۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۷۹
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

تسلسل مسائل منطقه و رویکرد صهیونیستی

۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
نویسنده : رضا قارزی کارشناس مسائل بین الملل

ماهیت سپردن میدانی تحولات منطقه به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا وتغییر اولویت در سند امنیت ملی اش ازمسئله مسلمانان به مهار روسیه وچین به علل زیر می باشد:

  1. خطرنفوذ وسلطه چین
  2. قدرت گیری روسیه
  3. شکست میدانی غرب از جبهه مقاومت
  4. ناتوانی انجام وعده های امریکا
  5. فرسایش توان ارتش امریکا درمنطقه
  6. ترس از شکستهای پی در پی در منطقه.

دراین راستا تصمیم رژیم صهیونیستی رادرموارد زیر می توان تحلیل نمود:

  • تلاش برای ایجاد نا امنی واعتراض واغتشاش در کشورهای جبهه مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران.
  • تصرف زمین وتغییر مرزهای کشورهای منطقه واستمرار سناریوی تجزیه کشورهای اسلامی.
  • ترور مخالفان خود درمنطقه.
  • فروش تسلیحات وغارت سرمایه ها.
  • رویکرد براندازی وساختار شکنی وتغییر ماهیت ها و جنگ روانی جدید در فضای مجازی-اجتماعی.
  • دست اندازی اقتصادی ودزدی نوین منطقه ای.
  • ایجاد مثلث شوم اخیر در مرزهای شمالی غرب ایران.

عواقب نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا چیزی جز ویرانی، نا امنی، قتل وکشتار، تصرف وتجاوز، وابستگی وعقب گرد کشورها نبوده است. نفوذ و تجاوز آمریکا به افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لیبی،  مصر، لبنان،  یمن و فلسطین جزنابودی و ویرانی چیز دیگری برای آنان نداشت.

حال اغشاشگران هدایت شده وعاملان غرب در ایران اینچنین به مردم القا می کنند که اگر پای آمریکا به ایران باز شود، ایران مثل آلمان می شود!

نکته قابل توجه آنکه آمریکا زمان قاجار به ایران نفوذ کرد ،دوران پهلوی به ایران نفوذ کرد ویرانی و وابستگی ایجاد کرد. پس چرا باید ملت یک اشتباه را برای بار سوم تکرار نمایند؟ همه تجارب ایران قبل انقلاب ودیگر کشورها ثابت کرده است که دوستی با آمریکا برابر با نابودی بوده است. پس به‌راستی خاورمیانه برای موقعیت و منابع زیادش برای غربی ها ارزش فوق العاده داره،حالا عده ای می‌گویندچرا قطر، امارات و عربستان با نفوذ آمریکا ویران نشدن؟ پاسخ کاملاً مشخص است چرا که این کشورها، محل انبار کردن تجهیزات آمریکا می باشند وبه عبارتی به قول ترامپ، اینها گاوهای شیرده‌ی آمریکا هستند! البته کشورهای عربی نیز سیاست رابطه با آمریکا را نیز تغیر داده‌اند و این امر در حمایت این کشورها از روسیه در جنگ اوکراین و عدم همراهی آنان با تحریم های غرب علیه روسیه کاملاً مشهود است.

برای آنچه که باعث گردیده، امروز شاهد فضای تنش مرزی برای ایران درشمالغرب کشور باشیم، تصمیم وطراحی امریکایی-صهیونیستی باهمکاری ترکیه وآذربایجان بوده است.

سرلشکر سلامی خطاب به برخی دولت‌های همسایه بیان کردن که: «رژیم صهیونیستی را به سرزمین‌های اسلامی راه ندهید .ما مقتدرانه قادر به تامین امنیت خود هستیم اما شما آسیب خواهید دید. همیشه رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای که حضور پیدا کند منشا ناامنی، تفرقه و خباثت است. متاسفانه در برخی کشورهای جنوبی، در غرب کشور ما، در اقلیم کردستان و در شمال کشور ما صهیونیست ها نفوذ کردند. سرشت رژیم صهیونیست‌ها آفرینش ناامنی، تفرقه و حرکت موذیانه است. به برخی دولت‌ها توصیه می کنیم رژیم صهیونیستی را به سرزمین های اسلامی راه ندهند، آنها ناامنی را به کشور شما می کشانند. از رژیم صهیونیستی اهتزاز و دوری کنید این به نفع شما نیست. به رژیم آل سعود  هشدار می‌دهم که رسانه‌های خود را کنترل کنید وگرنه دود آن در چشم شما خواهد رفت».

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها