۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۳۷
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
رصد (434)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

موشک‌های حزب‌الله بیخ گوش رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مورد تهدیدات کنونی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی به نقل از یک ژنرال صهیونیست نوشت: ما می‌دانیم آنها - نیروهای تیپ رضوان حزب الله - اینجا هستند و اگر موشک داشته باشند ما زمان کافی برای رفتن به پناهگاه‌ها نخواهیم داشت زیرا شهرک (صهیونیست نشین) المطله (در شمال فلسطین اشغالی) به مرز (با لبنان) بسیار نزدیک است. آنها (حزب الله) بسیار نزدیک هستند، ما می‌دانیم. حزب‌الله می‌تواند علاوه بر هدف قرار دادن شهرک المطله با موشک ،از سه یا چهار محور به ما حمله کند.

اذعان روزنامه صهیونیست به ناکامی روند سازش با رژیم‌های عربی

روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص نوشت: اسرائیل می‌تواند به یک جامعه فئودال تقسیم شده به بخش‌های مختلف تبدیل شود. روند دنبال کردن فرهنگ سیاسی عرب از جمله تمرکز ثروت در دست افراد معین و تهدید به سرکوب آزادی‌ها می‌تواند تفسیر بیشتری از توافقات ابراهیم (سازش) ارائه دهد چرا که ما در نهایت روز به روز بیشتر به هم شباهت پیدا می‌کنیم. ادغام اسرائیل در منطقه بدون حل موضوع فلسطین که نتایج معکوسی در پی خواهد داشت و خطرناک است. ما به حاکمان عرب فناوری جاسوسی و سانسور می‌دهیم و آنها فرهنگ سیاسی آسیب پذیر در اختیار ما قرار می‌دهند و در حقیقت این مجازات حقیقی ما به دلیل تداوم اشغالگری است.

جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی

شبکه رادیو و تلویزیونی سراسری رژیم صهیونیستی(کان) ، به نقل از وزیر جنگ سابق این رژیم فاش کرد، اسرائیل در آستانه جنگی داخلی قرار دارد که مسئولیت وقوع آن بر دوش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی است.

اعتراف به تأثیر واکسن های فایزر در مرگ و میر

معاون اتحادیه اروپا با نشان دادن نقشه‎ای مدعی شد کشورهای اروپایی که بالاترین نرخ واکسیناسیون با واکسن‎های فایزر و مدرنا را داشته‌اند اکنون کشورهایی هستند که بیشترین مرگ و میر کرونایی را دارند! پیش از این نیز رژیم صهیونیستی از تأثیر واکسن فایزر در مرگ و میر افرادی که این واکسن را زده بودند، خبر داده بود.

ادعای جدید روزنامه آمریکایی علیه روسیه

رویترز: بر اساس سوابق اینترنتی بررسی شده توسط رویترز و پنج کارشناس امنیت سایبری، یک تیم هکر روسی موسوم به Cold River در تابستان گذشته سه آزمایشگاه تحقیقات هسته ای در ایالات متحده را هدف قرار دادند.

کیسینجر: بی طرف شدن اوکراین راه پایان دادن به جنگ است

هنری کیسینجر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی در دولت‌های اسبق آمریکا در کتاب جدیدش تحت عنوان «رهبری:‌ شش درس استراتژی جهانی»اشاره می‌کند: اگر اوکراین به ائتلاف ناتو بپیوندد، مرزهای این بلوک در 500 کیلومتری مسکو قرار می‌گیرد و این روسیه را از عمق استراتژیکی که همیشه به روی آن حساب باز کرده، محروم می‌کند. وی همچنین متذکر می‌شود، ‌راه‌حل جنگ فعلی در اوکراین یک «اوکراین بی‌طرف» است.

درز اطلاعاتی درباره اعدام های مخفیانه در زندان های آل سعود

سازمان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعات حاکی از آن است که زندانیانی با تابعیت‎های مختلف از چند زندان اعدام شده اند. همچنین برخی از زندانیان در ارتباط با اتهامات مواد مخدر در زندان تبوک اعدام شده اند.

شرط و شروط آمریکا برای سفر رئیس جمهور چین به عربستان

اکانت معارض دولت سعودی «العهد الجدید» مدعی شده آمریکایی ها پیش از سفر رئیس جمهور چین به عربستان از بن سلمان خواسته بودند که هیچگونه تفاهمی میان وی و شی جینگ پی پیرامون پروژه های هسته ای اعم از نظامی و غیر نظامی، خرید اسلحه و موشک های استراتژیک صورت نگیرد. بن سلمان نیز موافقت خود را با این شروط را به طرف آمریکایی اعلام کرده و چنین موضوعاتی در دستور جلسات مذاکرات چین و سعودی نبوده است.

افشای جزئیات هسته‌های ترور و جنایت آل سعود

دستگاه‌های امنیتی یمن(در صنعاء) از جزئیات و اطلاعات جدیدی در خصوص عملیات ترور شهید «حسن زید» از وزیران دولت نجات ملی و چندین عملیات و تلاش‌های ترور صورت گرفته از سوی عناصر وابسته به سازمان اطلاعات رژیم سعودی در استان‌های صنعاء،إب وذمار پرده برداشتند.این فیلم به تلاش‌ها و اقدامات گسترده سازمان اطلاعات سعودی برای برهم زدن امنیت و ثبات در یمن(به طور خاص در مناطق تحت تسلط انصارالله) از طریق  تشکیل هسته‌های ترور و جنایت و نیز تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی یمن برای حفظ آرامش و نظم عمومی و جبهه داخلی اشاره کرده است.

تشکیل جبهه شاهزادگان سعودی علیه محمد بن سلمان

منابعی به سعودی‌لیکس اعلام کردند که شاهزادگان آل‌سعود به‌طرز بی‌سابقه‌ای تردید دارند که اگر سیاست محمد بن سلمان به همین شکل ادامه یابد، آل‌سعود نابود خواهد شد.از آنجا که اختلافات داخلی در خانواده سلطنتی آشکار و تشدید شده است، برخی از شاهزاده‌ها که به خارج از کشور فرار کرده‌اند یا تبعید شده‌اند، جبهه‌ای علیه محمد بن سلمان تشکیل داده‌اند و همه آن‌ها معتقدند که آل‌سعود که بیش از یک قرن و ربع است بر عربستان حکومت می‌کند، با سیاست‌های محمد بن سلمان نابود خواهد شد.

برچسب ها: رصد راهبردی
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها