر اساس مواضع سیاسی خود، در مورد ایران اغراق کرده و مردم را گمراه کردند.

حال دشمن از سناریوی مرگ مهسا امینی به دنبال چند هدف بود؟

 1- تلاش ترکیه، اسرائیل و آذربایجان برای تغییر مرزهای شمال غرب کشور: این مثلث سه گانه به دنبال تغییر مرزهای شمالی یعنی نوار مرزی زنگزور هستند. اگر نوار مرزی زنگه زور از کنترل ایران و ارمنستان خارج شود ارتباط ایران با اروپا برای همیشه قطع خواهد شد. چنانچه مثلث شوم ترکیه و اسرائیل و آذربایجان بتواند منطقه زنگه زور را تصرف کنند ناتو رسما وارد دریای خزر میشود.

 2- یکی از راهبردهای مهم دشمن این بود که  که تمام نیروی های نظامی در داخل درگیر اغتشاشات داخلی شوند و پروژه صهیونیست ها یعنی بحث جدایی طلبی را آغاز نمایند به گونه ای که تجزیه طلبان کرد از غرب، پان ترکها در تبریز، گروهک الاحوازیه در اهواز، تکفیری های تحت حمایت عربستان سعودی در سیستان، کوروش پرستان در مرکز و  ..‌ همگی به دنبال علم استقلال و جدایی از ایران اند. متأسفانه در کنار مثلث شوم ترکیه و اسرائیل و آذربایجان یک ضلع خطرناک دیگری بنام جدایی طالبان کرد وجود دارد( پان کردیسم ) که سناریوی کشته سازی در اغتشاش های اخیر توسط همین گروهک تروریستی(پژاک-کوموله)  انجام شد.

فروپاشی و تجزیه ایران نشان از ابعاد طرح پیچیده صهیونیستی را برای ملت ایران اسلامی دارد. در این برهه فوق حساس کشور، باید باتلاش وجلوگیری وبصیرت و درایت، جنایات و نقشه های شوم خناسان را تبدیل به فرصت برای ملت مسلمان ودولت مردان وصاحبان قدرت وثروت برای خدمت گردد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها