۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۳۳
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
رصد (434)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حمله طرفداران رئیس‌جمهور سابق برزیل به کاخ ریاست جمهوری

رویترز خبر داد که طرفداران بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل، که به او ترامپ برزیل نیز گفته می‌شود به کاخ ریاست جمهوری، دادگاه عالی و ساختمان کنگره این کشور حمله کردند.

خشم نتانیاهو از مقایسه وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با رهبران نازی

نتانیاهو: من تصاویر دشواری را در تظاهرات چپ دیدم که وزیر دادگستری را با رهبران نازی‌ها مقایسه می‌کرد! تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود: «فلسطین را از دست استعمار صهیونیستی آزاد کنید.» این یک تحریک است که توسط مخالفان یا رسانه‌های جریان اصلی محکوم نشد. من از همه می‌خواهم که فوراً این کار را متوقف کنند و این تحریک وحشیانه را محکوم کنند.

گزارش آسوشیتدپرس از دردسرهای دولت بایدن درمواجهه با کابینه جنجالی نتانیاهو

تنها چند روز پس از آغاز فعالیت کابینه جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یکی از اعضای جنجالی این کابینه دست راستی، دیپلمات های آمریکایی را با بازدید از یک مکان مقدس در بیت‌المقدس عصبانی کرد. برخی معتقدند این اقدام می‌تواند نشانه‌ای از دیگر اقدامات بحث برانگیز باشد، از جمله گسترش وسیع شهرک سازی یهودیان در زمین های متعلق به فلسطینیان.

25درصداروپایی‌ها برای گرم کردن خانه خود مشکل دارند

نتایج یک تحقیق در اروپا نشان می‌دهد، بیش از یک چهارم اروپایی‌ها در گرم کردن خانه‌های خود و همچنین پرداخت هزینه مسکن و خدمات آب و برق با مشکل مواجه هستند. یونانی‌ها بدترین آسیب را از بحران هزینه زندگی دیده‌اند، به طوری که ۵۶ درصد از جمعیت با مشکل گرمایش مواجه هستند. در پرتغال و فرانسه، ۳۴ درصد از ساکنان همین مشکلات را توصیف کردند.

اذعان افسر صهیونیستی به استفاده از پهپادهای مسلح علیه فلسطینی‌ها

روزنامه یدیعوت احارانوت، درباره استفاده رژیم صهیونیستی از پهپادهای مسلح و انتحاری علیه مردم فلسطین در کرانه باختری به نقل از یک افسر ارشد صهیونیستی نوشت که ارتش این رژیم اقدام به توسعه پهپادهای مسلح کرده است، برخی از آن‌ها انتحاری شده و برخی نیز اقدام به شلیک نارنجک یا گاز اشک‌آور می‌کنند و برخی از پهپادها نیز مجهز به مسلسل هستند. تعدادی از پهپادها نیز می‌توانند اقدام به شلیک موشک‌های پیشرفته کنند.

افزایش دوباره بهای مواد سوختی در آمریکا

به دنبال کاهش تولید و افزایش تقاضا، بهای انواع مواد سوختی به ویژه بنزین در آمریکا بار دیگر افزایش یافت. میانگین بهای هر گالن بنزین (حدود چهار لیتر) نسبت به هفته گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت و به سه دلار و ۲۹ سنت رسید. سرمای شدید زمستانی در اکثر ایالت‌های آمریکا که با تعطیلی برخی پالایشگاه‌ها همراه بود، مهمترین علت روند صعودی بهای مواد سوختی در این کشور عنوان شده است.

ثبت بیش از ۶۰۰ شکایت جنسی در مدارس شیکاگو تنها در یک سال!

 نتیجه یک تحقیق داخلی در آمریکا نشان می‌دهد که فقط در یک سال تحصیلی، بیش از ۶۰۰ مورد شکایت درباره تعرض جنسی به دانش‌آموزان در «مدارس عمومی شیکاگو» مطرح شده است. این صرفا آمار تعرضاتِ گزارش شده است و رقم واقعی تعرضات چندین برابر است.

قویترین ارتش عربی کدام است؟

در تازه‌ترین رتبه بندی جهانی ارتش های جهان توسط شاخص رتبه بندی‌گلوبال فایر پاور، ارتش مصر در صدر ارتش‎کشورهای عربی قرار گرفته است. پس از مصر، عربستان و الجزایر در رتبه های دوم و سوم در بین کشورهای عربی قرار گرفتند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها