۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۳
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (412)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تداوم اغتشاشات در اردن

پس از کشته شدن یک سرهنگ، زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و آسیب به اموال عمومی در اردن، رسانه‌ها از ادامه ناآرامی‌ها خبر می‌دهند. سازمان امنیت کل اردن اعلام کرد نیروهای امنیتی به‌منظور حفظ امنیت، محافظت از شهروندان و امن‌سازی جاده‌ها مستقر شده‌اند و با افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و خصوصی را داشته باشند، طبق قانون برخورد می‌کنند. اردن از هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ در اعتراض به بحران اقتصادی است. یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های چند روز اخیر، اعتصاب رانندگان و بخش حمل‌و‌نقل عمومی به‌دلیل افزایش قیمت سوخت بود.

یاوه گویی های جدید نتانیاهو

نتانیاهو: اگر لازم باشد با حمله نظامی، برنامه هسته‌ای ایران را نابود خواهیم کرد.

پوتین: اتحادیه اروپا زیردست واشنگتن است

رئیس‌جمهور روسیه گفته اتحادیه اروپا به آمریکا اجازه داده که از آن به‌عنوان زیردست استفاده کند و حتی مقامات اتحادیه اروپا تایید می‌کنند سیاست آمریکا منجر به صنعت‌زدایی اروپا می‌شود. پوتین همچنین گفت تحریم‌های ضدروسی غرب فرصت‌های جدیدی را به روی این کشور گشوده و انگیزه یک اقتصاد کاملاً مستقل را بوجود آورده است.

جنگ اوکراین حداقل تا ۲ سال دیگر ادامه دارد

اولکسی آرِستوویچ، مشاور نظامی در دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین: جنگ در اوکراین دست‌کم یک‌ونیم تا ۲ سال دیگر ادامه خواهد داشت. اکنون دیگر کاملا روشن است که قرار نیست جنگ در ۲ یا ۳ ماه آینده متوقف شود.

پس‌لرزه‌های قطرگیت

در پی برملا شدن یک رسوایی مالی که از ارتباط پنهان معاون پارلمان اروپا با لابی تحت نفوذ قطر پرده برداشت،‌ رئیس پارلمان اروپا از در پیش بودن اصللاحات گسترده در این نهاد قانونگذار اروپایی خبر داد. همچنین مارسل دوگراف، نماینده هلند در پارلمان اتحادیه اروپا گفت: کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا دروغ ها، تقلب در انتخابات، رشوه و فساد خود را پنهان می کنند. این پارلمان اروپایی متعهد به سانسور در رسانه های اجتماعی است، همه این افراد باید دستگیر و محکوم شوند!

افشای تماس‌های بین توییتر و اف‌بی‌آی

گزارش‌ها حاکی است بین ژانویه ۲۰۲۰ و نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۵۰ ایمیل میان اف.بی.آی و یوئل راث رئیس سابق تیم «ایمنی و اعتماد» در توییتر رد و بدل شده است. از جمله مهم‌ترین رسوایی‌ها علیه راث این است که تیم تحت هدایت او برای کمک انتخاباتی به جو بایدن، از انتشار اسناد موجود در لپ‌تاپ پسر او توسط نیویورک‌پست جلوگیری به عمل آورد. افشاگری جدید نشان می‌دهد اف.بی.آی در موارد متعددی از توییتر خواسته با آنچه «اطلاعات جعلی» در خصوص انتخابات خوانده شده مقابله کند.

ترامپ: آمریکا مانند یک بیمار سرطانی درحال مرگ است

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در پیام‌هایی در رسانه اجتماعی شخصی خود با انتقاد از اِف بی آی و وزارت دادگستری کشورش اعلام کرد: کشور ما از درون مریض است. خیلی شبیه به یک بیماری سرطانی در حال مرگ است.

تحقیقات «مستقل» در مورد اتهامات جنایت جنگی سربازان انگلیسی در افغانستان

وزارت دفاع انگلیس: لندن یک تحقیق مستقل جدید را برای بررسی «اتهام تخلفات سربازان انگلیسی در افغانستان» مبنی بر جنایات جنگی در اوایل دهه ۲۰۱۰ آغاز کرده است. این تحقیقات قرار است به رهبری «چارلز هادون کیو» قاضی ارشد انگلیسی در اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۳) آغاز شود.

تلفات اعتراضات در پرو به ۲۳ نفر رسید

در تظاهرات علیه کودتای آمریکایی برای برکناری «پدرو کاستیلو» رئیس‌جمهور پرو، دست‌کم ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند. اعتراضات در پرو پس از استیضاح و بازداشت کاستیلو آغاز شد و معترضان خواستار برگزاری انتخابات و پایان کار کنگره شدند.

تلاش انگلیسی‌ها برای تأمین گرمایش منازل در زمستان

نظرسنجی اداره ملی آمار انگلیس: ۲۳ درصد از بزرگسالان طی دو هفته گذشته در تأمین گرمایش اتاق نشیمن منازلشان با سختی فراوانی مواجه شده‌اند.۶۳ درصد از بزرگسالان به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی از منابع برق و گاز کمتری استفاده می‌کنند و ۹۶ درصد از بزرگسالان هم از گرمایش کمتری نسبت به گذشته بهره‌مند هستند.به دلیل ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین و تشدید تحریم‌های انرژی روسیه از سوی کشور‌های غربی، بیشتر کشور‌های اروپایی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از جمله گرمای خانه‌ها و آب گرم به شدت با مشکل مواجه هستند.

عربستان از فرانسه جنگنده می‌خرد

روزنامه «تریبیون» از قصد عربستان برای خرید ۱۰۰ الی ۲۰۰ فرونده جنگنده «رافال» ساخت فرانسه خبر داد و نوشت سعودی‌ها همچنین به برنامه جنگنده‌های نسل ششم اروپا علاقه نشان داده‌اند. فرانسه در سال‌های اخیر در معرض انتقادات نهادهای حقوق‌بشری به‌دلیل فروش سلاح به عربستان قرار گرفته؛ تسلیحاتی که در جنگ یمن به کار برده می‌شود.

اقتصاد فرانسه با بحران روبرو است

بانک فرانسه اعلام کرد که این کشور اروپایی، در بحبوحه ادامه درگیری های نظامی در اوکراین، با دوران سخت و دشواری روبرو است. بنا به اعلام بانک فرانسه، روند رشد اقتصادی در این کشور اروپایی در مسیر شراشیبی قرار گرفته است، موضوعی که بنا به شاخص های مهم اقتصادی این کشور بعید است در کوتاه مدت و آینده نزدیک قابل بازیابی باشد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها