۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۳۹
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
رصد (436)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش حزب‌الله به اقدام موهن شارلی ابدو

حزب‌الله لبنان: امام خامنه‌ای پیشوای یک امت است. حزب‌الله لبنان رفتار گستاخانه نشریه شارلی ابدو در توهین به مقدسات و شخصیت‌های اسلامی را محکوم و تاکید کرد، امام خامنه‌ای نه تنها رهبر یک کشور بزرگ بلکه پیشوای یک امت است.

یاوه‌گویی های جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی

نتانیاهو که به همراه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منطقه شمال فلسطین اشغالی رفته بود، اعلام کرد دشمن اصلی که ما با آن مواجه هستیم، ایران است که توان و ظرفیت‌های خود را به سوریه و لبنان منتقل می‌کند، از اینرو ما مصمم به مبارزه با تمامی تلاش‌های ایران در زمینه توسعه برنامه هسته‌ای هستیم.

احداث جاده توسط ارتش رژیم صهیونیستی در خاک سوریه

شبکه تلویزیونی «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی در گزارشی اختصاصی از روند ساخت یک جاده توسط این رژیم در داخل اراضی سوریه در استان «قنیطره» پرده برداشت. براساس جزئیات منتشر شده در این گزارش رژیم صهیونیستی در حال احداث یک مسیر جدید در خاک سوریه با نام «سوفا 53» است که توسط واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آنچه فرمانده امنیتی اسراییل درباره ترور سردار سلیمانی به آمریکایی‌ها گفته بود

«تامیر هایمان» (Tamir Hayman) رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» در مصاحبه ای اختصاصی به جویش نیوز گفت: اسرائیل ایالات متحده را متقاعد کرد که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی یک «تهدید فوری» برای سربازان آمریکایی است.

گاف جدید بایدن: مأمور اطلاعاتی آمریکا در اوکراین و لهستان بودم

بایدن در جریان دیدار با نمایندگان سازمان خیریه «سپاه رستگاری» گفته که برای مدتی در سرویس مخفی آمریکا در لهستان و اوکراین فعالیت داشته است. «فاکس‌نیوز» گفته احتمالاً بایدن سپاه رستگاری که یک سازمان با هدف خدمات نوع‌دوستانه است را با سرویس مخفی اشتباه گرفته است.

ترامپ: بایدن اسناد محرمانه را به چین داده است

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند ۱۰ سند محرمانه در یکی از دفاتر سابق بایدن در یک اندیشکده آمریکایی‌ کشف شده‌ است. این اسناد علاوه بر اطلاعاتی درباره ایران، اوکراین و انگلیس حاوی یادداشت‌هایی بودند که جزو اسناد ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود. ترامپ در واکنش به این خبر به این خبر گفته بایدن اسناد را به چین تحویل داده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اظهار تعجب از کشف اسناد محرمانه در دفتر سابق خود گفت که در حال همکاری برای تحقیقات در این زمینه هستیم. همه می دانند که من این موضوع را جدی می گیرم!

تهدید دید چین از سوی آمریکا

«نِد پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن این موضوع را برای چین روشن کرده که اگر پکن تصمیم بگیرد در جنگ اوکراین یا دورزدن تحریم‌های آمریکا به روسیه کمک کند، هزینه‌ها آن را خواهد پرداخت.

حکم دستگیری «دونالد ترامپ» صادر شد

نشست معاون اول قوه ‌قضائیه با رئیس هیئت قضائی عراق در کمیته مشترک تحقیقات قضائی به منظور پیگیری پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. رئیس هیئت قضائی عراق: حکم دستگیری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از سوی دستگاه قضائی عراق صادر شده است. رئیس شورای عالی قضائی عراق با تاکید و قاطعیت اعلام کردند که اقدامات حقوقی و قضائی لازم در حق کسانی که در این جنایت دست داشته اند، در هر پست و مقامی باید اجرا شود. مصداق این امر، صدور دستوری برای دستگیری رئیس جمهور سابق آمریکا در دستگاه قضائی کشور عراق است، زیرا وی اعتراف کرده که دستور اجرای این جنایت را صادر کرده است.

بازداشت ۱۵۰۰ نفر در شورش‌های اخیر در برزیل

وزیر دادگستری برزیل: 1500 نفر در شورش‌های اخیر در برزیل دستگیر شدند. افراد دستگیر شده با ده‌ها اتوبوس به پاسگاه پلیس در پایتخت منتقل شدند. نیرو‌های پلیس همچنین اردوگاه‌های حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق را که در آن چادر زده بودند، پاکسازی و چادرهایشان را جمع آوری کردند.

ارمنستان: باکو ده‌ها کیلومتر از خاک ما را اشغال کرده است

نخست‌وزیر ارمنستان: از دهه نود میلادی نیروهای مسلح  باکو ده‌ها کیلومتر مربع از خاک ارمنستان را اشغال کرده‌اند. آذربایجان در ۱.۵ سال گذشته هم اراضی جدیدی از ارمنستان را اشغال کرده است. آن‌ها باید از مناطق مشخص شده خارج شوند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها