۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۴۱
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
رصد (438)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واشنگتن از بیم ایران، حفاظت از پامپئو و هوک را تمدید کرد!

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشته مقامات آمریکایی از بیم هدف قرار گرفتن دو نفر از مقامات دولت ترامپ توسط ایران، چتر حفاظتی از آن‌ها را تمدید کردند. در دو یادداشت جداگانه که وزارت خارجه آمریکا برای کنگره ارسال کرده، تصریح شده که تهدیدها علیه هوک و پامپئو «جدی و معتبر» است.

اعتراض مردم کشمیر به اقدام توهین‌آمیز مجله فرانسوی

با وجود هوای سرد،تجمعی اعتراضی در بمینا در سرینگر کشمیر هند برای محکومیت اقدام توهین‌آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر انقلاب برگزار شد. مردم کشمیر تصاویر رهبر انقلاب اسلامی و پلاکاردهایی با مضمون «جانم فدای رهبری» در دست داشتند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر فرانسه سر دادند. مولانا علی محمد جان از علمای کشمیری خطاب به مردم گفت: نظام آمریکا، نظام انگلیس و نظام فرانسه، همه به مرز نابودی رسیده‌اند. اهانت به رهبر معظم انقلاب را شدیدا محکوم می‌کنیم و تحمل نمی‌کنیم. ما مردم کشمیر همیشه در کنار رهبر انقلاب خواهیم بود.

لاپید: نتانیاهو در حال تکمیل کودتای سلطه‌طلبانه خودش است

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که «بنیامین نتانیاهو» کودتای سلطه طلبانه خود را تکمیل می‌کند. یائیر لاپید از «اصلاحاتی» که کابینه نتانیاهو در نظر دارد در سیستم قضایی اعمال کند، انتقاد کرد و او را به انجام «کودتای سلطه طلبانه» متهم کرد. وی گفت که طرح «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی باعث کاهش اختیارات دادگاه عالی خواهد شد. در صورت اجرای این اصلاحات، ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو خواهد توانست هر فردی را که از آن اطاعت نکند، مجازات و ساکت کند و قضات به سیاستمدارن و مشاوران حقوقی برای کابینه به عروسک خیمه شب بازی بدل خواهند شد. وی در پایان گفت: چه کسی هزینه تمامی اقداماتی را که انجام می‌دهند، پرداخت خواهد کرد؟

پافشاری «بن گویر» بر حماقت خود: دوباره وارد مسجد الاقصی خواهم شد!

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که اخیرا با تعرض به مسجدالاقصی موجبات محکومیت بین المللی این اقدام را به وجود آورد، بار دیگر از عزم خود برای تعرض به قبله اول مسلمانان جهان سخن گفت.

رژیم صهیونیستی ۵۵ خبرنگار را به قتل رسانده است

ناصر ابوبکر رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۵۵ خبرنگار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارش شبکه عبری از تحرک مشکوک شناورهای روسیه

کانال 12 عبری: حجم زیادی از شناورها و زیردریایی های روسیه امروز بندر نووروسیسک در دریای سیاه را ترک کردند. این یک حرکت بسیار غیرعادی است که ممکن است نشان دهنده فعالیت غیرعادی نظامی باشد.

حمله سایبری ۷۰۰۰ کشتی در آب راه‌های جهان را خاموش‌کرد

یک حمله سایبری گسترده به سرورها و زیرساخت‌های راهبری و انتقال داده ماهواره‌ای؛ بیش از ۷۰۰۰ کشتی متعلق به ۳۰۰ کمپانی باری در آب راه‌های بین‌المللی از کار انداخت. رخداد فوق به یک حمله سایبری در سال۲۰۱۷ شباهت دارد که خسارتی ۱۰میلیارد دلاری برای خطوط کشترانی جهان برجای گذاشت.

حکم بازداشت عمران خان صادر شد

کمیسیون ملی انتخابات پاکستان حکم بازداشت «عمران خان» نخست وزیر سابق این کشور را صادر کرد.

۷ هزار پرستار در نیویورک اعتصاب کردند

بیش از ۷ هزار پرستار از دو بیمارستان بزرگ نیویورک برای اعتراض به حقوق خود، اعتصاب کردند که این امر حتی باعث لغو عمل‌های جراحی و نوبت‌های معاینه بیماران در یکی از این مراکز درمانی شد.

تظاهرات مردم برلین در اعتراض به بازگشت آلمان به عصر زغال سنگ

به دنبال دستور دولت آلمان برای بیرون راندن ساکنین شهر لوتزرات به جهت تخریب شهر و راه اندازی معدن زغال سنگ در این منطقه به دلیل مشکلات انرژی در اروپا، فعالان محیط زیستی علیه سیاستهای دولتی راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند. این تظاهرات تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی و پلیس برگزار شد.

حجاب رسما یکی از گزینه های لباس مهمانداران خطوط هوایی انگلیس شد

هواپیمایی انگلیس(بریتیش ایرویز) حجاب را به عنوان یکی از گزینه های لباس رسمی جدید خود تصویب کرد. براین اساس در صورتی که هریک از مهمانداران خطوط هوایی انگلیس قصد داشته باشند از حجاب استفاده کنند، می تواند بدون محدودیت آن را انتخاب کنند.

عربستان: دنبال تولید سوخت هسته‌ای هستیم

وزیر انرژی عربستان: ما به دنبال ساخت راکتورهای هسته‌ای برای تولید برق هستیم و برای ساخت دو راکتور برنامه داریم. عربستان می‌خواهد برای مصارف داخلی و صادرات سوخت هسته‌ای تولید کند.

برچسب ها: رصد راهبردی
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها