۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۵
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
رصد (414)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه ناآرامی ها در اردن

سازمان امنیت کل اردن اعلام کرد ۳ نیروی امنیتی در درگیری با یکی از افراد مظنون به کشتن افسر ارشد این کشور کشته و ۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند. فرد مظنون نیز در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است. ۸ فرد دیگر در این عملیات دستگیر شده‌اند و تحقیقات همچنان ادامه دارد. اردن از ۲ هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ در پی افزایش شدید قیمت سوخت است.

 

نقش شبکه‌های جاسوسی وابسته به رژیم صهیونیستی در خرابکاری‌های مصر

به موجب اسناد فاش شده، شبکه‌های یهودی وابسته به رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری جمال عبدالناصر بر مصر، با هدف براندازی نظام سیاسی در قاهره، در خرابکاری‌های گسترده کشور مصر دست داشتند.

آدام شیف: مدرک کافی برای متهم کردن ترامپ وجود دارد

عضو کمیته بررسی حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا: سند و مدرک کافی برای متهم کردن ترامپ، رئیس جمهور سابق اين كشور در تلاش او برای تغییر دادن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وجود دارد.

اعتراف انگلیسی‌ها به امنیت زنان در جام جهانی

بی‌بی‌سی انگلیسی نوشته که ممنوعیت استعمال مشروبات الکلی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ باعث شده تا تماشاگران زن با احساس امنیت بیشتری در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و مشکلی برای آن‌ها در قطر رخ ندهد. پیش از این نیز دیلی‌میل اعلام کرده بود ممنوعیت مشروبات الکلی باعث شده تا برای اولین‌بار در تاریخ، هواداران انگلیسی در جام جهانی به خاطر درگیری بازداشت نشوند.

تحقیقات «مستقل» در مورد اتهامات جنایت جنگی سربازان انگلیسی در افغانستان

وزارت دفاع انگلیس: لندن یک تحقیق مستقل جدید را برای بررسی «اتهام تخلفات سربازان انگلیسی در افغانستان» مبنی بر جنایات جنگی در اوایل دهه ۲۰۱۰ آغاز کرده است. این تحقیقات قرار است به رهبری «چارلز هادون کیو» قاضی ارشد انگلیسی در اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۳) آغاز شود.

ادعاهی جدید زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین گفت اوکراینی‌ها اکنون از نظر روانی آماده هستند شبه‌جزیره کریمه را با زور از روسیه پس بگیرند.

کریسمسِ بی‌قطار در انگلیس

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که از شهروندان این کشور خواسته شده باتوجه به اعتصاب کارکنان حمل‌ونقل ریلی در شب کریسمس از قطار برای تردد و سفر استفاده نکنند. این ماه کارمندان شرکت پست انگلیس ۷ روز اعتصاب کردند و رانندگان اتوبوس و آمبولانس و نیروهای مرزبانی هم می‌خواهند اعتصاب کنند.کارمندان این بخش‌ها به‌دلیل افزایش تورم خواستار افزایش حقوق هستند.

تجمع بزرگ فرانسوی‌ها علیه عضویت این کشور در ناتو

مردم فرانسه در اعتراض به سیاست‌های این کشور علیه روسیه و عضویت فرانسه در سازمان نظامی ناتو در خیابان‌های پاریس تجمع کردند. معترضان پارچه‌نوشته‌هایی مانند «مقاومت»، «استیضاح ماکرون»، و «فرانسه باید از ناتو خارج شود» با خود حمل می‌کردند و علیه عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا، دولت ماکرون و سیاست‌های ضدروسی آن شعار می‌دادند.

بحران انرژی اروپایی ها

قیمت های سرسام آور انرژی برای اروپا حدود یک تریلیون دلار هزینه داشته است که نشان می دهد وضعیت کنونی به عنوان پیامدهای جنگ در اوکراین تنها آغاز عمیق ترین بحران در دهه های اخیر است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها