۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۷۷
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر ایران

براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی، اغتشاش‌ها در کشور توسط برخی بازیگران معاند همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی با بازیگری برخی گروهک ها همچون منافقین و گروه های تجزیه طلب انجام شد.
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی، اغتشاش‌ها در کشور توسط برخی بازیگران معاند همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی با بازیگری برخی گروهک ها همچون منافقین و گروه های تجزیه طلب انجام شد. به گونه‌‎ای‌که اخیراً رئیس بنیاد صهیونیستی حمایت از دموکراسی آمریکا اعلام کرد: «جمهوری اسلامی هم باید مانند شوروی تجزیه شود.ما باید هرچه توان داریم به معترضین کمک کنیم تا فروپاشی ایران محقق شود». به اذعان آمریکایی ها باتوجه به نقش ایران و بی اعتبارکردن آمریکا در سطح جهانی، سه حالت برای واشنگتن ایجاد شده است:

 1- رقبای شان به آنها احترام نمی گذارند؛ 2-کشورهای دوست واشنگتن به آنها اعتماد ندارند؛ 3- قدرت ایران در ابعاد منطقه ای و بین المللی توسعه پیدا کرده است.

 این روند منجر به این شده که آمریکایی ها برای مقابله با ایران دو راهبرد را اتخاذ کنند:

الف) براندازی که به اذعان خودشان غیرممکن است؛

ب) مهار ایران با دو گزاره: بی ثباتی در منطقه و تضعیف گروه های مقاومت و اغتشاشات در ایران.

 با برنامه ریزی برای انجام آشوب و اغتشاش،آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه ریزی های گسترده ای را طی یک سال گذشته انجام دادند که مهم ترین آنها موارد ذیل است:

1- نشست اطلاعاتی در کویت: این نشست در اواخر سال 1400 برگزار شد و در آن جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این جلسه اعلام کرد که نظام دینی در ایران باید برچیده شود و باید به سمت کم هزینه ترین روش براندازی رفت. کم هزینه ترین روش نیز از طریق مردم ایران است. همچنین در این نشست برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور بر روی یکی از استان های غربی کشور برای حمایت از آشوب گران تمرکز می شود.

2- نشست مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن: در این نشست بر روی دو موضوع برای ایحاد اغتشاش در کشور تمرکز می شود: الف) توسعه اقدامات خرابکارانه؛ ب) پشتیبانی از اغتشاش ها.

3- نشست صهیوینستی- آمریکایی در اردیبهشت1401: در این نشست نیز باردیگر بر ایجاد اغتشاش در کشور تأکید ویژه می شود و در این راستا موضوعات ذیل به عنوان دستورالعمل آشوب در کشور تدوین می شود: الف) تولید تنفر با خبرسازی های احساسی؛ ب) سلب امنیت از هواداران نظام؛ پ) محله محور نمودن عملیات ها؛ ت) تشکیل اتاق جنگ داخلی علیه نظام؛ ث) ناامید کردن مردم ازآینده و جامعه هدف نیز جوانان و نوجوانان باشند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها